Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 10:46   #476
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg har liksom bare bursdag en gang i året, og han vennen min skal ordne thaimat og en dessert til meg

Alle har bursdag en gang i året Jeg koste meg med hjemmelaga dessert og en real biff med bacon og fett til
Du står jo fritt til å velge selv hva du skal spise - hver eneste dag

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:51   #477
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

Medlem siden: May 2010
jenta26 er ny på veien

det er bare snakk om den ene dagen

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:53   #478
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ja. Jeg snakker ikke nedlatende til deg, om det er det du tror.
Du får prøve deg fram. Fleste av oss får reaksjoner når vi faller ut av ketose, og det tar tid å komme inn i ketose igjen. Du får kjenne etter om du tror det er verdt å spise "fritt villt" for den ene dagen i året og at du tar det som kommer med det.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 10:57   #479
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hvis det er viktig for deg, så gjør det. Det går jo an å spise mindre ris evt, om det er ris til thaimaten
Dette er for meg snakk om en livsstilsendring, men om man føler man forsaker for mye kan det være lett å gå lei. Samtidig som det er enklere enn man tror å finne karbovennlige måltider, også på restaurant.
Selv er jeg veldig glad i sushi, og på mandag spiste jeg sashimi med noen få riskorn til hver bit, i alt under 10g ris til et helt måltid. Har aldri turt på prøve sashimi tidligere, men nå syntes jeg at det smakte bedre enn sushi!

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 11:03   #480
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

jeg har liksom bare bursdag en gang i året, og han vennen min skal ordne thaimat og en dessert til meg

"Problemet" er bare at det alltid vil komme slike dager som egentlig er 'spesielle'. Jeg skal f.eks til syden i sommer for bare andre gang i hele mitt liv. Forrige helg var jeg ute på fylla, noe jeg er to ganger i året. 17.mai... ja alt. Jeg hadde samme innstilling som deg før "har bare bursdag en gang i året", og koste meg litt ekstra da. Det er bare sånn at det er _så lett_ for at det baller på seg. Det er en grunn til at jeg er tilbake her igjen nå... noen år etter, fordi med en slik innstilling så går det bare ikke i lengden. Sier det virkelig ikke for å være nedlatende jeg heller, men ønsker jo gjerne å hjelpe og at andre ikke går i samme feilaktige fotspor som jeg har gjort. Det tar TID, men nå har jeg heldigvis kommet meg dithen at jeg ikke trenger dårlig mat for å kunne kalle det KOS. Hvis jeg skal kose meg, så trenger jeg virkelig ikke karbohydrater, sukker osv. Vet hvor mye jævelskap det gjør, så da vokser det bare i munnen på meg.

Gammel 08-06-11, 11:42   #481
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

ja jeg vet det, men ha lyst å kose meg litt, er ikke avhengig av å spise masse snop, og ris trenger jeg heller ikke ved siden av, ikke så glad i det, det vi skal spise er kylling med satay saus, altså peanøttsaus og så sku han lage en dessert til meg

Gammel 08-06-11, 12:43   #482
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Du må lese de generelle tipsene jeg slengte ved - er der hovedsakelig fettkildene kommer fra hvis du ikke følger en konkret spikra plan.
Følger du planen jeg sendte skal du være i god skikte for resultater -mener nå jeg. Det hvis du er flink å pakke på fettkilder der det passer. Det blir aldri for mye fett!

Følger planen, bortsett fra at jeg måtte kaste i meg en atkinsbar til frokost på vei til smådyrakutten med katten i går. Atkins no more, her er det Sandra for alle penga!

Sist redigert av KarboMamma : 08-06-11 kl 12:44. Årsak: leif
KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:58   #483
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Følger planen, bortsett fra at jeg måtte kaste i meg en atkinsbar til frokost på vei til smådyrakutten med katten i går. Atkins no more, her er det Sandra for alle penga!

