Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 21:45   #7801
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hei alle sammen!

Jeg har nettopp kjøpt Graddost, det står at det er 38g fett per 100g. Jeg er litt håpløs og lurer på det er en god fettkilde? 38g er ganske mye, er det ikke?

God fettkilde, utrolig god ost!

Gammel 25-05-11, 23:17   #7802
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mamma og pappa feirer 150 årsdag til sommeren. Jeg har for første gang i hele mitt utmerkede gode liv forfattet en tale... Kommer også til å bli siste gang jeg gjør det... Alle vet at jeg hater taler etc. Og i allefall vet de at jeg hater å ta ordet i en forsamling. Grunnen til at jeg lager tale og skal fremføre den er at jeg har brukt ganske mye tid på svigermor de siste årene. Hun er dement. Mamma og pappa har ikke vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet fra meg. Vet at de kanskje ikke trenger det, men JEG skulle ønske at jeg hadde mulighet til å gi dem like mye av min tid som det svigermor får. Men slik er det ikke. Så derfor. Tror dere at de vil forstå "tegninga" når jeg som er imot alt av taler skal holde en selvlaget tale for dem på dagen deres??

Det blir MYE personlig i den talen...

Jeg kjenner ikke foreldrene dine, men JEG hadde blitt utrolig rørt av en sånn gest

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 26-05-11, 18:51   #7803
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg kjenner ikke foreldrene dine, men JEG hadde blitt utrolig rørt av en sånn gest

Tusen takk!!

Gammel 26-05-11, 19:32   #7804
Anos
Medlem

Anos sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Anos er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

God fettkilde, utrolig god ost!

Supert, for det kan jeg spise myeee av

Gammel 26-05-11, 20:20   #7805
Pøsh
Seniormedlem

Pøsh sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 47
Pøsh er ny på veien

Takk, skal ta flere runder av plenrensen.

Så lurer jeg på om det er sant at smeltet ost får karboinnholdet til å fyke i været. Det va en som fortalte meg i går.

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-05-11, 21:57   #7806
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Takk, skal ta flere runder av plenrensen.

Så lurer jeg på om det er sant at smeltet ost får karboinnholdet til å fyke i været. Det va en som fortalte meg i går.

Hææhh?? What?? Jeg tror ikke osten helt sånn magisk utvikler karber for det om du varmebehandler den? Fettinholdet i måltidet ditt derimot vil gå opp.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 26-05-11, 21:59   #7807
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Det er NOE med varm mat, men nå er jeg for vimsete til å huske hva det var. Men varm mat har mer av noe enn om samme maten var kald. Jeg tviler STERKT på at det er karbo som stiger, men noe var det.... hmm noe som utløses pga varmen. haha huff så hjelpsom jeg er!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 26-05-11, 23:46   #7808
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Og jeg som akkurat har gassa meg med stekt ost......
Men blodsukkeret gikk ikke opp, så da har jeg nok heller fått i meg mer fett, men det tåler jeg

Gammel 27-05-11, 00:37   #7809
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pøsh, her.

Det minner meg om min bestemor som nektet oss å smelte ost i mikroen fordi den ble så feit av det (Fettet ble synlig ja, men den ble jo ikke feitere....)

Gammel 27-05-11, 01:03   #7810
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Helsikken! Har svelget noe jeg ikke burde, og lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut igjen?
Ble lurt, og skremt, så objektet forsvant ned...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 27-05-11, 01:07   #7811
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 37
LibraGirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Helsikken! Har svelget noe jeg ikke burde, og lurer på hvor lang tid det tar før det kommer ut igjen?
Ble lurt, og skremt, så objektet forsvant ned...

Hehe hva har du svelget? noe stort? tenker litt på
om det kan sette seg fast på veien ned?

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
Gammel 27-05-11, 01:12   #7812
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Hehe hva har du svelget? noe stort? tenker litt på
om det kan sette seg fast på veien ned?

nei ikke noe stort, men vil ha det igjen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 27-05-11, 01:19   #7813
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 37
LibraGirl er ny på veien

hehe okai vil ambefale deg å folge med avføringen din fra nå å til den
kommer ut rett å slett, kan godt gå noen dager

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
Gammel 27-05-11, 09:03   #7814
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det minner meg om min bestemor som nektet oss å smelte ost i mikroen fordi den ble så feit av det (Fettet ble synlig ja, men den ble jo ikke feitere....)

