Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fritert kylling på gatekjøkken - good or bad?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-04-11, 16:23   #1
petite fleur
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
petite fleur er på en erverdig vei

Fritert kylling på gatekjøkken - good or bad?

I går kjøpte vi middagen på et gatekjøkken for en gangs skyld, og jeg kjøpte 1/2 fritert kylling med salat. Det var yummy Meeen.... etterpå kom jeg til å tenke på denne frityroljen som sikkert bare skiftes en gang i uka eller noe - har jeg spist noe jeg ikke burde her? har prøvd å finne karboinnhold i fritert kylling, men finner ikke.

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:14   #2
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Fritert kylling på gatekjøkken - good or bad?

Jeg tror ikke det er en optimal olje, men jeg tror ikke du har ødelagt alt for deg selv ved å spise fritert kylling. Tror ikke det er så mange flere karber i den. Noen plasser har de riktignok sånn frityrdeig (eller hva det heter) utenpå. Men det er vel vanligere på type KFC og sånn. Jeg tror du kan ta det helt med ro.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 13:53   #3
petite fleur
Medlem

Takk for svar! Håper du har rett :-) Det var ingen panering eller noe utenpå nei, kun knasende, godt skinn

Gammel 01-05-11, 13:58   #4
kiril
Medlem

kiril sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 42
kiril er på en erverdig vei

pleier og være maizmel og sukker i krydderet dem kryddrer kyllingen med....

kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 15:27   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Løsningen er jo å ta av mye av skinnet om man ønsker og være helt sikker på at man spiser så riktig som mulig, men en og annen gang ville nok jeg nytt det sprøe skinnet også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:07   #6
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Fritert gatekjøkkenkylling er nok ikke optimalt, både med tanke på krydder og olje, men med mindre du er intolerant mot noen av ingrediensene, så synes jeg du skal nyte den maten du spiser, sjøl om den ikke er optimal.

-Og naturligvis: La det ikke bli normalkosthold, men noe du tillater deg av og til.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:52   #7
petite fleur
Medlem

Takker for svar Godt å høre at jeg ikke har bæsja fullstendig på leggen i alle fall, selv om det ikke er det aller beste heller. Det var i alle fall så godt at jeg tenker jeg kommer til å unne meg en fritert kylling i ny og ne (tross alt mye bedre enn den hamburgeren jeg egentlig har lyst på ).

Gammel 01-05-11, 18:55   #8
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av petite fleur, her.

Takker for svar Godt å høre at jeg ikke har bæsja fullstendig på leggen i alle fall, selv om det ikke er det aller beste heller. Det var i alle fall så godt at jeg tenker jeg kommer til å unne meg en fritert kylling i ny og ne (tross alt mye bedre enn den hamburgeren jeg egentlig har lyst på ).

Om du dropper hamburgerbrødet og slenger på ost og bacon, er slett ikke en burger det verste du kan spise på farta

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:12   #9
Tula
Medlem

Tula sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Tula er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av petite fleur, her.

Om gatekjøkkenet selger burgere fra Kanda, så er de laget av rent storfekjøtt. På esken står det 0g karbohydrater. Dessuten, om de har Kanda som hovedleverandør, så er osten vanlig norvegia, også uten karber. Så om du dropper brød, bestiller burger med ost og bacon og salat, så er det ikke mange karber eller ulumskheter du får i deg. =)
( Tenk at man skulle få bruk for kunnskap man tilegnet seg som sommerhjelp på et gatekjøkken! )

Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fritert scampi! Jannik16 Middag 1 03-11-10 19:41
Good music neelam Livets lyse side 1 16-03-10 12:10
Karbo i fritert scampi Cornelia Lavkarbo generelt 4 14-08-09 13:16
16 days and looking good! Mt2t Lavkarbo generelt 8 09-07-09 09:15
Look good - feel good! Marianne Fysisk og mental helse 6 21-09-04 20:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.