| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie? |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#151 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)jeg også synes den absolutt er best med bare eggeplommene. blir litt slimete og vassen om man bruker hele egget synes jeg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#152 |
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg ha virkelig DILLA!! Sååå lyst på en NÅ! men jeg er stappmett etter middag..hehe. men gleeder meg til frokost i morgen!
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#153 |
|
Seniormedlem
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)drikki meg lei på den her jeg nå, så nå er det smooothier i stede til frokost. NAM NAM, DET er deilig det. hihi |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Prøvde denne her om dagen, helt super! Brukte dog bare sterk kaffe, har ikke sånn fancy espressomaskin jeg.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#155 |
|
Seniormedlem
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
nescafe sin espresso pulver rett i koppen er knallgod. veldig god med denne eggemelken |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Medlem
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Hihi, måtte løpe rett på kjøkkenet og sjekke - er den jeg har fått med meg hjem, ja. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Seniormedlem
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
Slik lager jeg den nøyaktig: *(Jeg bruker måleskjeer) |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Medlem
Hvor: Bergen
Alder: 44
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Lunsjen gikk litt skeis i dag. Typen man tager hva man haver. Ingen suksess, så den havnet i bosset.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn
|
|
|
#160 |
|
Gjest
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Dette er kjempegodt! Prøver ofte i forskjellige varianter, og det blir like godt hver gang |
|
|
|
#161 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Prøvde Majusen sin versjon, men med Natreen i stedenfor Splenda, og ingen vaninjeessens (buuu), og den blei i grunn god. Ble ganske mye, så nå har jeg 2x 0,4 glass til frokost! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett
|
|
|
#162 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Så, denne her går altså ann å lage med blender? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
|
|
|
#163 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg var superskeptisk til denne (eggemelk, hva er DET liksom? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
|
|
|
#164 |
|
Seniormedlem
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan lage den med kva som helst som kan piske... Eg har brukt stavmiksar m/kniv, handmiksar m visp, og heilt vanleg håndholdt spiralvisp. Bra blir det uansett. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
|
|
|
#165 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Fant ut at blender var mye enklere enn stavmikser |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
|
|
|
#166 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Det er alltid små klumper på bunnen av "blandingen". Sist redigert av anonymen : 06-07-11 kl 15:12. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Nå måtte jeg bare prøve denne, selv om det er midt på natta...brukte 1 ts kakao i stedet for kaffe så jeg får sove etterpå |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Easylife
|
|
|
#168 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg bor i utlandet og kan dermed ikke spise eggene rå. Er det noen som har prøvd å "koke opp" eggemelken etter at den er ferdig, slik at man kan bli kvitt de skumle salmonellabakteriene? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#169 |
|
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Det bør du for all del ikke gjøre |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
|
|
|
#170 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Ja, det var vel i grunn det jeg var redd for :P Så da har man valget om å risikere slemme salmonellabakterier eller å la være å lage eggemelk til jeg kommer tilbake til Norge til høsten. What to do? :P |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Medlem
Hvor: Oppland
Alder: 48
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Finnes det egg-erstattere som kan fungere da? Eller sånn eggepulver, det er sikkert bestrålt mot salmonella...(?) |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Easylife
|
|
|
#172 |
|
Seniormedlem
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Salmonellabakterien døyr ved oppvarming over 60°C, og eggeplomme koagulerer ved 65-70°C (kvitene koagulerer ved ca 62°, og eggemjølk er best utan kviten, syns no eg) . I teorien vil det late seg gjere å varme opp eggemjølka akkurat nok til å hindre salmonellasmitte - men i praksis vil det nok bli temmeleg utfordrande. Lett oppvarming under omrøring vil tjukne eggeplommene, forøvrig, utan å lage "eggerøre", slik som når vi lager bearnaisesaus, vaniljekrem osv. Eg tenker det går an å lage ein god drikk av dette likevel, men det blir ikkje heilt eggemjølk da. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
|
|
|
#173 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Lager denne nå
Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :)
|
|
|
#174 |
|
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg fikk til!! Jeg lagde eggemelken slik som i oppskriften, hadde i litt kakao, splenda og soyaprotein. Så tok jeg alt i en kjele og rørte rundt til det kokte. Og til slutt tilsatte jeg en shot med koffein-fri kaffe! Nam! (og håper at det er trygt siden det faktisk kokte |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg får alltid små klumper på bunnen av "blandingen". Så når jeg blander det med kakao blir det ikke alltid så fristende å drikke når det flyter små klumper i hele drikken. Er det bare jeg som opplever det? Hva gjør jeg feil? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert
|
![]() |
| Emneord |
| caffè latte, eggemelk, kaffe, melkefritt |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Glutenfri og melkefri lavkarbo-kost | moma | Lavkarbo generelt | 1 | 19-11-08 19:56 |
| Melkefri lavkarbo | Enid | Lavkarbo generelt | 20 | 18-08-08 20:20 |
| Lavkarbo café-produkter | Bergen27 | Spørsmål og svar | 6 | 12-07-08 15:04 |
| oppdatert liste og melkeerstatning | kate | Blodtypedietten | 2 | 01-06-06 13:51 |
| Barn på Melkefri diett & Lavkarbo | Summer | Barns kosthold | 12 | 10-11-04 15:45 |