Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 14:27   #326
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Togtråden!

Jeg har veldig lyst å hoppe på dette toget.. Jeg burde vel egentlig være i student-vognen og lese til eksamen..

Men i dag har jeg mest lyst til å være i alle de andre vognene....

Har handlet litt klær i dag. Nye sommerklær i mye mindre størrelser!! Er helt fantastisk. Begynner virkelig å føle meg bra nå.. -17 kilo!

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:30   #327
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Flott Supah!

Det er mange vogner man heller vil være i av og til, enn den man bør være i.

Men ta en rask tur innom de andre før du setter deg til rette i studievogna.

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:32   #328
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Flott Supah!

Det er mange vogner man heller vil være i av og til, enn den man bør være i.

Men ta en rask tur innom de andre før du setter deg til rette i studievogna.

Ja, tror jeg skal gjøre det. Nå har jeg vært en stund i tv-vognen. Om 30 min er det rett inn i studentvognen!!

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:56   #329
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har en times tid igjen i kontorvogna. Så tror jeg at jeg skal ta med meg pc'en inn i tv-vogna. Så skal jeg ha tven i bakgrunn mens jeg lar datamaskinen jobbe med å konvertere data for meg. Har masse filer som skal konverteres fra ett system til et annet. Tar tid, men ikke så mye energi, heldigvis

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 16:13   #330
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Har jeg smittet dere med grønn-te syndromet eller? Plutselig så var det et par til som ville lage seg grønn te

Jadda, jeg skulle bare faste i 12 timer i dag jeg, men så ble det utvidet til 15, men det gikk søren meg 17 timer før jeg fikk i meg mat, og med mat mener jeg en håndfull baconsnacks i farten.. gjett om jeg er tom for energi nå! Plutselig måtte jeg til dyrelegen i hui og hast, mens jeg passer 2 små barn og måtte langt for å få låne en bil.. huff for et stress. nå skal vi ut å handle straks og det er stress det også for jeg har nemlig ikke skrevet handleliste.. Gleder meg til middag og senga i kveld! pemper vann nå i et håp om å gå litt mer ned i morgen. Irriterte meg sånn at jeg stoppet når jeg hadde fått en så fin flyt.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 16:22   #331
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Jeg elsker grønn te, men i det siste halve året har det blitt mer kaffe enn te. Har blitt flinkere til å drikke te igjen, men har god margin til hvordan det var før.

Nå skal jeg ut å finne lillegutt i barnehagevognen (hvis den er med...) Og så var det tv-vognen med pc på fanget

Gammel 04-05-11, 16:51   #332
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Har vært innom både rengjøringsvogna og bakevogna i dag. Nå er det tid for spisevogna før jeg skal ha en stille stund i lesevogna (vogna vogna vogna )

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:15   #333
Nnem
Medlem

Hvor: Oslo
Alder: 40
Nnem er ny på veien

Er også veldig glad i grønn te, begynte å drikke det igjen etter at jeg ble forskjølet og mistet stemmen sist uke. Og har bare fortsettet siden

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 18:25   #334
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Akkurat kommet inn fra kontorvogna. Har satt på poteter (til mann og barn) og skal snart begynne å koke grønnsaker og steke koteletter. Blir sen middag i dag, men måtte jobbe meg ferdig først.

Har vært kjapt innom butikken, for å handle det jeg manglet. Men nå er det en halvliter vann og litt tid ved pc.

Gammel 04-05-11, 19:26   #335
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Idag blir det en rolig dag i avslapningsvogna. Titte litt på tv og ellers surfe litt og være litt tilstede...

Har vært noen veldig travle dager, hvor jeg har flydd frem og tilbake mellom mange vogner. Kontorvogn, treningsvogn...den med steppemaskin/trapper, handlevogn, spisevogn, kjøkkenet(så de andre får mat), dugnadsvogna både for hager, boder og gjestevogner..
Kroppen er sliten i dag, så helt nødvendig med litt avslapning

Det var Blomkål med hjemmelaget Bolognese i spisevogna i dag. Smakte godt og iskaldt vann.

Mulig jeg tar en tur inn i hudpleievogna etterhvert. Deilig, pleiende og avslappende det og.

Kos dere der dere er

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:12   #336
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Innholdsrik dag på toget gitt.
Startet i hjerteforsknings-vogna, hvor jeg fikk sjekket elastisitet og strømning i pulsårene.
Flott hastighet på blodstrømmen, og bedre elastisitet enn gjennomsnittet for min aldersgruppe
Deretter gikk ferden over i telefoneringsvogna for å bestille plass på Kielferga og ringe servicemann på stekovnen (den begynte å "sprenge" sikringer i helga.... takk og lov for automatsikringer )
Ble noen timer i kontorvogna, før jeg nå har delt meg mellom vaskeklærvogna og sofavogna.
Må nok også komme meg innom vannvogna, for jeg ligger veeeeldig på etterskudd med væskeinntaket

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:35   #337
S@nne
Medlem

S@nne sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
S@nne er på en erverdig vei

Hei og hå!! Dette toget ser fantastisk ut!! Håper det er greit at jeg hopper på, selv om jeg ikke var med fra staren. Mitt første mål er - 3 kg. Sitter og moter meg opp til å hoppe fra tv-vognen og over i trim vognen. Hadde planer om en liten økt på trimsykkelen i dag.

