Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 15:23   #1151
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

PÅ min nye tlf er det svært lett-touchskjerm-å komme borti feil ting. Hadde greid å slette abonnementet på denne tråden, glemt at det skjedde og dermed trodd ingenting hadde skjedd her inne siden jeg var her sist, siden den ikke dukket opp på kontrollpaneletøøøøøø-FEIL! Her hadde skravla gått uten meg

Monica, vi må spise når vi er sultne, kroppen min har en "må ha mat hele tiden" dag i dag- fyller på med fett og grønnsaker , så går det greit, sulten tror jeg ikke det er bra å være for lenge!

Happylady, jeg har verdens enkleste forslag til deg: Kjøp disse nye marinerte ostene som har kommet, med tineostebiter i urtemarinade eller jarlsabergost i chilli og hvitløkmarianade. De første månedene brukte jeg kun marinadern over salaten, men nå bruker jeg noen ostebiter også-går helt fint! SÅ godt, SÅ enkelt og SÅ mye mer mettende salaten blir

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:48   #1152
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

hehe gjelder å følge med streber

ang dressing på salater: dressing av ex.v. olivenolje, sitron, litt dijonsennep og pepper og salt. nammenam. evt kan du jo steke grønnsaker. jeg fortsetter å spre budskapet om stekt aubergine i tynne skiver (helst i pittelitt smør) med salt og pepper. fantastisk, og veldig grei substitutt for kjøttet man lett kan savne
idag skal jeg lage tikka masala og prøve meg på blomkålris for første gang.

og ellers har jeg kjøpt meg nytt (billig) outfit til bursdagfest ikveld, og som helgesnacks ble det dyr spekeskinge og blåmuggost. Har det slett ikke så værst gitt

har vondt i hele kroppen da,,,aooo

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 18:02   #1153
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Så bra, Mille her må man bruke penger på det som betyr noe og klærne blir jo snart for store uansett. Kos deg
den osten høres digg ut, streber. Jeg elsker jarlsberg og ost generelt. Nå er vi straks fremme på hotellet. Skal oss glugg med god mat og rosa sjampis

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 20:39   #1154
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

KOS dere festjentene

Gammel 12-02-11, 20:04   #1155
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Uke 3 på stilstand, men denne uka kom tanten på besøk så det kan jo være en del av forklaringen
Nå går jeg alltid veeeeeeeeeeldig lite ned i fase 2, og det sammen med at jeg trener er nok hovedgrunnen til at vekta står bom stille
For jeg krymper!!!! Helt sikkert!!!
Har et favoritt dongeiskjørt som de siste ukene har blitt for stort (str 44/46), så i dag var jeg til by'n for å se om jeg kunne finne meg et nytt.
Det fant jeg, og faktisk var det akkurat samme skjørt men nå i str 42/44.
1 størrelse ned altså
Da er jo jeg fornøyd, for muskler tar jo mindre plass enn fett - selv om de veier det samme.
Ha en flott lørdag da dere

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:25   #1156
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

gratulerer gro! så deilig! hetland kommer til å bli stolt
og flott at du fant samme skjørtet. deilig å ha slike favorittplagg. jeg har gått med min giraffgenser idag også, den kommer til å bli en hit! den kostet 30 kr, og det var bare en igjen, i str 36 ehehehe,,,den er igrunn for liten, stopper ved navlen ca, men med høy bukse eller skjørt under ser det ganske bra ut. og det er en giraff på det

ikveld blir det avslapping med en film, kjæresten og god mat. deiliiiiig.

idag er gangsperren helt utrolig. aldri vært med på noe lignende jeg. lårene mine skjelver bare jeg går. men imorgen skal jeg trene igjen, og fikk et tips om å trene litt rolig helt på slutten? litt rask gange eller noe slikt? da skulle det ikke bli så ille med gangsperren? for å gå rundt slik som dette i en mnd før det løsner kan bli en prøvelse

litt masing fra meg! god helg alle sammen!

Gammel 13-02-11, 14:17   #1157
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Takk Mille, dette er skikkelig motiverende!

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 08:45   #1158
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Ahhhhh mandag morgen, frisk, rask og våken (det er i alle fall det jeg forteller meg selv, og prøver å være positiv)
Frisk - check
Rask - nja, vel.....
Våken - hæ, hvor, hvem, jeg????
Dette er en sånn blir-ikke-helt-våken-dag tror jeg, har hatt en del av dem i vinter.
Rart med det, men å sitte på en buss og halv-sove er nok en dårlig løsning hvis en ønsker og være opplagt på jobb.
Hadde det vært snakk om 30 minutter så hadde det ikke gjort noe, men 1 og 1/2 time!!!!

