Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har helt glemt avocado på kuren. Er jo kun 0,5 karb. pr 100 gr.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-01-09, 10:18   #26
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Har helt glemt avocado på kuren. Er jo kun 0,5 karb. pr 100 gr.

Er det noen som har prøvd å veie innholdet i en hel eller en halv avocado? altså hvor mange karber? Avocado har 0,5 g karbo pr 100 gr i følge matvaretabellen...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 10:36   #27
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er det noen som har prøvd å veie innholdet i en hel eller en halv avocado? altså hvor mange karber? Avocado har 0,5 g karbo pr 100 gr i følge matvaretabellen...

Min avocado veier 181g og skallet fra den jeg akkurat har spist veier 20g.
Så om du regner 1 karb per avocado, har du god margin, skulle jeg tro!

Nei, steinen er jo stor også, det blir enda mindre karber. Men steinen ligger alt langt ned i søppelbøtta, så den får jeg ikke veid nå!

Gammel 30-01-09, 10:40   #28
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Jeg veide faktisk en avocado i går. Den veide ca 220 g, og skallet og steinen veide ca 70, da skulle det bli 150 g spiselig "kjøtt", altså 0,75 g karbo i hele avocadoen.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:25   #29
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Takk for hjelpen !!!

Gammel 31-01-09, 01:29   #30
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Har du fått smakt på avokadoen enda eller? Vil veldig gjerne høre om du likte det da?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:58   #31
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jeg har spist avocado de to-tre siste dagene nå......ikke det beste jeg har smakt men det går da ned.....jeg skal bruke det til taco i kveld - det blir sikkert et friskt tilskudd til den sterke maten

Gammel 05-03-11, 17:36   #32
LeneM
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
LeneM er på en erverdig vei

Hadde heller ikke smakt avokado før jeg leste denne tråden. Ble gledelig overrasket. Den smaker ikke så mye, og konsistensen er myk og smidig.

Delte i to, og fyllte med kreps og rekesalat i hullet etter stenen. Var en deilig kveldsmat det =)

LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:55   #33
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Har fått sansen for avocado jeg også. Jeg har ikke kastet steinene, men satt dem i vann. Skal lage mange avocadotrær jeg.

Men hva slags avocado var den beste igjen? Sånn karbfettmessig sett?? Den brune eller den grønne?

Gammel 05-03-11, 18:41   #34
Kozemor
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Kozemor er på en erverdig vei

Avocado er nyyyyyyydelig!!!

Her lenge vært hektet på ryvita med philadelphia smøreost med hvitløk og urter, skinke og masse avokado på!!!! NAM

Nå blir ryvitaen byttet ut med ostekjeks på mandag. Har smugsmakt, og det er knallgodt

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:49   #35
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men hva slags avocado var den beste igjen? Sånn karbfettmessig sett?? Den brune eller den grønne?

Den beste er Hass avocado, den mørke. Florida avokadoen er grønn og har mer karber

Gammel 05-03-11, 21:54   #36
hannedt
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
hannedt er på en erverdig vei

Her ble det en halv avokado med en liten klatt hvitløkssmør (fra Synnøve Finden) og to teskjeer seterrømme til lunsj i dag, utrolig godt!

hannedt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 22:53   #37
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Jeg elsker avocado, spiser det til lunsj nesten hver dag. Jeg tar en avocado, moser den sammen med et par ss rekeost, litt reker, og et hakket fedd hvitløk (evt pulver hvis jeg er lat). Gratinerer det i ovnen på 200 grader i 10-15 min. Nam! Både jeg og fjokken eeelsker det..

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:06   #38
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Den beste er Hass avocado, den mørke. Florida avokadoen er grønn og har mer karber

Takker Nille!!!

Gammel 05-03-11, 23:10   #39
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Jeg har aldrig sett en floridaavocado! Men så bor jeg i nordnorge da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 09:07   #40
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Lunsjtips
En avocado i biter, reker (jeg kjøper frosne og tiner dem i kjøleskap over natta), stilkselleri i biter. Dressing av seterrømme og majones med litt sitronsaft. Frisk eller tørket dill er også godt.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Denne kuren er bare helt fantastisk Tittentei Ketolysekuren 8 29-01-09 21:10
Avocado Summergirl Middag 11 23-01-09 21:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.