Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-06-11, 10:00   #176
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hehe, måtte flire litt av grøt forsøket ditt karbomamma hørtes deilig ut

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:29   #177
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Mye grøtprat her...
Er det noen som har funnet en oppskrift som funker?
Jeg må si jeg er rimelig småsvimmel i dag, selv om jeg har spist "godt" med
eggerøre, salami, ost og dette berømmelige brødet av frø og kli. Og drukket både kaffe med fløte, grønn te og vann.
Har vært oppe siden kl. 05.30, så jeg har spist to ganger.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:36   #178
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Mye grøtprat her...
Er det noen som har funnet en oppskrift som funker?
Jeg må si jeg er rimelig småsvimmel i dag, selv om jeg har spist "godt" med
eggerøre, salami, ost og dette berømmelige brødet av frø og kli. Og drukket både kaffe med fløte, grønn te og vann.
Har vært oppe siden kl. 05.30, så jeg har spist to ganger.

a) Min oppskrift funker. Se i signaturen min link til blogg.
b) Du er svimmel og har det slik du har det fordi kroppen din (fysisk) gjør endringer i alt fra behov (den er vant med å få det den vil), hormonbalanse, væskebalanse og biokjemisk. Dette kaller vi "abstinenser" og er den verste delen av omgjøringen. Se for deg at du har en bensindrevet bil du omgjør til dieseldreven bil. Det må renskes litt opp i systemet.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:46   #179
taane
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tromsø
taane er på en erverdig vei

Fikk litt lyst på grøt nå altså, men litt redd for å ende opp med lekeslim

Spiser dere mye vitamintilskudd?

taane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:31   #180
maiken32
Juniormedlem

maiken32 er på en erverdig vei

heisann !

Da er dag en over og dag to påbegynt..... Som ventet er det søtsuget som er verst i tillegg til at jeg føler meg småsulten hele tiden.

Gårsdagens meny var som så:
frokost: omelett av med bacon terninger, paprika, avokado, litt salat
middag: kyllingfilet i fløtesaus med salat og avoado
kvelds: 1 speilegg, litt ost, grønnsaker, kesam med litt blåbær

Mellom måltider synes jeg det er vanskelig å finne på, jeg savner frukten min I tillegg må jeg finne en lettvint kveldskos som døyver litt av sukkerbehovet. Noen tips ??

vekten står foreløpig stille, når kan jeg forvente vekttap ?

maiken32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:51   #181
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av maiken32, her.

heisann !

Da er dag en over og dag to påbegynt..... Som ventet er det søtsuget som er verst i tillegg til at jeg føler meg småsulten hele tiden.

Gårsdagens meny var som så:
frokost: omelett av med bacon terninger, paprika, avokado, litt salat
middag: kyllingfilet i fløtesaus med salat og avoado
kvelds: 1 speilegg, litt ost, grønnsaker, kesam med litt blåbær

Mellom måltider synes jeg det er vanskelig å finne på, jeg savner frukten min I tillegg må jeg finne en lettvint kveldskos som døyver litt av sukkerbehovet. Noen tips ??

vekten står foreløpig stille, når kan jeg forvente vekttap ?

Synes matplanen din for gårdagen så fantastisk ut - ble jaggu sulten også. Nå er kylling et relativt magert kjøtt, så vær obs på det.
Kveldskos: Ost, peanøtter, skinkebiter, Jalapenos-ost smeltet til kjeks med ev. krydderost på. Eller en god tannpuss

Ikke stress med vekttapet, da kommer det sent. Og det er ingen fasit eller grunnregel at alle skal gå ned 10 kg den første uken. Noen går ned 5, andre 1.

Sist redigert av Pruttilutt : 03-06-11 kl 11:52. Årsak: tillegg
Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:54   #182
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

God morgen!

I dag er første veiedag for meg. Blir spennende når jeg står opp (jada, er student med sommerfri og ingen sommerjobb før juli), og se hva vekta stopper på. Har jo forsåvidt snikveid meg allerede, for hadde alltid veiedag på torsdager før. Men nå er det på fredager. Regner forsåvidt ikke at vekta har bevegd seg så veldig mye fra i går.

I går endte jeg med å spise bunnløs pizza til middag. Himmelrike! Og med creme fraiche som pizzadressing, så hjalp det litt på fettmangelen også.
Må finne en løsning på det, så jeg ikke ender opp med å dytte i meg fett... Lite som frister mindre enn en spiseskje med smør rett i munn .

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 11:57   #183
jenta26
Medlem

jenta26 sin avatar

Medlem siden: May 2010
jenta26 er ny på veien

hadde gått opp 100 gram jeg fra mandag til i går, men så veide jeg meg i dag og hadde gått ned 0,5 gram fra i går. skal ikke veie meg før tirsdag nå.

i går var jeg i sverige og på vei hjem så ble jeg helt skjelven og skalv skikkelig, var med en fyr jeg liker godt og da vi kom hjem til han så sovnet jeg i fanget hans, tror jeg var veldig sliten. var helt rar i hele kroppen i går

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 12:21   #184
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av taane, her.

