Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal ta blodprøver på mandag

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 13:35   #1
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
nisse er på en erverdig vei

Skal ta blodprøver på mandag

hei, etter mye mas hjemmefra skal jeg ta blodprøver. har ikke tatt noe før jeg begynte 3.1. 2011. dette blir spennende.
jeg har ikke hatt noen sprekk, drikker ikke, ikke nøtter, erstatninger eller noen tull. bær spiste jeg 2 ganger med splenda. ellers spiser jeg ikke splenda heller. nå er jeg på lav karbo, - ca.15, lav kalori - 1100kcal per dag for å få fart på sakene. satt fast.derfor lav kalori og. prøver å få plass til fett.
jeg er spent på resultatene etter 3,5 måneder med ketolyse
er det noen som har tatt prøvene? hvordan gikk det?

nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:50   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skal ta blodprøver på mandag

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

hei, etter mye mas hjemmefra skal jeg ta blodprøver. har ikke tatt noe før jeg begynte 3.1. 2011. dette blir spennende.
jeg har ikke hatt noen sprekk, drikker ikke, ikke nøtter, erstatninger eller noen tull. bær spiste jeg 2 ganger med splenda. ellers spiser jeg ikke splenda heller. nå er jeg på lav karbo, - ca.15, lav kalori - 1100kcal per dag for å få fart på sakene. satt fast.derfor lav kalori og. prøver å få plass til fett.
jeg er spent på resultatene etter 3,5 måneder med ketolyse
er det noen som har tatt prøvene? hvordan gikk det?

Er ikke 1100 kcal LITE??? Du er på lavkarbo..Da er det NOK fett, grønnsaker og proteiner som gjelder.. Ikke minst mulig...

Gammel 15-04-11, 18:28   #3
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er ikke 1100 kcal LITE??? Du er på lavkarbo..Da er det NOK fett, grønnsaker og proteiner som gjelder.. Ikke minst mulig...

jeg vet at det er litt lite, men jeg får i meg nok mat og fett. det er puzzlespill men det går. dette er bare for en uke fordi jeg satt fast og var lei av å ikke gå ned jeg spiser 15 karber mest fra gr. saker

Gammel 15-04-11, 18:49   #4
sirib
Medlem

sirib sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
sirib er ny på veien

Hvilke prøver er det du skal ta? Er det noen bestemte relatert til ketolyse?

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:19   #5
nisse
Medlem

nisse sin avatar

ja. jeg har vært i ketose i 3,5 måneder uten noen sprekk. holder meg på 15-20 karber og har gått ned 11 kg.
jeg skal sjekke kolesterol , jern, vitaminer
legen min synes faktisk at ketolyse er fin måte å slanke seg på men hun sa at jeg som har bmi på litt over 28 burde ikke gå ned mer en 4 kg per måned. jeg holder meg litt under det.
jeg er heldig med legen min .
det blir spennende å få resultater

Gammel 15-04-11, 20:21   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

ja. jeg har vært i ketose i 3,5 måneder uten noen sprekk. holder meg på 15-20 karber og har gått ned 11 kg.
jeg skal sjekke kolesterol , jern, vitaminer
legen min synes faktisk at ketolyse er fin måte å slanke seg på men hun sa at jeg som har bmi på litt over 28 burde ikke gå ned mer en 4 kg per måned. jeg holder meg litt under det.
jeg er heldig med legen min .
det blir spennende å få resultater

Du bør be om sjekk av elektrolyttene også.

Gammel 15-04-11, 21:30   #7
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

har tatt prøvene og alt var bra bortsett fra for høyt kolesterol og for høyt jernlager. mangla ingenting

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:23   #8
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

har tatt prøvene og alt var bra bortsett fra for høyt kolesterol og for høyt jernlager. mangla ingenting

godt å ikke mangle noe

Gammel 18-04-11, 09:26   #9
nisse
Medlem

nisse sin avatar

blodprøvene er tatt. da er det bare å vente til neste onsdag ...

