Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 17:17   #501
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg er helt sikker på at vekten vises annerledes i morgentidlig Pruttilutt

Gammel 08-06-11, 17:26   #502
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg har hatt to døgn i hel......
Begynte natt til tirsdag, med oppkast +++. Også jeg som hadde 8 timers reisevei hjem,- med buss og to ferger. Hele turen var rett og slett jæ..... Evigheter siden jeg har spydd og dr.... så fælt. Og hele dagen holdt jeg på å fryse ihjel. Da jeg kom hjem og lå med hodet i en bøtte, fant jeg ut at jeg skulle måle feberen : 39,7 !
La meg kl 20.30 i går og greide å kreke meg på jobb i dag, men det har vært grusomt. Bare jeg tenker på mat, vil jeg spy og jeg har null appetitt.... Jeg nippet til små slurker med vann, mere ville bare opp igjen.
Og jeg har vært nær besvimelse flere ganger. Mat har vært fraværende helt siden mandag kveld. Nå håper jeg dette er omgangssyke og ikke en bivirkning, for dette greier jeg ikke en gang til......

Sist redigert av Sanna 1 : 08-06-11 kl 17:48.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:28   #503
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Jeg er helt sikker på at vekten vises annerledes i morgentidlig Pruttilutt

Hjaaa Også kjøpte jeg mandelmel istedet for kokosmel. HAT!!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:45   #504
taane
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tromsø
taane er på en erverdig vei

Hvor kjøper du mandelmel, Pruttilutt?

taane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:49   #505
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av taane, her.

Hvor kjøper du mandelmel, Pruttilutt?

Sunkost, Nerstranda.
Enda jeg ikke tåler det! Fordømte surrehue. Skulle ha kokosmel. Middag var planlagt. Stressa gjennom den butikken som er møblert slik at man må maks være 30 cm bred over hofta for å ikke rive ned noe. Skulle jo rekke bussen. Dro med meg den fordømte mandelmelposen, stressa til kassa - for å ikke rekke bussen uansett. ÅÅÅÅÅÅÅ! Får bli baconcheeseburger med egg oppå. Og majones.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:54   #506
taane
Juniormedlem

Hørtes ikke så aller verst ut det da! Nyt middagen

Gammel 08-06-11, 17:57   #507
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Hørtes ikke så aller verst ut det da! Nyt middagen

Ja, det blir godt Ha en fin ettermiddag, så et lite solgløtt i stad

Gammel 08-06-11, 19:05   #508
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Nå håper jeg dette er omgangssyke og ikke en bivirkning, for dette greier jeg ikke en gang til......

Tror jeg kan si rimelig sikkert at det ikke er en bivirkning. Har aldri hørt om så kraftige i såfall. Vanlig med hodepine og kanskje til og med litt kvalme, men virkelig ikke såå ekstremt nei.

Gammel 08-06-11, 19:42   #509
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

sanna: Uff!! Det høres ut som en real omgangssyke du! Uff, må jo ikke slite deg på jobb når du har det slik!

Pruttilutt: Du får sende mandelmel posen hitover, jeg skulle gjerne ha testet noen oppskrifter med det i

Jeg var også 100 gr opp på vekta idag, og må le av meg selv som snikveier på denne måten Det er jo ingen vits!
Og litt selvskryt: Var i bursdagselskap i dag, og sto glatt over kaka!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 19:58   #510
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

sanna: Uff!! Det høres ut som en real omgangssyke du! Uff, må jo ikke slite deg på jobb når du har det slik!

Pruttilutt: Du får sende mandelmel posen hitover, jeg skulle gjerne ha testet noen oppskrifter med det i

Jeg var også 100 gr opp på vekta idag, og må le av meg selv som snikveier på denne måten Det er jo ingen vits!
Og litt selvskryt: Var i bursdagselskap i dag, og sto glatt over kaka!

