Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-06-11, 22:53   #976
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

GRATULERER, Nnem ! det er jo fantastisk !

Og så har du ikke sagt det før nå i kveld !!!??

Så deeeeeilig !!!

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:45   #977
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Svisj hvor uka gikk da dere
Har brukt masse tid på å komme ajour med diverse tråder her inne, så har ikke vært mye aktiv.
Selv har jeg vært rimelig flink med maten, ikke fullt så flink med vann (aaaaalt for mye pepsi max ) og ok treningsmengde.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 12:47   #978
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Åååååå ! Regret ! Nå ble jeg så glad !!!

Jeg har tenkt på deg, skjønner du!

Så utrolig flink du har vært !

Stå på !

Tusen takk, Antoinette!
Jeg vurderer å slutte å tenke ketolyse og heller satse litt mer på generell lavkarbo. Kjenner jeg blir veldig stresset av denne 15g grensa når jeg ikke går ned noe før jeg er oppe i 15-20g+. De dagene jeg ikke følger så mye med så er jeg faktisk nede i rundt 6g og er ikke stresset over maten så jeg tror et sånt prinsipp hjelper.
Vann sliter jeg veldig med nå, det frister aldri så jeg tenker ikke på det.. Finnes det noe godt å ha oppi så det smaker litt bedre og kanskje frister litt mer?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 16:17   #979
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Etter en ukes halvveis slurving er jeg i dag på vei inn i ketose igjen så det suser etter - med tilhørende hodepine. Ketose er vel og bra det altså, men denne hodepinen er helt forjævlig

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 16:46   #980
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Nnem er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

GRATULERER, Nnem ! det er jo fantastisk !

Og så har du ikke sagt det før nå i kveld !!!??

Så deeeeeilig !!!

Takk, det ble litt sent. Har feiret, hehe, neida. Er mer spent neste uke kjenner jeg. Blir heller ingen snikveiing før da.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 17:50   #981
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

holder meg godt med maten jeg og, men sliter som mange andre med vannet, blir mye saft og brus... Blitt litt avhengig av diett.no tror jeg, kanskje litt for, men i helgen er det telttur, så da må jeg prøve å stole på magen. Sammen med mye trim så får vi satse på at det går greit.

En dag har jeg spist fryktelig mye og en annen dag altfor lite, så jeg må ta litt ekstra på kvelden. Er ikke helt greit dette her.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 09:42   #982
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Lørdagstoget har akkurat rullet inn på stasjonen her utenfor Bergen, og jeg har flere vogner jeg skal innom i dag;
Klesvask-vognen, husvask-vognen, tur-forberednings-vognen og de vanlige mat- og vann-vognene.

Hadde ikke vilje til å vente på frokostvognen (den er så langt framme i toget....), så frokost ble inntatt i tv-vognen
Blir en rimelig travel dag dette, for vi har 3 turer som skal forberedes for neste uke.
Samboeren skal først delta på ZeroRally mandag til torsdag, og så reiser han direkte til Nürnberg-ring for å kjøre der.
Selv har jeg booket tur til London neste helg - shopping!!!!!
Så nå må jeg løpe, for jeg tror jeg må finne en frisørvogn også - ser jo ingenting lenger

Tut-tut da dere, og ha en strålende lørdag

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 10:08   #983
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Vognen jeg satt i ble på merkeligvis koplet av uten at jeg oppdaget det..
Her har jeg vært overlatt til meg selv, sammen med alle de andre avkoplede vognene, som sjokolade- kjeks- og tullematvognene...

Tror ikke stillevogna er rett sted å være, når ingen merker at den blir borte.

*setter meg i bråkevogna*

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 11:05   #984
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

usj. jeg var visst en tur innom de avkoplede vognene i går jeg også. smakte på litt sjokoladepudding med vaniljesaus som forøvrig ikke smakte sånn jeg husket det. vaniljesausen smakte jo bare sukker og sjokoladepuddingen var veldig søt og klissen. peila meg inn på geleen også men så snudde jeg fort og satte meg i vannvogna uten å smake.

