Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 12:42   #5801
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har Fedon gitt ut bøker på engelsk, eller finnes det en slags internasjonal Lindbergsk kostholdsfilosofi? Er det South Beach som blir nærmest? Jeg har en amerikansk veggis-bekjent som er interessert i å prøve lavkarbo for å få bukt med blant annet psoriasis.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 11-02-11, 14:21   #5802
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Har Fedon gitt ut bøker på engelsk, eller finnes det en slags internasjonal Lindbergsk kostholdsfilosofi? Er det South Beach som blir nærmest? Jeg har en amerikansk veggis-bekjent som er interessert i å prøve lavkarbo for å få bukt med blant annet psoriasis.

Hei,
Håper denne linken funker, ellrs så søker du bare på Fedon Lindberg, http://www.capris.no/searchresult.as...mproduct=False

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 11-02-11, 14:36   #5803
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Fedons bok kost i balanse ble utgitt i usa i 2007

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-02-11, 16:10   #5804
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Jeg lurer litt på en ting jeg også!
Hvordan har det seg at om man har mensen så går man liiitt opp i vekt/ikke går ned noe særlig?
Uken her har jeg besøk av tante rød, og føler at jeg står litt stille=P

Trenger væske til blødning, sånn at man ikke blir helt anemisk, vøtt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-02-11, 16:17   #5805
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Trenger væske til blødning, sånn at man ikke blir helt anemisk, vøtt

Jeg trodde egentlig det bare var hormonelt heller enn "anti-anemisk tiltak"? For meg er det jo helt motsatt, kroppen min slipper alt vannet og jeg veier minst den uka det står på.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 11-02-11, 16:37   #5806
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg trodde egentlig det bare var hormonelt heller enn "anti-anemisk tiltak"? For meg er det jo helt motsatt, kroppen min slipper alt vannet og jeg veier minst den uka det står på.

Det er i hvert fall hva jeg har hørt. Noen blir jo småanemiske uansett, men den største blødningen er jo stort sett de to første dagene. Det som skjer hos meg er at jeg legger på meg en til to dager før, og så slipper vannet som regel ca to dager etter at tyttebæruka er i gang.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-02-11, 18:47   #5807
trønderpija
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
trønderpija er på en erverdig vei

Jeg kjøpte Kokosolje på flaske... Coconut oil - men er ikke flytende - og vet at den blir det når den blir varm.. Lurer veldig på hva de kan brukes til enn å ha i kaffen...

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 11-02-11, 23:13   #5808
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av trønderpija, her.

Jeg kjøpte Kokosolje på flaske... Coconut oil - men er ikke flytende - og vet at den blir det når den blir varm.. Lurer veldig på hva de kan brukes til enn å ha i kaffen...

Er det den billig-olja? Den ville jeg ikke hatt i kaffen... Men den kan stekes i. Kokosolje blir forøvrig flytende ved 24 grader.

Gammel 11-02-11, 23:51   #5809
trønderpija
Medlem

trønderpija er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det den billig-olja? Den ville jeg ikke hatt i kaffen... Men den kan stekes i. Kokosolje blir forøvrig flytende ved 24 grader.

Forklar nærmere?

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 12-02-11, 09:14   #5810
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hva heter kokosolja? Er den extra virgin eller pure?
Den skal ikke være flytende før det er varmt, så det er jo riktig . Behøver ikke å være dårlig for å være billigere enn f.eks cocosa, men den kan fort være det også.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-02-11, 13:20   #5811
Idarull
Seniormedlem

Idarull sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 38
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Hva betyr de grønne eller blå prokkene jeg har fått av folk i kontrollpanelet mitt her inne? Har jeg sagt noe dumt når jeg får blå?

Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 12-02-11, 13:39   #5812
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hva betyr de grønne eller blå prokkene jeg har fått av folk i kontrollpanelet mitt her inne? Har jeg sagt noe dumt når jeg får blå?

Neida. Det betyr bare at den som ahr gitt deg ryktepoeng (som det kalles) ikke har opparbeidet seg nok rykte selv (før man har skrevet nok innlegg og fått nok poeng selv), de gir altså ingen poeng, men de er ikke negative av den grunn.

Se mer her!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-02-11, 15:17   #5813
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Noen som har litt gode tips mot utrolige kjipe mensensmerter?

Gammel 12-02-11, 15:30   #5814
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Varmeflaske på magen, eller eit godt varmt bad brukar å hjelpe meg.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-11, 15:38   #5815
Tunrida
Medlem

Tunrida sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 39
Tunrida er på en erverdig vei

Voltaren og paracet sammen.. Det har hjulpet meg bittelitt ihvertfall.

Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 12-02-11, 16:45   #5816
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Drikke vann/te/farris/whatever til du blir skikkeligveldiginnmari tissetrengt sånn at noe faktisk må flytte på seg nedider. Rinse and repeat.

Vaske opp for hånd, da blir jeg alltid passe lynforbanna.

Bære tunge ting i oppoverbakke, som virker helt bakvendt, men det er så deilig når jeg kommer til toppen og kan stoppe. Prøv trapp.

Hvis du ikke drikker kaffe fra før, så kan det hjelpe å supe i seg den aller sterkeste ristretto som er å oppdrive nord for Roma. Ikke pulverkaffe altså, da kan det være det samme.

Skytespill. Forsiktig yoga strekk. Å få frivillige til å ta i mot deng virker også.

Kryssmedisinering, ev rødvin som også er muskelavslappende.

Pust.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 12-02-11, 16:58   #5817
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 63
Minnepinna er på en erverdig vei

HJÆÆÆÆÆLP!

Jeg skal lage bringebæris, men finner ikke igjen oppskriften her. Og vi får besøk om 1 time...

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-02-11, 17:04   #5818
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kanskje du finner noe her!

Gammel 12-02-11, 17:08   #5819
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du finner noe her!

TUUUUUSEN TAKK!!!

Minnepinna sin journal

Gammel 12-02-11, 17:10   #5820
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

TUUUUUSEN TAKK!!!

Bare hyggelig! Kos dere!

Gammel 12-02-11, 17:45   #5821
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Å himmel og hav!!!

Minnepinna sin journal

Gammel 12-02-11, 17:57   #5822
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Å himmel og hav!!!

Jeg vet! Har reddet meg fra å løpe opp i butikken og stupe opp i smågodthylla noen ganger!

Gammel 12-02-11, 18:51   #5823
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Forsiktig yoga strekk

Veeeeldig forsiktig i tilfelle. Dette sa yogien min til meg, men jeg måtte jo selvfølgelig erfare det selv the hard way; MYE sterkere blødninger når man trener yoga under tyttebæruka. Never again .

Jeg holder forøvrig en knapp på varmeflaska. Det hjelper om den har en festlig utforming. Min er en blå fisk!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-02-11, 18:54   #5824
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Jeg holder forøvrig en knapp på varmeflaska. Det hjelper om den har en festlig utforming. Min er en blå fisk!

Heilt enig! Eg hadde ei grøn krokodille tidlegare! Den morkna vekk dessverre.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-11, 19:13   #5825
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Veeeeldig forsiktig i tilfelle. Dette sa yogien min til meg, men jeg måtte jo selvfølgelig erfare det selv the hard way; MYE sterkere blødninger når man trener yoga under tyttebæruka. Never again .

Den er rød og har fleecefor utenpå, så den jeg har er superdigg.
Skal bruke den senere i kveld, når jeg skal kose meg med film^^

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.