Atkins er fyfy i alle fall 4 uker til :P Da kan du unne deg en og annen, helst fordelt på et par dager. Meg dytter den ut av ketose om jeg har 0 eller 10 karbo i kroppen. Men den er god, da... Kan være lurt å alltid ha "ett eller annet" liggende. Jeg har en skyr til slike tilfeller.

Gammel 08-06-11, 13:25   #484
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Har du oppskrift på konfekten din?

Javisst, denne kom jeg over via lenabeatrice.net (der er det også mye tips å hente) http://fristendelavkarbo.wordpress.c.../vaniljefudge/

Når det gjelder antall måltider, så er det ingen regel på det. Det er som Pruttilutt sier: spiser når man er sulten

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:48   #485
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Atkins er fyfy i alle fall 4 uker til :P Da kan du unne deg en og annen, helst fordelt på et par dager. Meg dytter den ut av ketose om jeg har 0 eller 10 karbo i kroppen. Men den er god, da... Kan være lurt å alltid ha "ett eller annet" liggende. Jeg har en skyr til slike tilfeller.

Urk, Skyr har jeg prøvd og synes det var skikkelig guffent i konsistensen... Hva med feks vaniljekesam, er det ok til nødstilfeller?

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:51   #486
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Atkins er fyfy i alle fall 4 uker til :P Da kan du unne deg en og annen, helst fordelt på et par dager.

Jeg pleide å dele en sånn advantagebar i 8 biter jeg, de ble jo stoore. Hadde de i en boks i kjøleskapet, og virkelig koste meg når jeg tok en bit. Og max en pr.dag

Gammel 08-06-11, 13:59   #487
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Urk, Skyr har jeg prøvd og synes det var skikkelig guffent i konsistensen... Hva med feks vaniljekesam, er det ok til nødstilfeller?

Skyr naturell har ikke samme konsistens... den er akkurat som vanlig youghurt.

Gammel 08-06-11, 14:03   #488
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Skyr naturell har ikke samme konsistens... den er akkurat som vanlig youghurt.

Smakt på den jordbær-utgaven, det må være noe av det ekleste jeg har smakt, noe aldeles utrolig "beskt" og sykt kunstig, ved siden av en merkverdig konsistens

Slipper man det med naturell? Er den tilsatt søtstoff?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:04   #489
SFA
Juniormedlem

SFA sin avatar

Hvor: Strömstad
SFA er på en erverdig vei

Jeg koste meg på søndag i datteren min sin bursdag. Spiste et stykke gulrotkake og potetmos og pølser.
Hadde sinnsykt vondt i magen på mandagen. Tok ketose stix i går, og den var rosa.

Jeg har funnet ut at jeg ikke skal spise noe særlig snop og godis i starten, for at fristelsen til å skeie ut skal bli mindre. Det går faktisk overraskende bra.
Men jeg drikker masse lettbrus hver dag. SÅ når jeg har søtsug, drikker jeg heller en slurk. Eller tar en klatt meieri smør for å få litt fett, hehe

SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:06   #490
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Smakt på den jordbær-utgaven, det må være noe av det ekleste jeg har smakt, noe aldeles utrolig "beskt" og sykt kunstig, ved siden av en merkverdig konsistens

Slipper man det med naturell? Er den tilsatt søtstoff?

Naturell Skyr er akkurat youghurt naturell... kremete og ikke luftig...samt at den ikke smaker noe før man tilsetter smak selv.

Jeg bruker som sagt 1-2 ts ublandet fun light jordbær + 1 ts Splenda i 150 gram skyr.

Gammel 08-06-11, 14:06   #491
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Jeg tilsetter forresten også fløte i den innimellom... og da smaker den som jordbærmilkshake...

Gammel 08-06-11, 14:13   #492
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg tilsetter forresten også fløte i den innimellom... og da smaker den som jordbærmilkshake...

Ohhh.... da skal jeg sannelig teste! Gresk youghurt-butikken er 25 min kjøring unna, når jeg først er på de kanter glemmer jeg selvsagt youghurten

Synes det er knallgodt med litt syrlig sammen med fløte og ferske jordbær, og Skyr har de på nærbutikken.