Hehehehe det har jeg også fått høre flere ganger Folk er rare.....

Gammel 27-05-11, 18:14   #7815
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Når forsvinner denne hærsens sporhund-luktesansen??

Gammel 27-05-11, 18:24   #7816
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vet ikke...

Gammel 27-05-11, 18:32   #7817
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Om ca 18 år, om du ikke skal ha flere, da!
Den sitter igjen sammen med innebygget, evigvarende redsel og øyne i nakken!

Gammel 27-05-11, 18:41   #7818
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Og megagod hørsel og røntgensyn etc etc??

Gammel 27-05-11, 18:44   #7819
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det er NOE med varm mat, men nå er jeg for vimsete til å huske hva det var. Men varm mat har mer av noe enn om samme maten var kald. Jeg tviler STERKT på at det er karbo som stiger, men noe var det.... hmm noe som utløses pga varmen. haha huff så hjelpsom jeg er!

Det er matvarer med stivelse som får høyere glykemisk index, altså større belastning på blodsukkeret ved oppvarming Gjelder ikke ost og andre ting uten stivelse

Gammel 27-05-11, 18:44   #7820
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

jeg var 4 år da jeg grav alvorlig spurte mamma om hun hadde øyne i nakken. for hun visste alltid når jeg gjorde noe galt
(jeg ble musestille sånn at hun ikke skulle høre noe )

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 27-05-11, 19:26   #7821
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg var 4 år da jeg grav alvorlig spurte mamma om hun hadde øyne i nakken. for hun visste alltid når jeg gjorde noe galt

Ungane mine trur eg har auge overalt.

Eg lurer på om de kan hjelp meg med å finne ei bra plante til å pynte opp med ved inngangsdøra vår. Eg fikk så lyst på sånn hengande korg m "Velkommen"-skilt ...
Planta må vere veldig lettstelt, nøysom, klare av å bli glemt med tanke på vatn iblant, og ikkje trenge for mykje sol, for inngangsdøra ligg på skuggesida... Tips?

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 27-05-11, 19:53   #7822
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Ungane mine trur eg har auge overalt.

Eg lurer på om de kan hjelp meg med å finne ei bra plante til å pynte opp med ved inngangsdøra vår. Eg fikk så lyst på sånn hengande korg m "Velkommen"-skilt ...
Planta må vere veldig lettstelt, nøysom, klare av å bli glemt med tanke på vatn iblant, og ikkje trenge for mykje sol, for inngangsdøra ligg på skuggesida... Tips?

Jeg ville spurt på et hagesenter... jeg har mange planter ute, men de tåler bare en dag maks to uten vanning (solskinnsdager, fuktige overskyete dager tåler de flere av) om jeg er flink og gjennomvanner de ellers. Petunia er jo de vanligste som blir veldig flotte og hengende med masse blomster, men de ferdige blomstene må plukkes for å fremme flere blomster Ellers er vel margeritter litt mer hardføre, men de lukker seg om det er overskyet så da utgår vel de
Jeg pleier og spørre og gnåle på et lokalt privat hagesenter i nærheten, de har mye peiling

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 27-05-11, 20:20   #7823
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Ja eg lyt vel gjere det. Vi har eit hagesenter rett nedi bakken her, sikkert veldig flinke damer som kan masse, men dei har liksom ikkje nådd fram til meg som er heilt grønn på planter. (Og ikkje i betydninga grønne fingrar!!)

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 29-05-11, 14:16   #7824
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Nå har jeg lest på toll og avgiftsregler så jeg er helt tørr i øynene
men finner ikke helt utav dette her.

Jeg har tenkt til å bestille meg en sy/sømbyste fra UK, noe a la denne:

Vet jo selvfølgelig at jeg må betale 25% moms, men der det noen som vet om denne er toll/avgiftspliktig? Har sendt mail til Tollvesenet, men får jo aldri svar.

Gammel 29-05-11, 14:33   #7825
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

klær er tollpliktige. mener det er rundt 15%

edit: glem det, er jo ikke et plagg det der, så bare sånn ut ved første øyeblikk

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.