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 11:07   #985
Sunfrid
Medlem

Sunfrid sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 55
Sunfrid er ny på veien

HJELP !
Vogna jeg satt i sporet av på onsdag og da havnet jeg på camping i Sverige.... Der var det ikke mye lavkarbo.... men mye og aldrig så lite ....

Men nå er jeg "back on track"......
Og vekta den prater jeg ikke så mye om denne uka

Dagen i dag skal tilbringes i klippeplen-, vaskeklær-, hønsehus- og grillvogna.... Ha en flott dag.....

Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:55   #986
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Ble en snarttur innom ei avkoblet fyfyvogn her også i går, så jeg endte med å veie meg i dag tidlig, da 2 dager siden sist veiing, og jeg hadde gått ned 100g flaks! Men forventer en baksmell så jeg tør ikke å oppdatere tickeren helt enda. Håper jeg greier å la være å veie fram til torsdag heretter!

Nå sliter jeg veldig med å få roe ned et løpsk hjerte. Det har dunket så hardt og raskt i rundt 20 minutter nå og jeg begynner å bli temmelig sliten og svimmel. Tror det har begynt å roe seg ned litt nå da så det går nok bra, det er bare veldig ekkelt. Jeg har et minatyr hjerteproblem fra før av, men det involverer å skippe hjerteslag så dette ble noe annet, og det å skippe slag gjør vondt så det er nesten slik at dette er bedre :P

Regrets nye dagbok!
Gammel 04-06-11, 20:34   #987
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Har vært ute i sola i dag. Spiste nettopp middag/kvelds og jeg angrer litt. Ble skikkelig stappa, men men.

Bakte en høykarbokake til besøk vi skal til i morgen og ble til at jeg små smakte av deigen. Fysj fysj, men har vært flink til å røre på meg de siste dagene, så håper det ikke har stor innvirkning på vekta.

Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 13:36   #988
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Det er liten aktivitet på toget for tiden syns jeg. Blir litt ensomt

Her har jeg vært veldig flink de siste dagene, etter en skikkelig utskeielse på torsdag Har ikke turt å veie enda, men veier meg i morgen siden jeg skippa veiedagen på fredag. Blir spennende å se om det har skjedd noe, har gått litt opp pga juksing tidligere, og ikke blitt kvitt vannet igjen... Satser på bedre resultater nå! Spesielt med tanke på ketosehodepinen som er tilbake for fullt

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 13:53   #989
tora trollmor
Seniormedlem

Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Hei å hå Jeg er her men bare litt på sidelinja
Vannet i kroppen vil ikke slippe taket, så jeg er bare inom å leser alt hva dere skriver.
Sola skinner men temperaturen vil ikke komme opp der jeg vil ha den 13 garder er litt lite da det også er litt vind ute. Kaffe i solveggen var godt
Ha en strålende søndag alle sammen

Gammel 05-06-11, 18:11   #990
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg er tilbake etter en dag/ natt i klattre- og lavvo-vogna. Og så bære sykt-tung sekk vogna. Har hatt det utrolig gøy, men er stiv, lemster, sliten og full av småskrubb og blåmerker, men det høreer jo til.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:27   #991
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Føler at vanntoget løper fra meg. Ikke blitt nok vann de siste dagene. Hjelper heller ikke når vi har hatt strålende vær. Er meldt regn i morgen, så skal virkelig sette meg på vannvogna da. Blir skuffet om det viser oppgang på torsdag.

Gammel 05-06-11, 22:32   #992
Sunfrid
Medlem

Sunfrid sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 55
Sunfrid er ny på veien

Ta toget, ta toget, ta toget..........