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:51   #338
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Velkommen ombord S@nne!

Nå stenger jeg snart pc'en. Har ikke fått gjort noe produktivt. Problemer hele veien... Så litt tvtitting før jeg går inn i sovevogna.

Gammel 04-05-11, 21:25   #339
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Og da har jeg avsluttet hud og fotpleie og gått videre til bibliotekvogna for å finne litt god køye-lektyre

Ha en fin natt, alle sammen

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 04-05-11, 21:37   #340
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Jeg har nettopp vært i frisørvogna og fått farget håret . Nå blir det vel tv vogna resten av kvelden

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:09   #341
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Kan jeg hoppe på toget jeg også?

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:13   #342
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

I dag har jeg tatt et hjørne i stuevogna og gjort om til kontor. Jobber hjemmefra i dag. Så det er eneste løsningen. Sliter med å sitte på kontorstolen, men her i stuevogna er setene så gode at dagen går sikkert fort.

Uten for min vogn skinner sola, men det er kaldt. Så det er veldig deilig å nyte utsikten herfra.

God togtur til alle sammen!

For et flott tog vi har ! SLIK skal tog se ut !

TAKK !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:18   #343
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Så fantastisk mange vogner på dette toget ! Egen bibliotekvogn er fint !

Jeg burde ha vært i flere vogner, men gidder jeg ? Nope. Tok nettopp en liten stopp hos svigermor og fikk kaffe, men hoppa fort på toget igjen da hun bød på vafler. Ikke denna jenta, nei !

Nå skal jeg jaggu svinge innom denne vogna hvor de servere eggmelk. Jeg skal se litt på de andre som drikker og se hva det egentlig er, - og så skal jeg prøve. I morgen, kanskje.

Og så skal jeg kjøpe grønn te i morgen !

Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 05-05-11 kl 08:25.
Gammel 04-05-11, 22:33   #344
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Jeg testa eggemelk med kakaopulver i dag Antoinette, og det var overraskende godt!

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:35   #345
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg har klart å holde meg unna sovevogna i dag, utover at det ble en sen morgen. Det er jeg fornøyd med. Blir jeg som står i kjøkkenvogna om det skal bli noe jeg kan spise. Ellers har jeg bl.a. vært i biblioteksvogna og sykkelvogna. Har låånt et par oppskriftsbøker av Fedon Lindberg som jeg koser meg med. Selv om jeg også burde vært en tur i "lese-til-eksamen-vogna". Får se i morgen, ny dag, nye muligheter, men først blir det litt trim med klattring.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:36   #346
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

iik Jeg innså NÅ at i morgen er det veie dag igjen! Jeg som innbildte meg at det fortsatt var mange mange dager igjen.. æsj, jeg føler at dette går litt i dass, men vi får se Huff, håper målebåndet er snilt også, og jeg glemte helt å teste etter ketose.. får håpe jeg må tisse om en times tid og våkner av den grunn, da kan jeg fortsatt teste uten at det har gått for lang tid, og det har da gått 2 timer siden sist måltid. Hvis ikke, så må jeg konkludere med at den er positiv, jeg føler meg i ketosestand så jeg tror ikke noe annet i såfall, ser ingen grunn til å ikke være det heller. bah.. nei jeg tripper bort i sovevogna jeg nå og får min 5 timer søvn før det ringer på døra igjen. Lenge leve B-menneske som aldri lærer å legge seg tidsnok! tihi, snakkes i morgen!

Regrets nye dagbok!
Gammel 05-05-11, 06:59   #347
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Kan jeg hoppe på toget jeg også?

JA, kom igjen her er det plass til alle. Vi bare hekter av og på vogner etter behov

Gammel 05-05-11, 07:41   #348
Dolsi
Seniormedlem

Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Finnes det en vektvogn på dette toget vårt?
i såfall så har jeg vært innom den i dag og vekta var snill mot meg.
Ned 1,5 kilo siden siste torsdag

Nå er det tid for litt papirarbeide så da må jeg gå over i en annen vogn

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 08:22   #349
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Morn morn, da har jeg vært oppe i snart 3 timer allerede og er litt usikker på hva jeg mener om den nye døgnrytmen. Vanskelig å komme i gang kjenner jeg da jeg sliter med å bli trøtt tidlig nok, men det går seg vel til

Ja det finnes en veievogn og dit skal jeg om noen timer jeg også, i dag er det veiedag, men jeg må la fasten få godgjøre seg hvertfall fram til 11 før jeg veier. Jeg har målt da, men det er skuffende nok ingen forskjell fra sist torsdag så jeg har mine tvil på at vekta har hoppet særlig også...

Regrets nye dagbok!
Gammel 05-05-11, 08:28   #350
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

God morgen, godtfolk !

Og jeg skulle i veievognen i dag og gruet meg litt. Men tror dere ikke det var 700 gram ned denne uken, dah !? Det ble jeg veldig, veldig glad for. (- og det til tross for konjakkere, absint og sprudlende hvitvin i helgen som var)

Juhuuuu !!1

Og TAKK, kattungen ! Jeg skal prøve i dag, jeg. Men da må jeg vel kjøpe sånn kjempedyrt kakaopulver på helsekost og sånn ?

Kristin_B er best
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.