Merker jeg er skikkelig lei av dette nå, og at jeg faktisk blir stresset av hele situasjonen noe som absolutt ikke hjelper når jeg forsøker å bli normalvektig.
Spiser frokost på bussen på vei til jobb, og spiser mellommåltid på bussen på vei hjem.
Begge måltider blir ofte kjeks, så de begynner jeg å gå lei kan man si
Er ikke alltid jeg blir sulten på middag før jeg legger meg, men da kan jeg våkne rundt midnatt kjempesulten
Skulle jo tro at faste tidspunkter for buss ville gi meg rimelig faste måltider også, men kroppen funker ikke etter klokka.

Ble litt mye negative tanker her ser jeg(beklager det), men jeg har sovet utrolig dårlig i denne helga - spesielt i natt.
Og det var ikke særlig morsomt å stå opp kl 5 for å komme seg på jobb til 7.

MEN: i morgen er det time hos fastlegen for å fylle ut noen flere skjema som skal sendes til fylkesmannen, og i dag får jeg attesten fra sjefen som skal legges ved ang. stressreduserende tiltak på jobb.
Da gjennstår det for meg å skrive hvorfor jeg mener at jeg bør få tilbake førerkortet.
Skal vi se:
- Uenig i at det var epilepsi, mener besvimelsen kom som følge av ekstremt høyt stressnivå over tid på jobb. Dette har arbeidsgiver tatt konsekvensen av.
- Mister 3 timer av dagen hver dag jeg tar buss til jobb i forhold til å kjøre selv. MÅ rekke buss fra Bergen busstasjon senest kl 1708, neste buss går kl 2008
- Liten(ingen) mulighet til å være sosial utenfor hjemmet (få bussavganger som går på ettermiddag/helg)

Ja dette er litt om hvordan jeg har det i dag, og så håper jeg at jeg ikke ødelegger dagen for dere andre.
Måtte bare blåse ut litt frustrasjon her på morgenen!
Føler meg myyyye bedre allerede, og det førerkortet skal jeg ha tilbake!!!!

Gammel 14-02-11, 09:42   #1159
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

til Grotingeling! Blåse ut bittelitt jeg også, fordi om min klageting er veldig liten i forhold til din da-men jeg har tryna matmessig i helgen! Spist endel kransekake, ca 8 biter, 2 små lavkarbokakestykker, 150 gram bacongull og snavlet 4 ostepølser ....Ikke helt stolt kan du si, men lite å få gjort noe med. I seng etter nattevakt nå. Ha en fin mandag folkens!

Gammel 14-02-11, 09:47   #1160
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Streber - det hjelper å blåse av seg
Sov godt

Gammel 14-02-11, 10:17   #1161
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Hapylady er på en erverdig vei

Høres ut som utrolig laaaange og stressende dager grotingeling. Håper virkelig det fikser seg for deg med "lappen" igjen. Ønsker deg masse lykke til.

Her går det i det samme. Ikke så flink til å finne på ting med grønnsakene, men håper det går seg til. Kan bli laaaaaaaaaaange mnd ellers.

Noen som vet noe om persille og gressløk? Går dette under grønnsaker eller urter? Spør kanskje dumt men...... Og hvite bønner. Er dette noe man kan spise utover i fasene?

Ønsker alle en riktig god uke.

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:22   #1162
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Takk Hapylady
Persille og gressløk går under urter/krydder, så de kan du bruke masse av.
Hvite bønner må du nok vente med til fase 3b/c.

Gammel 14-02-11, 14:08   #1163
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Takk Hapylady
Persille og gressløk går under urter/krydder, så de kan du bruke masse av.
Hvite bønner må du nok vente med til fase 3b/c.

Tusen takk . Nå ble jeg glad. Persille og gressløk gir så god smak. Der reddet du uker for meg. Jipppiiiii

Gammel 14-02-11, 15:27   #1164
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

hapylady: alt av urter og krydder er lov! chili og hvitløk og gressløk og basilikum osv. Viktig å få litt smak på greiene ja bønnespirer er vel også lov? aproppo bønner

en stoooor til deg. det høres ikke greit ut altså. håper du får igjen førerkortet snart ja, utrolig kjedelig når hverdangen skal styres av bussen! evt om vi hadde fått ti ganger så bra busstilbud i bergen sååååh. skulle hatt en bybanen hjem til deg kanskje? håper alt ordner seg, og det KJAPT.

selv har jeg gått opp og ned den samme kiloen en stund nå. men men, stresser ikke med det. jeg stresser derimot med skolen. ligger fortsatt et godt stykke bak *sukk*. men snart er det "studieuke" (vnterferie) og da skal jeg kjøre på og komme meg ajour med alt!