Spiste ei halv hjemmebakt og nystektbolle for 4 timer siden, men med magesmerter og "rennræv" blir det lenge til neste gang jeg spiser så mye gluten på en gang. Aldri så galt så er det godt for noe

Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:57   #993
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

I dag har jeg vært fysemonsteret sjøl. Jeg får rett og slett ikke nok mat, jeg spiser meg halvt ihjel og jeg fyser fortsatt. Jeg ga etter for en remse kvikk lunsj men det var ikke verd det for ikke 30 minutter senere en gang så var jeg på jakt igjen! Nå har jeg momset bacon, jalapenos og ost så det tyter ut av ørene og med søt bringebær- og vaniljete så ble endelig suget dempet for nå. Jeg aner at tante rød er om hjørnet, selv om det er to uker før tiden.. Derfor forventer jeg vektoppgang også, vannvekt nok en gang. Det slår ikke feil, en gang i måneden så fyker vekta opp og slipper ikke igjen før etter rundt 2 uker, tidligere om jeg er heldig da.

I dag har jeg løpt mye i trapper. vi har nemlig gått til krig mot rotrommet/ soverommet og ommøblert, så nå er det endelig ryddig og støvfritt der hvor vi sover! Deilig! Vi bor i 4. Etg fra bakkplan, så med 30 turer opp og ned så har jeg altså hatt ei skikkelig treningsøkt i dag. Det er ille når man må ha barnevakt for å rydde altså! Haha. Godt å få det gjort da.

I morgen er det jobb igjen, kan ikke si jeg gleder meg. Men til forskjell fra forrje ukestart så har jeg fått hvilt meg skikkelig i helga! Mannen lot meg nemlig sove helt ut både lørdag og søndag så jeg sto ikke opp før kl 13 noen av dagene så jeg skal virkelig ikke klage! Lønn og ny pc kommer denne uka så det er mye å glede seg til også

Regrets nye dagbok!
Gammel 06-06-11, 07:47   #994
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Da er samboeren skysset ut av huset og på vei til Hamar, så her sitter jeg i alene-hjemme-vogna - litt trist men litt godt også
Har store planer om å benytte denne uka til å avslutte mitt forhold til pepsi max, for jeg tror dette har en stor del av skylden for at jeg sliter veldig med søtsug.
Kommer nok til å være rimelig irritert, så da passer det jo å være hjemme alene
Nå er frokostvogna besøkt, og jeg er i ferd med å sette meg tilrette her i hjemmekontor-vogna.

Ha en herlig mandag alle sammen

Gammel 06-06-11, 09:29   #995
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Er da litt deilig å være hjemme alene også da, Grotingeling. Lykke til med Pepsiavvenningen! Jeg kommer over til rehabvogna jeg også straks

Veldig så stille denne tråden har blitt i det siste! Det liker jeg ikke savner å møte mange mange oppdateringer og bare generell prat hver gang jeg kommer innom!

Her i huset er mandagsveiing helt og totalt forbudt fra i dag av! Jeg ser et mønster hvor mandagsveiingene dreper humøret mitt i dagesvis da det tallet som dukket opp gjerne er høyere enn det forrje pga helga, men det kan like godt ha gått en god del ned igjen innen torsdag og veiedag. Så det er helt unødvendig å gå igjennom den nedturen..
Men ja, det ble altså til at jeg veide to ganger denne uka også og greide da ikke å la det gå ei hel uke mellom, jeg er visst alt for nyskjerrig for sånt :P men selv om vekta viste et høyt tall i dag så opplevde jeg noe jeg ikke har opplevd på flere år og det var et fornøyd uttrykk i speilet i dag tidlig! Jeg skimter nemlig målet på hvordan jeg er fornøyd med kroppen min. Det er et stykke igjen, men jeg ser en midje og en naturlig fin slankhet, selv den nederste 'magerullen' som er størst og har alltid vært et problem er mindre! Lavkarbo er helt fantastisk, jeg trodde jeg måtte ned kjempemange kilo for å ane sånt, men selv om vekta står litt stille så går cm kjempefort ned! Ved sist måling var hele 6 cm borte fra den tykkeste magedelen
Men plutselig her en dag så begynte jeg å slite med dobbelthake.. Lurer på hvorfor den blåste seg opp sånn når alt annet går ned :/

Regrets nye dagbok!
Gammel 06-06-11, 11:00   #996
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

God formiddag alle sammen.
Har vært i speilvogna i dag. Jeg begynner å få en midje. Jippi.
Magen føles også en del mindre ut. Skal måle meg neste uke tenker jeg.

