Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 15:41   #7101
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-04-11, 15:44   #7102
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på.

Ah, sånn å forstå. Det er mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, og du er nok ikke den første som opplever forstyrrelser i menstruasjonsyklusen ved kostholdsendring. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det retter seg opp, men jeg mener det tok noen måneder før syklusen min var stabil, ikke at jeg blødde konstant fram til da, altså, men det var rot og tull en stund, men så ble alt helt klokkrent, og jeg fikk jevnt over mindre plager med pms og smerter og lange og kraftige blødninger.
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-04-11, 15:47   #7103
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, sånn å forstå. Det er mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, og du er nok ikke den første som opplever forstyrrelser i menstruasjonsyklusen ved kostholdsendring. Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før det retter seg opp, men jeg mener det tok noen måneder før syklusen min var stabil, ikke at jeg blødde konstant fram til da, altså, men det var rot og tull en stund, men så ble alt helt klokkrent, og jeg fikk jevnt over mindre plager med pms og smerter og lange og kraftige blødninger.
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til!

Ok, det var da betryggende å høre!
Bare så kjedelig når sånt står på.. Jeg har jo ikke hatt skikkelig mens på over ett år, så dette er jo nesten som å få mens på nytt igjen og da mye mer enn hva jeg er vandt til. Så det er skremmende når det skjer, men vi får håpe det gir seg snart. Nesten som de 6 ukene etter fødsel dette... mye og lenge.

Regrets nye dagbok!
Gammel 10-04-11, 20:28   #7104
fridr
Medlem

fridr sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 38
fridr er på en erverdig vei

Jeg lurer på... Kanskje et kjempeteit spørsmål.

Men, er det greit å bo i et hjem uten planter?
Alle plantene mine dauer, fordi jeg glemmer dem når jeg er ute og reiser...

fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten
Gammel 10-04-11, 20:31   #7105
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er det mange som gjør. Det er ikke plantene i hjemmet ditt som sørger for oksygenet du puster inn.

Men det er mange planter som trenger lite vann da, kaktuser kan leve i månedsvis (ja, årevis) uten vann.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-04-11, 20:38   #7106
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Om du liker å ha litt planter for pynten sin skyld, så finnes det haugevis av plastikkplanter på plantasjen som ser helt ekte ut
Men der er ingen praktisk grunn til å ha planter, som nevnt her så er det ikke de som sørger for oksygenet, og jeg ser ikke noen feil i å ikke ha planter hjemme.

Regrets nye dagbok!
Gammel 11-04-11, 02:14   #7107
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det stemmer det som du siterer fra AML. Har arbeidsplassen din tariffavtale?
Det gjelder ALLE endringer. Vanlig høflighet uansett er jo og spørre først...

Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er du organisert? I såfall vile jeg sjekket med dem. Man plikter å sette seg inn i vaktplanen, og sjekke med visse mellomrom. Jeg har vært borti krangling om det en plass, hvor det ble byttet mens en var på ferie. Det ble til at han slapp unna siden han hadde vært på ferie, men hadde han vært på jobb hadde det vært annerledes. Men mulig jobben sliter om de har endret dette fredag også.

Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-04-11, 02:18   #7108
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Man spiser ikke frukt og så mye grønt når man er på lavkarbo, i hvertfall ikke ketolyse. Så da går man glipp av mange viktige vitaminer og mineraler. Det er mye annet man går glipp av også, selv om man føler at man spiser mye igjennom en dag.

Tenkte i forhold til hva som er 'sunt' for allmenn folk. Mange spiser nok ikke 5 om dagen,men i forhold til det, så er det så og si ingenting grønt og særlig frukt i et ketogent kosthold.
Jeg spiste gjerne en hel klase bananer, noen epler, en haug druer, gulerøtter, sitron og kiwi på kun 1 dag, så for meg så er det en stor forskjell. Og jeg kunne drikke 2L frukt og grønnsaks juice i tillegg til dette.

Les denne f.eks. Det er ikke frukt som er de største vitaminbombene.

Gammel 11-04-11, 10:15   #7109
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.

Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.

Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?

Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.

Hilsen også NITO-medlem

Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 11-04-11, 10:35   #7110
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Til dere som handler på Iherb: hvilken Stevia bruker dere? Jeg vil ha både flytende og fast, og jeg vil helst ha noe som ikke er blandet ut med maltodextrin og alt annet slags ræl. Ser mange av Iherb sine Steviatyper er utblandet men de er ikke så flinek til å oppgi hva de virkelig har oppi.

Edit: never mind jeg fant omsider den tråden der det var noen anbefalinger

Sist redigert av Lillemy71 : 11-04-11 kl 11:40.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-04-11, 11:39   #7111
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 36
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 11-04-11, 13:47   #7112
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?

Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.

Hilsen også NITO-medlem

Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit

Når et skift blir forandret med kortere varsel enn to uker, så får vi fortsatt utbetalt tilleggene vi skulle hatt på det skiftet. Jeg har ikke fastlønn. Jeg skal høre med NITO. Men følte ikke for å ringe NITO på en søndag.

Jeg satte av mobilen og sov til kl 11 med vilje i dag. Jeg "visste" ikke at jeg var satt opp på dagskift. Jeg tenkte på å dra bort, men syntes det var litt vel slemt. Da jeg kom på jobb (sånn litt over 12) så lurte sjefen på hvorfor jeg ikke kom om morgenen. Og jeg fortalte jo at han må informere om forandringer i skiftplanen og det var flaks at jeg ikke var bortreist eller hadde planer i dag. Han la seg langflat og sa at det var hans feil.

Gammel 11-04-11, 13:48   #7113
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?

Vet ikke helt hva "mix 'n' match lavkarbo" vil si, så det høres egenkomponert ut. Da er det i så fall du som bestemmer hva som skal inkluderes i dietten. 3,9g kh kan høres lite ut, men dette er per 100g som er ca en desiliter. Så drikker du en liter, så er det 39g kh.

Gammel 11-04-11, 14:13   #7114
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-04-11, 14:48   #7115
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?

Men ikke mer sukker enn det var melkesukker vel?

Gammel 11-04-11, 15:07   #7116
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Men ikke mer sukker enn det var melkesukker vel?

Nei, det kan godt hende, men det er jo like fullt sukker. Det var vel helst DET eg tenkte på. Ein link til eit innlegg frå 2009

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-04-11, 15:52   #7117
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Nei, det kan godt hende, men det er jo like fullt sukker. Det var vel helst DET eg tenkte på. Ein link til eit innlegg frå 2009

Laktose er et disakkarid av glukose og galaktose visst. Så da er det vel bare bindingene mellom der som er løsnet?

Gammel 11-04-11, 16:20   #7118
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Er denne melken jeg tenker på:

Laktosefrim.jpg

http://www.tine.no/produkter/melk/me...elk/168293.cms

SiljeC sin Journal
Gammel 11-04-11, 23:54   #7119
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Hva er formålet ditt med å kutte melken da? Er det fordi det stopper vektnedgang eller får du mageproblemer av den? Jeg bruker ikke laktosefri melk. Men jeg bruker laktosefri fløte. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose. Dersom det er fordi du tror melk hindrer vektnedgang tror jeg faktisk ikke at det utgjør så stor forskjell. Med mindre det faktisk er laktose som er partystopperen.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-11, 09:37   #7120
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hva er formålet ditt med å kutte melken da? Er det fordi det stopper vektnedgang eller får du mageproblemer av den? Jeg bruker ikke laktosefri melk. Men jeg bruker laktosefri fløte. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose. Dersom det er fordi du tror melk hindrer vektnedgang tror jeg faktisk ikke at det utgjør så stor forskjell. Med mindre det faktisk er laktose som er partystopperen.

Nei rett og slett fordi det var så mye mer sukker i melk enn jeg trodde/visste om

SiljeC sin Journal
Gammel 12-04-11, 12:01   #7121
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Gåte....hvor i landet er vi??

Andre påskeharen som du jo vil råke
i flott natur, langt fra storby-bråket
Dyr med horn de passer på...
Glasshytte og lavvo har de óg!
"Den buktende elva" på det lokale språket...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-04-11, 12:11   #7122
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Gåte....hvor i landet er vi??

Andre påskeharen som du jo vil råke
i flott natur, langt fra storby-bråket
Dyr med horn de passer på...
Glasshytte og lavvo har de óg!
"Den buktende elva" på det lokale språket...

Kárášjohka kan bety den buktende elva, så jeg tipper du er i Karasjok (passer med både reinsdyr o glavvo det )

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-04-11, 12:23   #7123
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kárášjohka kan bety den buktende elva, så jeg tipper du er i Karasjok (passer med både reinsdyr o glavvo det )

Stilig!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 12-04-11, 12:59   #7124
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Nei rett og slett fordi det var så mye mer sukker i melk enn jeg trodde/visste om

Hva med å bytte til fløte. Dersom du vil ha den tynnere kan du tynne med vann..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-11, 13:01   #7125
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hva med å bytte til fløte. Dersom du vil ha den tynnere kan du tynne med vann..

bruker mye fløte^^ men å tynne den med vann er jeg ikke så gla i^^ men bytter gjerne melk mot bedre helse

SiljeC sin Journal
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.