Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lubne lever lengst

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 18:31   #1
Klådia
Juniormedlem

Klådia sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Klådia er på en erverdig vei

Lubne lever lengst

Har dere lest denne artikkelen på VGnett i dag?

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10022224

Blir spesielt imponert over Drevons kommentar...:

"- Nordmenn blir stadig fetere. Det hevdes det fases ut blant barn og unge, men det har jeg vanskelig for å tro, sier Drevon."

Seriøst???

Hvis tallenes tale viser at det fases ut så er vel det en realitet... Fatter ikke hvordan noen kan ta denne mannen seriøst.

Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 18:34   #2
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lubne lever lengst

Han er noe for seg selv....

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:03   #3
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Og i Drevon sin verden er det tydeligvis forskjell på høyere levealder og "leve lengre"...

"Overvekt og fedme er et fenomen, og det er flere studier som konstaterer at eldre overvektige har høyere levealder, men jeg tror nok at de som har fra 21-23 på KMI-skalaen har en større sjanse til å leve lengre."

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:10   #4
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

"Overvekt og fedme er et fenomen, og det er flere studier som konstaterer at eldre overvektige har høyere levealder, men jeg tror nok at de som har fra 21-23 på KMI-skalaen har en større sjanse til å leve lengre."

Også så snevert som 21-23, faktisk? Som om ikke BMI var et pussig nok måleverktøy for enkeltpersoner fra før - må det være et poeng for alle å presse seg inn et så smalt "normalområde"?

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lever og jernproblemer senorita Fysisk og mental helse 11 23-11-10 18:26
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Hvem hoppet lengst? Summer Trening 2 30-01-05 15:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.