Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Godteri og tyggis

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 11:18   #26
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Godteri og tyggis

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Å? Hmmm... det er jo superflott! Forrige gang mener jeg at jeg leste her at den måtte bli mørk rosa. Men allikevel gikk jeg ikke mer ned altså.. Jeg får gi det litt bedre tid denne gangen og se hva som skjer. Det skal være 3 av 4 kvinner som responderer på lavkarbo, men alle menn. Jeg tror det var Annika Dahlquist som sa dette i debatten på NRK nylig

Alle utslag er utslag, uansett fargeforandring!
Om du akkurat har trent og brukt opp ketonene som brennstoff, eller har drukket veldig mye, vil man jo ikke akkurat oppnå høyeste konsentrasjon av ketoner i urinen selv om man er aldri så mye i ketose og forbrenne fett på harde livet!

Hvor mye man går ned i hvilket tempo er veldig individuelt. Det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen oppnår maksimal utnyttelse av ketoner som brennstoff, så tålmodighet er en nødendig ingrediens for mange på ketogent kosthold.
Hvor overvektig man er og hvor mye man stresser er andre viktig faktorer!

Gammel 20-02-11, 11:47   #27
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Men på extra, den med bringebær, så står det 46 karber, polyos 46, blir ikke dette 0 effektive karber da? Har ikke pakkene her altså, så mye jeg skriver feil antall, karber og polyos(?) gikk hvert fall i 0. Er det søtningen som er brukt i tyggisen som ikke er lov da?

Jeg går jo ned og er i ketose, men vil finne andre alternativer om dette er forbudt på ketolyse. Jeg spiser nærmest en pakke om dagen *kremt*

Gammel 20-02-11, 13:04   #28
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Men på extra, den med bringebær, så står det 46 karber, polyos 46, blir ikke dette 0 effektive karber da? Har ikke pakkene her altså, så mye jeg skriver feil antall, karber og polyos(?) gikk hvert fall i 0. Er det søtningen som er brukt i tyggisen som ikke er lov da?

Jeg går jo ned og er i ketose, men vil finne andre alternativer om dette er forbudt på ketolyse. Jeg spiser nærmest en pakke om dagen *kremt*

Dersom søtningsstoffet er sorbitol eller xylitol, er det stoffer som oppfører seg som sukker i kroppen!
De vil kanskje ikke tippe deg ut av ketose eller hindre vektnedgang fullstendig, men de gir altså blodsukkerstigningen som vi jo helst vil unngå om man lever ketogent!

Gammel 20-02-11, 13:14   #29
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom søtningsstoffet er sorbitol eller xylitol, er det stoffer som oppfører seg som sukker i kroppen!
De vil kanskje ikke tippe deg ut av ketose eller hindre vektnedgang fullstendig, men de gir altså blodsukkerstigningen som vi jo helst vil unngå om man lever ketogent!

Ok, jeg ser Stimorol som jeg spiser har null effektive karber, men inneholder søtning Sorbitol, Maltitolsirup, xylitol, maltitol, aspartam, acesulfam og sucralose, den er da ikke lovelig!
Så er det ekstra som jeg nettop dyttet en i munnen av, den 64 karbohydrater hvor sukkeralkoholer er 64, da blir det også 0 effektive karber? Den inneholder av søtning Sorbitol, mannitol, aspartam, acesulfam.

Jeje, får spise opp de pakkene jeg har nå og prøve å slutte, men det blir jaggu tøft! Er redning min disse tyggisene, hvert fall med lange dager på skolbenken i ny og ne og oppgaveskriving.

Må sjekke disse nye dent pastillene også, de posene som finnes i grønne, røde og gule for de spiser jeg også i blant.

Gammel 20-02-11, 13:41   #30
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Der fikk jeg også svar. Takk Kitt. Xylitol er heller ikke noe å trakte etter. Nei jeg får holde meg til min vademekum munnspray i ny og ne.

Gammel 20-02-11, 13:46   #31
Maryrose
Medlem

Maryrose sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Maryrose er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Der fikk jeg også svar. Takk Kitt. Xylitol er heller ikke noe å trakte etter. Nei jeg får holde meg til min vademekum munnspray i ny og ne.

Uff, så trist da!
Takk fra meg til Kitt også . Og jeg som har bestilt dyr tyggis fra i.herb med Xylitol da... Da blir det vel til at jeg går og sutter på Fribol i stedet tenker jeg.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 15:02   #32
Maryrose
Medlem

Maryrose sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Maryrose er på en erverdig vei

Alle utslag er utslag, uansett fargeforandring!
Om du akkurat har trent og brukt opp ketonene som brennstoff, eller har drukket veldig mye, vil man jo ikke akkurat oppnå høyeste konsentrasjon av ketoner i urinen selv om man er aldri så mye i ketose og forbrenne fett på harde livet!

Hvor mye man går ned i hvilket tempo er veldig individuelt. Det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen oppnår maksimal utnyttelse av ketoner som brennstoff, så tålmodighet er en nødendig ingrediens for mange på ketogent kosthold.
Hvor overvektig man er og hvor mye man stresser er andre viktig faktorer!

Du er en knupp Kitt! Takk for alle de gode svarene og forklaringene du gir Da måler jeg et par timer etter kveldsmat og håper på bittelitt utslag. Sist lå det mellom de to første rosa firkantene.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 15:37   #33
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Du er en knupp Kitt! Takk for alle de gode svarene og forklaringene du gir Da måler jeg et par timer etter kveldsmat og håper på bittelitt utslag. Sist lå det mellom de to første rosa firkantene.

Bare hyggelig!
Bittelitt holder i massevis, det!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Godteri imy Generell ernæringsdebatt 4 21-02-09 10:00
Godteri - hva kan jeg spise? IAIA Lavkarbo generelt 6 28-01-09 21:57
Godteri! kokopeli Ketolysekuren 3 22-09-08 15:22
Godteri!! Joika Kake/dessert og snacks 30 03-05-07 14:20
Godteri til helgen Silvandar Lavkarbo generelt 3 21-03-04 04:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.