Gammel 14-02-11, 19:30   #1165
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hei dere.

Back in business her etter en super helg, har koset meg med god mat og litt kaker og dessert, men bare snakk om små porsjoner, så i grunn ganske fornøyd med meg selv totalt sett.

I dag er jeg helt syltet og nyser og nyser. Sitter godt under teppet og venter på begge guttene mine skal komme hjem og spise Valentinskake som jeg har bakt til de.

Uff, Gro, vet hvordan det er å pendle, man blir utrolig sliten av det, det går for en stund, men det er tøft.

Lykke til med å komme ajour neste uke, Mille. Det klarer du.

Håper dere ellers har en fin mandag.

Gammel 14-02-11, 22:02   #1166
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Ja, helt klart Mille. Ikke alt smaker like godt dessverre, så det er kjempebra at man kan bruke urter og krydder. Takk .

Riktig god bedring Titti.

Gammel 14-02-11, 22:19   #1167
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Kjekt at helgen var velykket titti!

Gammel 15-02-11, 14:36   #1168
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Hei og hå, deilig å få kommet seg inn her igjen. etter en travel uke og en helg full avktiviteter er det digg med en "normal" uke igjen.
...jeg holder på som Mille og går opp og ned samme kilo....men kroppen er lik, kanskje til og med litt mindre. Venner og bekjente kommenterer og kommenterer...så det er koselig og motiverende.
Men akkurat nå om dagen hadde det passet meg perfekt å vært ferdig slanket så jeg ikke måtte være så veldig bevisst hele tiden.
...er det lov å si at jeg er en liten smule lei....ikke av å spise sunt altså, men leve litt mer "vanlig"....føyer meg vel inn i rekken av litt klaging....he, he
Gleder meg til å trene ikveld, en hel klokketime med Step. Masse kondisjon og litt koordinasjon- passer meg perfekt!

Kjipt med det pendler-styret ditt. Virkelig unødvendig. Håper virkelig det løser seg snart!
Igår strøk jeg de nye Noa Noa klærene mine, så innen februar er omme, er målet at de skal sitte en smule romslig, så blåser jeg i vekten...nemlig! Syntes det er en god plan. I det siste har jeg hoppet opp og ned uten mål og mening.....
Snakket med en sykepleier idag, hun fortalte at når man nesten ikke spiser karber, vil kroppen NÅR man spiser de samle mye mengder med vann. Hvor mye vet jeg ikke, men det var en reaksjon, hørtes logisk ut for meg. ( ..må innrømme å si at det har blitt noe karbo mat, men som Titti sier, ikke de store mengdene)

Ha en strålende dag folkens

Gammel 15-02-11, 14:45   #1169
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Hei hei, jeg er uten data, den ville ikke virke etter jeg slapp den i gulvet schø .....er innom å leser litt og skriver litt likevel. Monica, det er lov å si man er lei, er det jeg også. Ikke av lavkarbo, ikke i det hele tatt, men av å leve såpass strengt.

Gammel 15-02-11, 17:08   #1170
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Samme her jenter, bittelitt lei av ED jeg også, selv om jeg nå bare spiser ED til frokost, mellommåltid og kvelds...

Lei lavkarbo blir jeg aldri, det er min livsstil!

Men nå som jeg er forkjølet har jeg lyst på noe og kose meg hele tiden og siden jeg smakte litt søtt i helgen så fikk jeg smaken på det og har lyst på noe....

Har gått greit med maten foreløpig i dag, men går sånn og småspiser og småfyser...

Gammel 15-02-11, 22:49   #1171
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Takk for alle hilsninger, utrolig herlig gjeng her altså
Flott at du ikke lar deg stresse Mille, det går nedover igjen skal du se
Kjedelig med data'n Streber, hadde ikke greid meg uten særlig lenge tror jeg - da kan jeg heller avstå tv'n
Monica - det høres ut som en god plan, bruk klær i stede for vekt som måleenhet. Me like
Det er lov å være lei ED Titti, vi snakker jo ikke om gourmet mat akkurat .
Og jeg har det som du når jeg er syk, vil ha noe å kose meg med.
Rart med denne inngrodde tillærte vanen dere.....

