Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gir opp hvert øyeblikk!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 14:09   #51
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Jami, her.

Absolutt ulik beinbygning ja, mulig jeg har en spinkelen en skjult langt der inne. Hun har mulig trent litt mer, men er nok ikke altfor mye muskler som veier opp. Angående midjemål så var hennes knappe 3 cm mindre enn mitt, og nei jeg har ikke tynne armer og bein heller. Her er alt jevnt fordelt

Ja, det er rart hvor forskjellig man kan være . Jeg har alltid vært tyngre enn folk tror. Bare jeg er frisk, spiser sunt, føler meg lett i kroppen, i god form og fornøyd sjøl - så blåser jeg i både vekta og cm.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:18   #52
Jami
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2009
Jami er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ja, det er rart hvor forskjellig man kan være . Jeg har alltid vært tyngre enn folk tror. Bare jeg er frisk, spiser sunt, føler meg lett i kroppen, i god form og fornøyd sjøl - så blåser jeg i både vekta og cm.

Ja sant det
bmi bryr jeg meg svært lite om, siden det passer dårlig inn med meg. Får heller se på cm.

Jami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:02   #53
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Er det bare meg, eller har forumet i det siste hatt et jevnt tilsig av (for) tynne mennesker som ønsker å gå ned i vekt?

Edit: Bare for å presisere, alle vektklasser er velkomne, men fokuset på å bli altfor tynn er ikke helsebringende. Hvis man har en BMI på 18 og er misfornøyd med kroppen, er det ikke ytterligere vektnedgang som skal til for å få en helsemessig bedre kropp.

-

Nei det er ikke bare deg som har det inntrykket. I tillegg så virker det som om mange kommer inn her med normalvekt og tror de kan gå ned til undervektig uten å lese et eneste ord om hva en slik kostomlegging gjør med kroppen. Det burde kanskje være med store bokstaver på forsiden av lavkarbo er vektregulerende.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:27   #54
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Nei det er ikke bare deg som har det inntrykket. I tillegg så virker det som om mange kommer inn her med normalvekt og tror de kan gå ned til undervektig uten å lese et eneste ord om hva en slik kostomlegging gjør med kroppen. Det burde kanskje være med store bokstaver på forsiden av lavkarbo er vektregulerende.

OBS OBS! Normalvektige som vil ned mot undervekt risikerer å gå OPP i vekt på lavkarbo!!

Gammel 21-03-11, 17:47   #55
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg var i grunnen bekymra for om jeg ville bli for tynn med lavkarbo, men etter å ha slukt masse info om lavkarbo kom jeg frem til at jeg ville prøve dette pga ustabilt blodsukker (diabetes 1).
Jeg har gått ned i vekt, fra 54 til 51 kilo, men tror dette også skyldes at jeg endelig er i stand til å være mer fysisk aktiv siden jeg slipper føling flere ganger til dagen. Bikkja er iallefall veldig fornøyd nå når jeg går lange og kjappe turer daglig igjen!
Uansett, selv om jeg holder meg under 70 karbo, passer jeg på at jeg hele tiden får i meg nok protein og fett + variert mat for å ha en sunnest mulig diett. Jeg måler blodsukkeret jevnt og trutt og passer også på at jeg ikke går for langt ned i vekt. Jeg er forøvrig veldig spinkel i beinbygningen, og tåler greitt vekta jeg har. Går jeg under 50 trives jeg ikke lenger med vekta. Prøvde det før det ble oppdaget at jeg hadde fått diabetes, var nede i 47 kilo før jeg fikk insulin og det var absolutt ikke behagelig!
Synes forumet her inne er fantastisk. Jeg lærer masse, og finner stadig nye oppskrifter jeg må teste ut. matlaging er en av mine store hobbier!

Gammel 21-03-11, 18:26   #56
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

hvis du bruker egenkomponert lavkarbo og kan spise 70g karbo om dagen kan du kjøpe fedon lindberg brød på rema 1000. mener og huske at det er (18 karbo per 100g) og det er kjempegodt
jeg går på ketolyse nå, men før var jeg på egenkomponert og spiste rista fedonbrød med masse smør og ost og sukkerfritt jordbærsyltetøy. KNALL frokost

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt av hvert :) Diwa Mer enn 30 kg overvekt 1 17-03-11 23:53
Ketolysetabletter til hvert måltid ..? moochie Ketolysekuren 5 14-02-10 18:19
Hvor mye av hvert? Supernova Ketolysekuren 4 25-02-09 00:08
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 01:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.