Vi var bedt bort på middag i går og hadde derfor bakt høykarbokake for anledningen.
Klarte å holde meg lavkarbo vennlig til middag og unna kaken til dessert.
Satt og koste meg med green te istedenfor.

I dag kom badedraktene jeg bestilte fra nettet.
Satt ganske bra, men gleder meg til at de blir litt for store.
Nå har jeg vann flaska ved siden av meg her, planen er å henge på vann- og tevogna i hele dag.

Ha en fin dag alle sammen

Gammel 06-06-11, 11:52   #997
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

hei og tuuut
jeg har vært i frokostvogna. der var det salatblader fylt med ost, kalkun,egg, tomat, avokado, paprika og majones. den vogna skal besøkes titt og ofte. naaaam

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:14   #998
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Til tross for at jeg hadde planer om å være såååå flink i går og i dag ble det både druer og vannmelon i går, og sushi med ris i dag. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg kan jo spise SÅ mye god mat, også har jeg lyst på frukt, melon og RIS?!

Gammel 06-06-11, 17:24   #999
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Er da litt deilig å være hjemme alene også da, Grotingeling. Lykke til med Pepsiavvenningen! Jeg kommer over til rehabvogna jeg også straks

Veldig så stille denne tråden har blitt i det siste! Det liker jeg ikke savner å møte mange mange oppdateringer og bare generell prat hver gang jeg kommer innom!

Her i huset er mandagsveiing helt og totalt forbudt fra i dag av! Jeg ser et mønster hvor mandagsveiingene dreper humøret mitt i dagesvis da det tallet som dukket opp gjerne er høyere enn det forrje pga helga, men det kan like godt ha gått en god del ned igjen innen torsdag og veiedag. Så det er helt unødvendig å gå igjennom den nedturen..
Men ja, det ble altså til at jeg veide to ganger denne uka også og greide da ikke å la det gå ei hel uke mellom, jeg er visst alt for nyskjerrig for sånt :P men selv om vekta viste et høyt tall i dag så opplevde jeg noe jeg ikke har opplevd på flere år og det var et fornøyd uttrykk i speilet i dag tidlig! Jeg skimter nemlig målet på hvordan jeg er fornøyd med kroppen min. Det er et stykke igjen, men jeg ser en midje og en naturlig fin slankhet, selv den nederste 'magerullen' som er størst og har alltid vært et problem er mindre! Lavkarbo er helt fantastisk, jeg trodde jeg måtte ned kjempemange kilo for å ane sånt, men selv om vekta står litt stille så går cm kjempefort ned! Ved sist måling var hele 6 cm borte fra den tykkeste magedelen
Men plutselig her en dag så begynte jeg å slite med dobbelthake.. Lurer på hvorfor den blåste seg opp sånn når alt annet går ned :/

Jeg gjør det slik at jeg spiser kjempemasse på søndag for at mandagsvekta skal bli så høy som mulig...Da har jeg god tid til neste søndagen hvor jeg vil at vekten skal være lavest....så kan jeg si at jeg har gått ned i vekt den uka óg.....
Søndagene er deilige spisedager og lørdagene er vindager og nesten fastedager - da mister en vannet og veier mindre på søndagen....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:27   #1000
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

God ettermiddag!

Middagen er inntatt, og dusjen unnagjort, så nå er jeg god og mett og fresh.
Koteletter med sjampinjong og vårløk i fløtesaus, og blomkål og brokkoli. Det gjorde susen!

Veiedagen nærmer seg raskere og raskere nå, har ikke veid meg siden operajonen for nesten 5 uker siden. Jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe, men er usikker på om jeg har gått ned noe spesielt. Må bare vente og se. Torsdag 16. tenker jeg det blir veiing.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.