Fikk litt lyst på grøt nå altså, men litt redd for å ende opp med lekeslim

Hvis barna mine noen gang kommer og spør om de kan få lekeslim skal jeg jaggu la de lage det selv *ler*

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 12:22   #185
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

hadde gått opp 100 gram jeg fra mandag til i går, men så veide jeg meg i dag og hadde gått ned 0,5 gram fra i går. skal ikke veie meg før tirsdag nå.

i går var jeg i sverige og på vei hjem så ble jeg helt skjelven og skalv skikkelig, var med en fyr jeg liker godt og da vi kom hjem til han så sovnet jeg i fanget hans, tror jeg var veldig sliten. var helt rar i hele kroppen i går

Hvis du har spist vanlig høykarbomat før du satte i gang med ketolyse så antar jeg at det er karboabstinenser du opplever

Gammel 03-06-11, 12:24   #186
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

I går endte jeg med å spise bunnløs pizza til middag. Himmelrike! Og med creme fraiche som pizzadressing, så hjalp det litt på fettmangelen også.
Må finne en løsning på det, så jeg ikke ender opp med å dytte i meg fett... Lite som frister mindre enn en spiseskje med smør rett i munn .

Pizza...Jeg er en pizzaelsker og savner virkelig en god lavkarbo-pizzabunn! Si ifra hvis du skulle komme over en

Gammel 03-06-11, 12:50   #187
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Pizza...Jeg er en pizzaelsker og savner virkelig en god lavkarbo-pizzabunn! Si ifra hvis du skulle komme over en

Jeg har et alternativ. Skriver mer når jeg er ferdig på jobb.

Gammel 03-06-11, 13:16   #188
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Jeg vil gjerne hive meg med her på denne tråden.
Jeg har riktignok endret til lavkarbo for 4 uker siden, men siden vektnåla ikke har flyttet seg så mye som en millimeter regner jeg meg som på 'scratch' ennå

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 13:29   #189
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Hei Bytausa. Så kjedelig at vekta ikke går nedover Trener du mye? Hva sånn ca spiser du om dagene?
Jeg bor forresten også i Trondheim

Gammel 03-06-11, 13:30   #190
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Jeg har rett og slett bare droppa bunnen...
Smører en ildfast form, har oppi alt pizzafyllet og gratinerer i ovnen. Nam!

Gammel 03-06-11, 13:48   #191
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Hei Bytausa. Så kjedelig at vekta ikke går nedover Trener du mye? Hva sånn ca spiser du om dagene?
Jeg bor forresten også i Trondheim

Når sant skal sies så trener jeg minimalt for tiden, grunnet svært dårlig fysisk form (venter på utredning; arthrose). Når det gjelder maten, så begynner det å ane meg at jeg ikke spiser nok fett. Jeg har vært i ketose helt siden første uka, og nå har jeg kuttet suketter i teen for å se om det er der det stopper.
Jeg 'må' ha brød, så jeg måtte bare bake lavkarbovarianten, det gjelder knekkebrød også. Totalt går det minst 3 skiver pr. dag, men nå har jeg hentet endel tips i denne tråden for mer fettrike variasjoner
Sant å si føler jeg meg som en sperreballong om dagene...

Jeg logger alt jeg spiser på diett.no slik at jeg har en oversikt (men jeg er litt usikker på fordelingen fett/proteiner, karboene er greie- ca. 20)

...og ja, det holdt jeg på å glemme; jeg må drikke mer

PS: Bær over med meg hvis dette ser rart ut, har vært registrert ca. 2 timer

Gammel 03-06-11, 14:06   #192
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

...og ja, det holdt jeg på å glemme; jeg må drikke mer

Jeg har lagt merke til at når jeg kutter ut karbohydrater så er jeg mer tørst. Det er først nå jeg klarer å få i meg de to literne om dagen som alle anbefaler. Kan det være fettet som gjør det?
Her jeg bor så syns jeg ikke vannet er noe godt. Så ender med at jeg blander inn litt funlight, så jeg ikke tørster i hjel. Selv om jeg er tørst, så går rett og slett ikke vannet fra springen ned uten hjelp :s.
Heldigvis er det bedre når jeg er hos kjæresten min. Vannet hos han smaker godt, så heller nedpå i store mengder.

Så fort lønn og feriepenger kommer så skal jeg ned på rema og kjøpe 10-liters dunk med vann.