Gammel 19-04-11, 16:01   #10
Tom1402
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Tom1402 er på en erverdig vei

Hei
Jeg startet 04.01.11 og tok prøvene for ca 3 uker siden, etter 3mnder på Ketose. Har gått ned ca 17kg.

Jeg hadde forhøyt Jernlager og mangel på Folsyre. Folsyre var jo artig og kjøpe på apotektet da det står før og under graviditet..

Jeg har også vært heldig og har en lege som sier så enkelt, hvis du føler at kroppen fungerer bedre på lavkarbo, så gjør den nok det

Tom1402 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:22   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Er det jerntabletter i Ketolysepakka? Siden noen av dere har for høyt jernlager, mener jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:51   #12
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Er det jerntabletter i Ketolysepakka? Siden noen av dere har for høyt jernlager, mener jeg.

Nei, tror da ikke det?

Jeg har for høye jernlagre og har fått beskjed om å redusere på brokkolien. Jeg spiste sabla mye brokkoli en tid.

Gammel 19-04-11, 17:08   #13
Veggpryd
Seniormedlem

Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Hva er det normalen skal ligge på, egentlig? Har akkurat fått en to-siders tilbakemelding på en blodprøve, og det står 3 punkter om jern. Jernbinding, jern og jernbindingsk. Aner ikke hva det betyr, men legen forteller vel meg det når jeg skal til han igjen nærmere sommeren.

Gammel 19-04-11, 17:12   #14
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Hva er det normalen skal ligge på, egentlig? Har akkurat fått en to-siders tilbakemelding på en blodprøve, og det står 3 punkter om jern. Jernbinding, jern og jernbindingsk.

Det vil si det er med tanke på hemakromatose jeg har for høye verdier.. Vet ikke om det er jernlagre eller binding eller fandens oldemor. Men jeg har "blodprosent" på 19-21. Normalen der skal vel være nede på 15? Jeg er derfor blitt oppfordret til å bli blodgiver, men jeg må bli frisk først.

Gammel 27-04-11, 10:43   #15
nisse
Medlem

nisse sin avatar

da fikk jeg tilbakemedling fra legen at alt er ok. kolesterol på 5, alle vitaminene og alt annent er der det skal vare.
heia ketolyse

Gammel 27-04-11, 11:47   #16
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Hva er det normalen skal ligge på, egentlig? Har akkurat fått en to-siders tilbakemelding på en blodprøve, og det står 3 punkter om jern. Jernbinding, jern og jernbindingsk. Aner ikke hva det betyr, men legen forteller vel meg det når jeg skal til han igjen nærmere sommeren.

http://www.furst.no/bb/index6.html

Av mangel på noe og gjøre og langvarig sykmelding og ingen diagnose har denne linken vært interessant og lese for meg. Den forklarer alle blodprøvene du tar. Siden jeg hadde veldig lavt S-jern måtte jeg jo inn og lese hva DET betydde i praksis (Også lærer man litt samtidig...og kan stille noenlunde intelligente spørsmål til legen)

NB husk at normalområdene kan variere fra lab til lab!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 17:46   #17
Veggpryd
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://www.furst.no/bb/index6.html

Av mangel på noe og gjøre og langvarig sykmelding og ingen diagnose har denne linken vært interessant og lese for meg. Den forklarer alle blodprøvene du tar. Siden jeg hadde veldig lavt S-jern måtte jeg jo inn og lese hva DET betydde i praksis (Også lærer man litt samtidig...og kan stille noenlunde intelligente spørsmål til legen)

NB husk at normalområdene kan variere fra lab til lab!

Ah! Takk for link!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodprøver frk_johansen Ketolysekuren 3 27-01-11 09:22
Skal til København på mandag, hva burde jeg kjøpe med meg hjem? tattoogl Ketolysekuren 3 17-03-09 15:52
Blodprøver Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 13-05-08 19:24
Lurer på om jeg skal gå til legen og ta blodprøver... Iset Generell diskusjon 14 06-11-05 16:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.