Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva spiser sumobrytere?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 12:46   #1
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Hva spiser sumobrytere?

Når jeg leste artikkelen om Bjørn Ferry i DN.no, så var det noen som nevnte sumobrytere i kommentarfeltet.
http://www.dn.no/dnaktiv/article2065431.ece

Her er en artikkel om sumobrytere, karber og kosthold:
http://medvetenskap.wordpress.com/20...-sumobrottare/

For hva spiser de som gjør de så fete - og samtidig er de sterke(?)?
Må jo innrømme at dette vet jeg ikke noe særlig om og starter vel denne tråden litt for meg selv...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 13:03   #2
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser sumobrytere?

Syns det er intressant jeg, så må nok inn å lese litt. Husker jeg så på TV at når de valgte ut unger til å bli brytere, så valgte de ikke de fete ungene, men unger med kraftig benbyggnig i stand til å bære den ekstra vekta

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 14:52   #3
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Interessant. At de hiver innpå med hvit ris og øl og unngå fett er sikkert lurt for å bli tykke ja. Spiser man ikke fett danner kroppen det. Spiser man ikke karbohydrater danner kroppen det. At kroppen også danner protein er det ikke så mange som snakker om, men det er også tilfelle. De som mister muskler har brukt muskelmassen som energi pga for lite inntak av kalorier.Får kroppen nok brensel men lite protein vil den kunne gjenbruke protein i kroppen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 16:09   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

En av de som diskuterer artikkelen sier at fra gammelt av, var ikke sumobryterne fete. De var høye, over 180 cm (og det er over gjennomsnittet for japanere) og veide rundt 100 kg. Altså store, ikke fete.

Vet ikke om det stemmer, men jeg får bare lese videre

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg nok? lille74 Ketolysekuren 16 29-08-09 11:07
Spiser jeg for mye mon tro? galleren Lavkarbo generelt 4 28-08-09 22:18
Spiser og spiser kiril Lavkarbo generelt 14 04-12-08 00:36
Hva spiser du når du er syk? blåbær Spørsmål og svar 4 25-07-08 15:35
Jeg spiser det jeg vil! Helene Lavkarbo generelt 12 19-08-05 22:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.