Gammel 03-06-11, 14:19   #193
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Da har du jo ganske god oversikt Bytausa Alltid greit å vite selv hvor man kan "skjerpe inn". Du får bare prøve å drikke masse fremover. Og vil viiirkelig anbefale deg å kutte ned på brødet, selv om det er lavkarbo. For mange kan det absolutt være en partystopper. Prøv å halver inntaket ditt der i det minste. Hvis du bruker en del tid og surfer her inne på forumet så vil du kunne maaasse oppskrifter og erstatninger på mat du kan spise istedenfor. Hva med frokostpannekake eller smoothies til frokost/kvelds?
Jeg forstår deg så godt, for jeg har vært (egentlig er enda) en brød-o-holiker. Men man må bare prøve å avvenne seg. Etter litt tid så går det forbausende bra altså. Går ned i vekt, og mer mett altså.

Gammel 03-06-11, 14:30   #194
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Ja, jeg har vært her inne nesten hver dag siden jeg startet og lest til øyet ble stort og vått! Har hentet utrolig mange tips og oppskrifter.
Og brød, ja det er vel mest vanen tror jeg...skjerpings.

Jeg har også målt meg siden starten, ikke noe har skjedd der heller.

Men jeg skal i allefall bli flinkere til å gumle ost, osteterninger med olivenolje og litt salt er noe jeg har nektet meg selv i mange år, helt til nå: hurra!

Gammel 03-06-11, 14:47   #195
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Har en litt annerledes pizzabunnvariant (forusetter at man har micro tilgjengelig); klipp til et bakepapir som passer plata i micro`n, dekk bakepapiret med feks Kavli Jalapenôs ost (ferdig skjært), kjør den i 4-5 min (eller så lenge som trengs for å få osten sprø), legg på ønsket fyll og smekk den inn i stekeovnen til osten på toppen er smeltet.

Særlig mer karbofri bunn skal man lete lenge etter! Så smaker det godt

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Sist redigert av Charlott : 03-06-11 kl 14:53.
Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 15:15   #196
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har en litt annerledes pizzabunnvariant (forusetter at man har micro tilgjengelig); klipp til et bakepapir som passer plata i micro`n, dekk bakepapiret med feks Kavli Jalapenôs ost (ferdig skjært), kjør den i 4-5 min (eller så lenge som trengs for å få osten sprø), legg på ønsket fyll og smekk den inn i stekeovnen til osten på toppen er smeltet.

Særlig mer karbofri bunn skal man lete lenge etter! Så smaker det godt

Mmm! Hørtes ut som et godt alternativ til italiens pizzabunn. Midt i blinken! Dette skal jeg faktisk prøve i svært nær fremtid kjenner jeg. Har en haug med fet pepperoni som trenger å bli spist opp

Gammel 03-06-11, 15:41   #197
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Mmm! Hørtes ut som et godt alternativ til italiens pizzabunn. Midt i blinken! Dette skal jeg faktisk prøve i svært nær fremtid kjenner jeg. Har en haug med fet pepperoni som trenger å bli spist opp

Lavkarbopizza blir uansett ikke som høykarbovarianten, så hvorfor ikke finne på noe heeelt annet?

Denne synes jeg også fungerer overraskende bra, også en bunn med svært lite karber og enda mindre spesialingredienser... ;

3ss knust linfrø (0 karbs)
2ss revet parmesan (0,4 karbs)
1/4 ts hvitløkspulver (0.5 karbs)
1/4 ts løk pulver (0.5 karbs)
1/4 ts bakepulver (0.5 karbs)
1ts italiensk krydder (? karbs)
1 egg (0,4 karb)
2 ts vann
1-2 ts olje (0 karbs)

Kjør alt det tørre, inkl parmesan i biter, i blenderen, rør inn det våte og krydre som det passer deg. Jeg bruker gjerne mer parmesan enn hva som står og oregano som krydder

Klapp den ut på stekebrett (dette er en porsonspizza, tror jeg ganger den med 3 for full langpannestr), forstek bunnen i 2-4 min, ha på ønsket fyll og la den steke til osten er smeltet

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 16:27   #198
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg lager posjonspizza av Kavli Jalapenos som bunn, kjøttdeig med det tilbehøret jeg vil ha, toppes med ost og gratineres i ovnen. Går helt fint å steke kjeks av osten ute mikro også

Gammel 03-06-11, 16:29   #199
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Middag: Kyllingboller (aldri sett før i butikken, 2 karb og 38 fett per 100) stekt i olje på panna som dyppes i aioli (4 karb og 48 karb per 100)

Gammel 03-06-11, 17:58   #200
Sanquala
Juniormedlem

Alder: 40
Sanquala er på en erverdig vei

Tips til lunsj...om man har tilgang til kjøleskap funket skinkesalaten fra lenabeatrice.net veldig bra spiste lunsj halv to, en 300g posjon og er fortsatt ikke sulten og den er kjempe god den ligger på 1,8g karbo pr 100g.

Sanquala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.