| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Konstant trøtt... Mangel på vitaminer, søvn...?Hei alle sammen
Tenkte også jeg skulle legge til at jeg for eksempel kan være ganske opplagt når jeg kommer på skolen (pleier å ankomme bortimot en halvtime før skolen starter, så rundt halv ni), men utover dagen blir jeg helt dautrøtt og har mest lyst til å legge meg og sove når jeg kommer hjem. Har selvfølgelig vurdert å dra til legen, men i det siste har jeg hatt så mye på agendaen (søknad på skole i utlandet, spansk muntlig fremføring på tirsdag, lesing til eksamener i mai) at det rett og slett har blitt glemt. Men NÅ har det gått altfor langt, og jeg orker ikke føle meg utslitt hele tiden - tenkte derfor jeg skulle spørre dere kunnskapsrike mennesker! ![]() Så, hva mener dere? Bør jeg bare begynne med "all of the above"? Tenker liksom at det kan skyldes vitaminmangel, kombinert med lite søvn generelt... Kanskje Kitt har noen innspill å komme med her? ![]() Sist redigert av Julie : 10-04-11 kl 17:04. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?Hvis jeg var deg ville jeg begynt med døgnrytmen. Venn deg til å legge deg til faste tider - og det aller viktigste: stå opp til samme tid hver dag, uansett når du legger deg. Når døgnrytmen er på tur, er det vanskelig å komme tilbake synes jeg - så det beste er å holde en jevn døgnrytme. Selv om moren din legger seg senere enn deg, burde jo du kunne legge deg rundt 10 - 11? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?Tror kanskje du skal begynne med å prøve å sove mer. Kjenner til problemet ditt, gjorde det samme gjennom tre år på videregående - bare at jeg la meg i 3-tiden og måtte opp igjen 6. Sov stort sett hele helgene fordi jeg var totalt utslitt. Er mye å gjøre, mye å tenke på i den perioden, og søvn blir ofte nedprioritert - og dermed baller det på seg.
Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten. ~*~ Sist redigert av Kitsu : 10-04-11 kl 15:31. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: May 2005
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?
Jeg ser en rekke faktorer som kan forårsake energimangel- jeg foreslår å begynne med det mest essensielle- vitamintilskudd, tilskudd av Magnesium, Omega 3-tilskudd (evnt. prøv å finne fiskeretter du kan like, fisk er nam |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: May 2005
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?Og fiskepinner vil vel deg nok Omega 3 hvis du spiser 40 kg daglig, kanskje...fiskepinner er ikke fisk. Det er ikke mat engang. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konstant trøtt... mangel på vitaminer, søvn...?Begynn med døgnrytmen! det må jeg også gjøre nå for den er helt på bærtur og jeg går ikke noe mer ned i vekt. Ender også ofte opp med å spise mer om jeg er våken lengere så der er det win win. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketose
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 31
Sv: Konstant trøtt ... Mangel på vitaminer, søvn ...?*Suger til seg rådene* Tusen takk for så mange svar allerede! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Konstant sulten! Normalt? | Maylinn26 | Spørsmål og svar | 7 | 19-03-11 21:41 |
| Konstant tørst | celeste | Lavkarbo generelt | 1 | 31-01-11 07:29 |
| Nesten konstant sulten på lavkarbo | ToreFagerheim | Spørsmål og svar | 21 | 07-11-10 20:41 |
| Mangel på vitaminer | troya | Kosttilskudd | 13 | 08-12-09 23:31 |
| Mangel på søvn | Kristian | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 52 | 22-01-05 19:26 |