Ja, skulle jeg gjerne gjort :P Bytter inn til kokosmel i morgen

Flink du er som stod over kaka, fristelsen, utfordringen, blikk, spørsmål og sukkerhungeren

Gammel 08-06-11, 20:18   #511
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Jeg mikser i en haug med fetaost. Det er virkelig prikken over i`en. Koker først blomkålen i vann, og lar den dampe godt av. Moser den godt med masse smør, fløte, 1 ts hvit pepper, og kaster altså i fetaosten og moser litt til. Fant oppskriften her på forumet, men husker ikke hvem det var som hadde kommet opp med "oppfinnelsen". Jeg lager gjerne 3 hoder om gangen og fryser ned i porsjoner

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:22   #512
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Sunkost, Nerstranda.
Enda jeg ikke tåler det! Fordømte surrehue. Skulle ha kokosmel. Middag var planlagt. Stressa gjennom den butikken som er møblert slik at man må maks være 30 cm bred over hofta for å ikke rive ned noe. Skulle jo rekke bussen. Dro med meg den fordømte mandelmelposen, stressa til kassa - for å ikke rekke bussen uansett. ÅÅÅÅÅÅÅ! Får bli baconcheeseburger med egg oppå. Og majones.

Jeg blir også noenganger litt stressforvirret når jeg er ute og handler Drar på butikken, handler, og kommer hjem uten det jeg dro på butikken for... Trenger kanskje ikke si at jeg MÅ skrive lister? *ler*

Den middagen så forøvrig snaskens ut! Har kost meg med tacobollene dine i dag... veeeeldig godt! Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Gammel 08-06-11, 20:24   #513
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

KarboMamma, jeg liker ikke fetaost syns det er helt forferdelig, så tør ikke prøve det i blomkålmos egentlig... Men takker veldig for tipset altså!

Gammel 08-06-11, 20:27   #514
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

KarboMamma, jeg liker ikke fetaost syns det er helt forferdelig, så tør ikke prøve det i blomkålmos egentlig... Men takker veldig for tipset altså!

Ville være trist å kaste bort blomkålen hvis fetasmaken ble for påtrengene ja... En ting har jeg nemlig lært i det siste og det er at blomkål er DYRT!

Gammel 08-06-11, 20:44   #515
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Oi, så aktive dere er her inne. Det liker jeg!

Har akkurat kommet hjem fra hyttetur, og innså at jeg spiser enda mer riktig på hyttetur enn hjemme.

I dag har jeg spist 188 gram fett, 95 gram protein, og 6,7 gram karbohydrater. Det er noe annet enn for noen dager siden, hvor jeg ikke fattet hvordan jeg skal få i meg så mye fett..
Aioli har virkelig hjulpet meg på vei...

Jeg har kjøpt meg sånne stixs, og har sjekket hver kveld. Jeg er i ketose i følge stixen, men jeg har ikke stålånde.
Betyr det bare at jeg har "sluppet unna", eller betyr det at stixen ikke er heeelt enig med hva som foregår i resten av kroppen, og at jeg ikke er i fettforbrenningsmodus?

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:49   #516
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Jeg blir også noenganger litt stressforvirret når jeg er ute og handler Drar på butikken, handler, og kommer hjem uten det jeg dro på butikken for... Trenger kanskje ikke si at jeg MÅ skrive lister? *ler*

Den middagen så forøvrig snaskens ut! Har kost meg med tacobollene dine i dag... veeeeldig godt! Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Spiste du alle? Jeg har aldri hatt problem med tacokrydderet. Hvis det gir mindre utslag eller i verste fall ingen utslag, så fins det oppskrifter på hjemmelaget tacokrydder

Gammel 08-06-11, 20:49   #517
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Oi, så aktive dere er her inne. Det liker jeg!

Har akkurat kommet hjem fra hyttetur, og innså at jeg spiser enda mer riktig på hyttetur enn hjemme.

I dag har jeg spist 188 gram fett, 95 gram protein, og 6,7 gram karbohydrater. Det er noe annet enn for noen dager siden, hvor jeg ikke fattet hvordan jeg skal få i meg så mye fett..
Aioli har virkelig hjulpet meg på vei...

Jeg har kjøpt meg sånne stixs, og har sjekket hver kveld. Jeg er i ketose i følge stixen, men jeg har ikke stålånde.
Betyr det bare at jeg har "sluppet unna", eller betyr det at stixen ikke er heeelt enig med hva som foregår i resten av kroppen, og at jeg ikke er i fettforbrenningsmodus?

Jeg får ikke stålånde. Heldig er vi!