Etter en relativt rolig helg, har denne uken min startet med full fart.
I går dro jeg rett fra jobb til sentrum for å kjøpe meg trenings-BH, eller i alle fall gjøre nok et forsøk på å finne en - trenger skikkelig treningstøy når jeg nå skal starte trening med fysioterapaut om 2-3 uker.
Hadde sjekket nettet, og Löplabbet hadde i alle fall et merke som har størrelser opp til H/I-cup - men hadde de dette i butikken??? Neida!
What else is new?! var den umiddelbare tanken.
Så jeg tuslet slukøret ut, men så kom jeg på Netty - undertøysbutikken som mener de har BH til alle størrelser (yea right, har ikke hatt noe som passer meg tidligere)
Trasket ned på Kløverhuset hvor den ene butikken er, og tror dere ikke at de hadde en trenings-BH som passer???
KJØPE KJØPE KJØPE!!!!
Litt i sjokk gikk jeg så til busstasjonen for å finne bussen til Frekhaug (nord for Bergen)
Grunnen til denne utflukten var at jeg hadde meldt meg på lavkarbo-brød-bake-kurs med fylkeslaget av KOS, og det må jeg si var en positiv opplevelse.
24 deltakere bakte 2 typer brød og 2 typer pizza, nyyyydelig begge deler - og kjempelett å lage også.
Kjekt å møte så mange engasjerte lavkarb'ere, og det ble selvsagt utvekslet erfaringer og tips.
Kurset var ferdig ca kl 21, så samboeren måtte hente meg (buss derfra og hjem ville betydd at jeg hadde vært hjemme ca kl 0000 )
Ble sent nok, for da jeg kom hjem måtte jeg skrive ferdig begrunnelsen for hvorfor jeg har behov for førerkort.
Så kom meg vel til sengs i halv-1-tiden, og var oppe igjen kl 6.
Siden jeg skulle til legen kl 8, kunne samboeren kjøre meg.
Gikk greit hos legen, hun fylte ut de nødvendige skjemaene, jeg hadde med mitt brev samt brev fra leder på jobb.
Nå er alt på vei i posten til fylkesmannen, så nå er det bare å vente igjen....
Tok langtidsblodsukker når jeg nå først var hos legen, tallet i dag var 4,9!!!
YES, under 5 er jo kjempebra! Se på dama med stålkontrol
Så var det bare å komme seg på jobb, gjennomføre arbeidsdagen og bruke 2,5 time på å komme meg hjem.
Slokna som et lys på sofa'n, og har nettopp våknet - ble jo lite søvn natt til i dag.
Får håpe jeg blir trøtt igjen snart og kan legge meg, for i morgen må jeg på jobb selv om det egentlig er hjemmekontordagen min.
Skal snakke med fysioterapauten som skal trene meg (og noen andre), slik at han vet hva jeg eventuelt trenger av tilpassing i treningen.

Oi - dette ble langt
Men dette var vel egentlig en kort-versjon av de siste to dagene for min del

Gammel 16-02-11, 17:01   #1172
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Oj, litt av en dag, Gro.

Her er jeg syk på andre dagen, sov til kl 14 i dag...:sjokk:
Har fått i meg litt sjokofrokost og ED-kjeks.

Vekta går opp og ned samme kiloen her også, nå er det to uker siden noe skjedde på vekta...men har jo ikke vært superflink heller da når sant skal sies. Denne uka skulle jeg jo satse for fullt med mat og trening og så måtte jeg selvfølgelig bli syk. Det blir dårlig med trening, men jeg prøver hvertfall og spise riktig så godt det lar seg gjøre...To uker til jeg skal prøve brudekjolen min igjen og tre uker til jeg skal til legen og fire uker til jeg skal på jentetur til Bergen. Så nå må det bare bli full skjerpings her.

Gammel 16-02-11, 20:49   #1173
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Jeg var ikke flink matmessig i helgen, så denne veiedagen gleder jeg meg ikke til. Men MYE verre enn det er det at bunad sølv til masse penger er borte vekk det er helt utrolig at det går kommet bort på turen tur retur min mor på søndag.....æsj! God bedring titti!

Gammel 16-02-11, 22:09   #1174
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

God bedring Titti , også håper jeg budnadssølvet kommer til rette Streber

Gammel 17-02-11, 01:27   #1175
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Takk, jenter, formen er mye bedre nå i kveld. Satser på frisk og opplagt i morgen.
Sov godt og lykke til med jakten på sølvet, Streber.

Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 15:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.