Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 08-02-11, 18:37   #5726
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Har fått regning i dag fra en elektriker vi har brukt. Fakturadato er 7.feb, forfall er 17. febr.
Er det ikke slik at en skal ha minst 14. dagers forfall på regninger???

10 dager er helt vanlig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 08-02-11, 18:41   #5727
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 63
Minnepinna er på en erverdig vei

Har fått regning i dag fra en elektriker vi har brukt. Fakturadato er 7.feb, forfall er 17. febr.

Hvis ikke reglene har endret seg de siste par årene så; ja. Ring og vær sinna!

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-02-11, 18:43   #5728
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

10 dager er helt vanlig

Oki, da tok jeg feil...

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 18:44   #5729
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Hvis ikke reglene har endret seg de siste par årene så; ja. Ring og vær sinna!

Ring heller og vær hyggelig du - spesielt hvis du ønsker å få det utsatt til en lønningsdag eller noe Det pleier sjeldent å være et problem om du ringer på forhånd og spør pent

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 08-02-11, 18:45   #5730
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Pleier ikke være problem å få få utsatt forfall noen dager viss man ringer og spør

Gammel 08-02-11, 18:47   #5731
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ring heller og vær hyggelig du - spesielt hvis du ønsker å få det utsatt til en lønningsdag eller noe Det pleier sjeldent å være et problem om du ringer på forhånd og spør pent

Ja en kommer langt med å være hyggelig

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-02-11, 19:23   #5732
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Jeg har opplevd å få purring i posten før jeg fikk pakken til og med! Da jeg omsider fikk pakken var det så kort betalingsfrist på regningen at jeg ikke fatter at de opererte med den. Var vel bare noen få dager og når det i tillegg tok noen dager i posten så.... Vel, jeg handler ikke på Ullmax flere ganger, sokkene fikk hull på hælen etter noen få gangers bruk også. Jeg klaget selvfølgelig på kort betalingsfrist, men de pleide å gjøre det sånn, så da så.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 08-02-11, 19:25   #5733
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er sant, min erfaring er at man kommer langt med en fin telefonstemme...

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 19:29   #5734
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Men sjokoladespørsmålet mitt, dah???

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 19:50   #5735
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er ingen regel, tror jeg!
Hos tannlegen får vi regning som forfaller samme dag!

Edit: UPS! Det var visst flere sider her!

Sist redigert av Kitt : 08-02-11 kl 19:53. Årsak: Lurt å sjekke om det er flere sider........
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 08-02-11, 19:55   #5736
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Men sjokoladespørsmålet mitt, dah???

Ja, det er mye karber, men for mange er det bedre en sjelden gang enn disse skumle søtningsstoffene som sender oss løpende og hylende til rommet med hjerte på døren!

Er så mektig den mørke sjokoladen at det ikke er mye man klarer uansett!

Gammel 08-02-11, 20:13   #5737
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Høh! Du har ikke problemer med oksehunger av søtt, skjønner jeg... Jeg kunne enkelt fått i meg hele kaka, selv om jeg ble stappmett etter to små stykker. Så egentlig burde jeg ikke spise søtt i det hele tatt, men noen ganger må man bare...

Men tusen takk for svar, assa...

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 20:58   #5738
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som vet hva de heter disse "butikkene" man finner i utlandet hvor det eneste man gjør er å kikke i store kataloger og for deretter å levere inn en bestilling for så å hente varen etter et par dager?? Tenkte jeg skulle innom en slik en i Dublin.

Argos

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 08-02-11, 22:04   #5739
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Gode råd for hard mage??? *urk*

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 22:05   #5740
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gode råd for hard mage??? *urk*

Fløtegrøt

Gammel 08-02-11, 22:09   #5741
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Linfrø i vann.

Gammel 08-02-11, 22:10   #5742
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Uten karbo?

Minnepinna sin journal

Gammel 08-02-11, 22:12   #5743
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Uten karbo?

Lavkarbo http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913

Gammel 08-02-11, 22:16   #5744
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Ååååå - takk takk. Jeg elsker fløtegrøt!

Minnepinna sin journal

Gammel 09-02-11, 11:07   #5745
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Två frågor:

Er det noen her som har gjort døgnmåling av jod i urinen, og kan fortelle meg hvordan det foregår? Jeg skal på hormonlabben på Aker i morgen, og ta en haug prøver, og da blant annet så får jeg med meg en beholder hjem til akkurat denne jodmålinga. Utover det aner jeg ingenting.

Og, er det noen som har erfaringer med skinnyjeansa på H&M? Altså de med litt stretch? Jeg har ikke brukt bukser siden nittitallet en gang, men har litt lyst på skinnyjeans. De eneste jeg har prøvd er et par Nudie jeans som tilhørte venninna mi, og de passet i 30 tommer, men jeg har ikke akkurat råd til å blåse 1200 spenn på et par bukser, særlig ikke om de kanskje er for store om et halvår eller noe.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-02-11, 11:29   #5746
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Går ut i fra at døgnmåling av jod gjøres på samme måte som døgnmåling av kreatenin clearens(?).

Fordi utskillelsen varierer så veldig gjennom døgnet, kan man ikke bare ta en prøve for å få et brukbart resultat. Du skal samle urin gjennom et døgn og så måler de utskillelsen over dette døgnet!

Gammel 09-02-11, 11:43   #5747
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Två frågor:

Er det noen her som har gjort døgnmåling av jod i urinen, og kan fortelle meg hvordan det foregår?

Jeg har gjort døgnmåling av urin, men husker ikke hva det var som skulle måles sånn spesifikt. Hvordan det foregår, vel, man får en beholder til det hele. Jeg investerte i et tjuekroners-litermål (med helletut) fra nille for å forenkle oppsamlingsprosessen.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-02-11, 11:49   #5748
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Red face

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har gjort døgnmåling av urin, men husker ikke hva det var som skulle måles sånn spesifikt. Hvordan det foregår, vel, man får en beholder til det hele. Jeg investerte i et tjuekroners-litermål (med helletut) fra nille for å forenkle oppsamlingsprosessen.

Jeg brukte ei stor trakt.

Gammel 09-02-11, 11:51   #5749
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Går ut i fra at døgnmåling av jod gjøres på samme måte som døgnmåling av kreatenin clearens(?).

Fordi utskillelsen varierer så veldig gjennom døgnet, kan man ikke bare ta en prøve for å få et brukbart resultat. Du skal samle urin gjennom et døgn og så måler de utskillelsen over dette døgnet!

Ok, så jeg må tisse på denne beholderen hele dagen? Jeg må altså være hjemme hele dagen, i tilfelle, for at det skal bli gyldig, eller?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-02-11, 12:12   #5750
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, så jeg må tisse på denne beholderen hele dagen? Jeg må altså være hjemme hele dagen, i tilfelle, for at det skal bli gyldig, eller?

Om du ikke vel løpe rundt i byen med bokser med urin i veska, så ja!
Beholderen er til oppsamling, du må ikke tisse rett i den!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.