Gjett hvem som skal kose seg`a

Takk takk, manne!

Gammel 08-06-11, 14:21   #493
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

jenta26 er ny på veien

fikk noe utrolig lyst på kyllingvinger i dag, men hvor mange kan man egentlig spise av slike?

Gammel 08-06-11, 14:24   #494
Nuppelura
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Nuppelura er på en erverdig vei

Her går det i mye egg og bacon. Prøver å lage middag som jeg kan kombinere med lavkarbo og "vanlig" mat til resten av familien. Målet mitt er å finne minst 21 gode lavkarbomiddager som jeg kan rulere over en 3 ukers periode. Må også skaffe meg en oversikt over hvilke grønnsaker som er lavkarbo, for det har jeg ikke helt kontroll på. Var på hyttetur i helgen, og som lykke var hadde hyttevertene også begynt med lavkarbo uten at jeg visste det Har også trent 2 ganger i løpet av siste uken. Jeg løpte meg en tur på torsdag i skogen, og i dag har jeg løpt intervall innendørs. Jeg vil ha en veltrent slank kropp, ikke bare slank.

Det er 1 ting jeg kommer til å fortsette å spise selv om jeg er på lavkarbo, og det er sushi. Vi spiser det noen få ganger i året, og jeg kommer raskt i ketose igjen. Jeg spiste det i går, og tror nok at jeg skal være i ketose i kveld igjen. Det blir spennende å se! Ellers nyter jeg rødvin i helgene i små mengder, og det har hittil ikke påvirket ketosen.

Dette er gøy!

Nuppelura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 14:47   #495
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

fikk noe utrolig lyst på kyllingvinger i dag, men hvor mange kan man egentlig spise av slike?

Såsant ikke de er marinert i sukker, så kan du spise så det tyter ut ørene Jeg ELSKER kyllingvinger. På lavkarbo kan man jo spise skinnet, og det er jo bare beeest

Gammel 08-06-11, 14:59   #496
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Gammel 08-06-11, 15:34   #497
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

prior sine grillede kyllingvinger er iallefall registrert med null karbo! Nam!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:35   #498
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Jeg leste akkuratt en oppskrift hvor man brukte 2 dl fløte på et blomkålhode, dvs det dekket ikke hele hodet!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 15:40   #499
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten.

Jeg koker dem stort sett i litt buljong jeg, lar blomkålen dampe GODT av etterpå og smasher i vei med smør, fløte og krydder

Enig med deg i at det blir dyrt å koke den i fløte, det er noe jeg gjør når jeg lager litt ekstra god middag. Da bruker jeg heller ikke mye fløte, men har i en kladd smør for å forhindre at det setter seg, så roterer jeg blomkålbitene så alle biteneblir kokt

Skulle jeg ha vært superraus med fløten ville jeg rett og slett brukt det overskytende til å lage saus av

Gammel 08-06-11, 16:47   #500
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Å herregud førr en forbaska bedriten dag!
Mandag tok batteriet i vekta farvel og jeg trodde at jeg det skulle bli sååå deilig å ikke veie seg hver dag. Vel. I dag kjøpte jeg nye batteri, trøkte dem i vekta og kledde meg i undertøyet. Påsteg djevelskapen. 92,6. Kjøss mæ i rævva! Jagreit, jeg veeeeet det er idiotisk; jeg har ikke vært på do, jeg har drukket en liter vann og ikke tisset enda i dag, står med klær og har mat i magen. BUT STILL! De siste dagene har jeg vært verre enn Gestapo!

Nå må jeg puste. Jeg blir så forbaska. Slike oppganger / nedturer (ett fett, hah) må til innimellom. Jeg skal likevel lage moffeloffer (lapper) og piske krem og ha jordbær til. Bare fordi jeg skal feire at en hel del positive ting har skjedd i dag, og at det eeeendelig blir varmere i Tromsø.
Skal snikveie meg i morgen. Bare for "artig"... *mumle noe stygt på nordnorskt!*

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.