Gammel 08-06-11, 21:01   #518
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Spiste du alle? Jeg har aldri hatt problem med tacokrydderet. Hvis det gir mindre utslag eller i verste fall ingen utslag, så fins det oppskrifter på hjemmelaget tacokrydder

Klarte heldigvis å styre meg såpass at det ble middag til resten av familien også Har testet nå, og er fortsatt i ketose. JAAAAA! EEEENDEEEELIIIIIG!!!!

Så må jeg bare fortelle dette... Du vet de Atkinsbarene? Kastet jo den siste... Tror du ikke gubben kom hjem fra butikken nå med en haug!? Skulle jo bare være snill, stakkars... De får han ta med på jobb, ferdig snakket!

Gammel 08-06-11, 21:05   #519
taane
Juniormedlem

Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker...

Jeg elsker at taco er lovlig mat...har hatt litt problemer med ferdigposen med kryddermix, men oppskriften på hjemmelaget tacopulver er genial. Rask og lage er den også

Gammel 08-06-11, 21:08   #520
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Jeg elsker at taco er lovlig mat...har hatt litt problemer med ferdigposen med kryddermix, men oppskriften på hjemmelaget tacopulver er genial. Rask og lage er den også

Har tenkt på å lage selv... har prøvd en gang uten hell Smaker oppskriften din akkurat slik som posekrydderet? Isåfall vil jeg gjeeerne ha den altså

Gammel 08-06-11, 21:10   #521
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Flink du er som stod over kaka, fristelsen, utfordringen, blikk, spørsmål og sukkerhungeren

Det verste var faktisk ikke kaka, men de nybakte bollene til mamma, oh lord! Mamma spiser forøvrig lavkarbo hun også, så det var heldigvis gode alternativer

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Jeg har heller ikke stålånde! (tror jeg ), og er superglad for det! Merker egentlig svært lite til denne ketosen!

Oi, så bra! Kan man da altså spise litt tacokrydder? Jeg har liksom hørt så mye om det her inne

Så må jeg bare fortelle dette... Du vet de Atkinsbarene? Kastet jo den siste... Tror du ikke gubben kom hjem fra butikken nå med en haug!? Skulle jo bare være snill, stakkars... De får han ta med på jobb, ferdig snakket!

hehe, han som sikkert skulle være snill da!

Nå har jeg vært ute å prøvd de nye goretex joggeskoa mine, godkjent!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:21   #522
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg synes mannen din gjorde en elskverdig og støttende gest, jeg. Du kan ta vare på et par-tre stykker. Jeg bruker skjære dem i biter, ha i en skål og spise en liten bit nå og da. En liten bit i ny og ne erstatter veldig mye annet jeg kunne pakket i meg, eks. Cavlier sjokkis og Cloetta.
Gi han en suss

Og ang. tacokrydder: Det er meget mulig det er umoralsk av meg å ty til den, jeg bruker en halv pose på 400 gram kjøttdeig. I kjøttbollene liker jeg igrunn best å bruke et halvt glass med tacosaus, ta krydderet tar over all den andre gode smaken Men greit å prøve litt forskjellig.
Jeg er stolt over deg for at du følger matplanen - og stolt over meg selv også for at jeg klarte lage en OG at du er i ketose.

Gammel 08-06-11, 21:24   #523
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Mulig jeg gjør et tacoforsøk til helga jeg også da...veldig greit hvis man kan ty til noen lettvinte løsninger nå og da

Atkinsbarer i biter er veldig lurt! De er så mektige at en bit ofte er nok!

Gammel 08-06-11, 21:32   #524
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Jeg er stolt over deg for at du følger matplanen - og stolt over meg selv også for at jeg klarte lage en OG at du er i ketose.

Du skal ha all mulig takk for hjelpen! Nyter ukesmenyen, og ser at det funker. Herlig!! Det blir spennende med veiing på mandag (lover å ikke snikveie meg mer denne uken)

Gammel 08-06-11, 21:35   #525
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

har noen prøvd å bestille lavkarbo produkter via ebay? Ser mange bruker Iherb her inne, og det er jo ikke å komme vekk i fra at man kan spare en del på å bestille fra junaiten. For ikke å snakke om at utvalget er bedre!

Sitter å sikler på noen Atkinsbarer nå...ser ut som de kan minne om bounty

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.