Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Snacksgal!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-03-11, 12:34   #1
Sjokogal
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Sjokogal er på en erverdig vei
Question

Snacksgal!

Er det noe jeg kan spise uendelig av..(nesten) frukt feks?
Jeg sliter utrolig med å ikke spise disse berømte karboene.
Har begynt på en karbokur som sier at jeg skal spise maks 20karbo pr dag.
Alt som er godt inneholder jo for mange karboer..

Jeg elsker sjoko og chips, men forstår jo at dette ikke er bra.
Bacongull kan jeg spise, men når jeg trykker i meg posen på null komma niks så er dette trolig ikke bra heller.
Å spiser man for mye fett så vil vel jeg få i meg mer fett enn kroppen klarer å forbrenne??

Er det noe jeg kan kose meg med av snacks, frukt, grønnsaker (gullerøtter feks), noe jeg kan virkelig få vekk sultfølelsen med uten å tenke at jeg ikke kan spise mer enn et par stk.

Jeg sliter stort med å klare dette!

Sjokogal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mat... Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:38   #2
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Snacksgal!

Om du skal holde deg på 20 karber må du nesten bare sjekke karboinnhold og velge deretter
Frukt passer dårlig med 20 karber, masse fruktsukker.

Så lenge du holder deg såpass lavt på karber SKAL du ha i deg forholdsvis mye fett.. Fett vil holde sulten borte og kroppen i gang Gumle ost feks.

Les litt her så vil jeg tro du blir enda litt klokere

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:43   #3
Sjokogal
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Sjokogal er på en erverdig vei

Takker for svar, skal lese tipset ditt.

Jeg sier jo mye fett, men føler vel egentlig at kroppen blir fetere og ikke mindre
Mulig at det er en følelse jeg får pga fettet jeg spiser.

Vanskelig vanskelig dette her, men jeg skal ikke gi opp med det samme!
Det vanskeligste er kanskje å finne mat uten karbo som jeg kan spise hele dagen for så og kunne "feire" med 1 karbo måltid på kvelden.

Sjokogal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mat... Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:49   #4
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva med ostechips....?
(Bruk søk-funksjonen)

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:53   #5
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sjokogal, her.

Det vanskeligste er kanskje å finne mat uten karbo som jeg kan spise hele dagen for så og kunne "feire" med 1 karbo måltid på kvelden.

Dersom du spiser nok fett så mister du trangen til å stappe noe i munnen hele dagen - problem solved!

Men jeg kan jo gi deg oppskriften på en kjempelett sjokolademousse, selv om du ikke bør spise ubegrenset av denne heller da:

1 ss smør smeltes
30 g sukkerfri sjokolade røres i smøret

1 egg + sukkererstatning etter behag (jeg bruker 1 ss sukrin) vispes til eggedosis og den litt avkjølte sjokoladeblandingen røres i. Settes i kjøleskapet en time eller to til den er fast. Mmm....! Men en kremdott (søtet med litt sukrin) på blir det sikkert enda bedre. Dette skal jeg lage i kveld!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:55   #6
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Takker for svar, skal lese tipset ditt.

Jeg sier jo mye fett, men føler vel egentlig at kroppen blir fetere og ikke mindre
Mulig at det er en følelse jeg får pga fettet jeg spiser.

Vanskelig vanskelig dette her, men jeg skal ikke gi opp med det samme!

Håper ikke du gir opp, det er alltid vanskelig i starten, men blir lettere og lettere etterhvert. Hva tenker du på når du sier 1 karbomåltid? Du har jo tross alt en maxgrense på 20g.

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:57   #7
lillemeg88
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
lillemeg88 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva med ostechips....?
(Bruk søk-funksjonen)

ja, ostechips, eller osteknekkis som det også kalles, er kjempe godt!! jeg spiser det enten som snacks, eller med pålegg på, som skinke eller ost

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:56   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Lag deg osteknekkis i mikro'n (evt. i vanlig ovn - men anbefaler mikro), krydre gjerne med ulike krydder - urter, pommes frites-krydder, salt, pepper osv. Bruk rømme eller medium tacosaus fra First price, den inneholder ikke mer enn 3,6 pr. 100 mener jeg det er. Snadder!

Gammel 05-03-11, 23:23   #9
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Kanskje du trenger å drikke mer? Jeg har lært at det hjelper å drikke hvis man tror man er sulten/fysen. Fant det ut senest i sta

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:39   #10
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Hvilken kur snakker du om? Det er ingen av kurene med under 20 kh som tillater frukt eller gulerøtter eller snacks.

Spis ren mat og mye fett så blir du mindre sulten.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:45   #11
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hvilken kur snakker du om? Det er ingen av kurene med under 20 kh som tillater frukt eller gulerøtter eller snacks.

Spis ren mat og mye fett så blir du mindre sulten.

Det er tøft i ein overgong, men søtsuget/snackssuget går over.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 00:17   #12
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Er det noe jeg kan spise uendelig av..(nesten) frukt feks?
Jeg sliter utrolig med å ikke spise disse berømte karboene.
Har begynt på en karbokur som sier at jeg skal spise maks 20karbo pr dag.
Alt som er godt inneholder jo for mange karboer..

Jeg elsker sjoko og chips, men forstår jo at dette ikke er bra.
Bacongull kan jeg spise, men når jeg trykker i meg posen på null komma niks så er dette trolig ikke bra heller.
Å spiser man for mye fett så vil vel jeg få i meg mer fett enn kroppen klarer å forbrenne??

Er det noe jeg kan kose meg med av snacks, frukt, grønnsaker (gullerøtter feks), noe jeg kan virkelig få vekk sultfølelsen med uten å tenke at jeg ikke kan spise mer enn et par stk.

Jeg sliter stort med å klare dette!

Hm, du sier du har begynt på en kur hvor du skal ha max 20g karbo om dagen. Er det Skaldeman, Atkins, Ketolyse?
Uansett virker det ikke som du har satt deg så veldig inn i dette. Det er viktig ved en kostholdsomlegging at du leser deg opp før du kaster deg ut i det for å lykkes.
Har du lest boken/bøkene til den retningen du følger?
Det er i hvert fall der jeg ville startet hvis jeg var deg. Der står det hva som er "tillatt" og hva du må utelukke/spise begrenset av. Følg boken slavisk i starten til du kommer inn i det, og les gjerne mange av de fantastiske trådene her inne.
Anbefaler bl.a. denne på det varmeste

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.