Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 09:58   #926
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er jeg i gang med dag 6 og har fortært en pakke sjokoladekjekst til frokost.
Har vært i skikkelig dårlig form de siste dagene, og da frister mat generelt lite, men prøver å få i meg det meste. Klarer bare ikke å presse i meg de minst velsmakende og masse grønnsaker.

Har problemer med å la være å veie meg hver dag... MÅ liksom bare se etter om det har skjedd noe. Har gått ned 4 kilo disse dagene, og synes jeg merker det på halsen. Men det er kanskje bare ønsketenkning?

Sist redigert av Becky : 23-01-11 kl 22:14.
Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:47   #927
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Klart du merker 4 kilo.

God bedring med halsen, høres ut som det er mer enn ketose.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 12:52   #928
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

God bedring Eurojente!
Her i gården snakker vi ikke kilovis i uken, denne uken ble det 200 gr ned og jeg takker og bukker for det! Så lenge det går ned er det helt greit!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 13:16   #929
Becky
Medlem

Takk begge to! Føler meg litt bedre i dag.

Tror jeg har begynt å gi opp varmmaten, prøvde meg på risottoen nå, og klarte ikke få ned en bit. Det er noe så pyton med den bismkaen/lukta den maten har. Men tror jeg skal klare meg bra med barer, soyanøtter, kjeks, pannekake og til nød brownies, om jeg spiser masse grønnsaker til to av måltidene. Skal prøve å få til et varmt grønnsaksmåltid til middag. I dag blir det blomkålsuppe

Og Streber, når du har gått ned så mye som du har gjort skal en vel være fornøyd med 200 gram ja. Bra jobba!

Gammel 21-01-11, 13:44   #930
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Eurojente-jaja, er godt fornøyd jeg!Alt er lettere med 11 kg mindre!Er ikke glad i varm maten jeg heller! Men har du prøvd semolina med grønnsaker? DEN synes jeg er skikkelig god, med grønnsaks stappe feks til. Tilsett et egg og kanel i pannekakerøren og du får flere pannekaker, metter mer og smaker nyydelig! Ellers klarer jeg meg bra på kjeks, soyanøtter, prailinebarer og brownies. Tar noen rene grønnsaksmåltid innimellom for å fylle på med det. Browniesen synes jeg personlig er best varmet et min i mikso istedet for å steke den, blir litt rennende i midten og "vanlig"rundt.mmm

Gammel 21-01-11, 15:01   #931
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hipp Hurra for 200 gram ned, Streber. Så lenge vekta går riktige vei er vi glad. Og alle monner drar. (sa kjerringa, hu pissa i havet. ;

Ingen klare favoritter blandt middagene her heller, Eurojente, men den Semolinaen er ganske god og pasta liker jeg godt!

Gammel 21-01-11, 17:57   #932
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

gratulerer med 4 kilo!! jeg merket det også godt i ansiktet veldig k,apt, garantert ikke ønsketenkning
håper du blir frisk, nok å streve med maten gitt.

og gratulerer streber. i mål kommer vi!

liker også pasta. med tomatsaus med masse godt i. sopp og aubergine og squash. jeg synes stekt sopp og aubergine er gode erstattere når man ikke spiser kjøtt.

jeg fikk barcelonatur av kjæresten til jul. i april. gleder meg

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:52   #933
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Her er et før bildet og to nå bilder. litt vanskelig å ta, men lovt er lovt

Ha en strålende kveld alle mann!

Gratulere med nedgang STREBER....du er super-duper!!!!

Grattis Eurojente....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Mobil bilder april 2010 086.JPG (358,7 KB, 24 visninger)
Filtype: jpg DSC00997.jpg (502,1 KB, 22 visninger)
Filtype: jpg DSC00999.jpg (530,0 KB, 21 visninger)
Gammel 22-01-11, 00:51   #934
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Så flott du er Monica - skikkelig babe jo

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 00:55   #935
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så skjønn du er veldig fin på alle bildene, men ser du har gått ned ja. Synes du ser ferdigslanket ut jeg

Gammel 22-01-11, 03:36   #936
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

hurraaa! så fin du er
du var fin på alle bildene. men spesielt det siste der du smiler. og ikke kom her å si at du ikke merker 15 kg?
gratulerer

Gammel 22-01-11, 07:27   #937
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

OI Monica, SÅ stor forskjell på 15 kilo ! Stor forskjell! Gratulerer og jeg er enig, du ser jo ferdigslanket ut

Gammel 22-01-11, 16:03   #938
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hei hei. Håper dere har en fin lørdag.

Her har jeg handlet meg tre fine kjoler/tunikaer etter frokost i dag.
Det var halv pris og jeg hadde et gavekort på 1000 kr og betalte bare 100 kr i mellomlegg for alle tre. Sååå fornøyd, moro å kjøpe klær igjen nå som de sitter litt penere.

Gammel 22-01-11, 19:57   #939
~Buble~
Juniormedlem

~Buble~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
~Buble~ er på en erverdig vei

Wow Monica.....slenger meg på resten av jentene her. Du er jo kjempe flott ut - og en ser stoooooor forskjell

For en flott inspirasjon for en nybegynner som meg

Etter noen pausedager etter en streptokokkinfeksjon er jeg igang igjen. Heldigvis stoppet i vektnedgangen veldig opp ved sykdom, heller på vei ned.
Kan notere meg - 6 kg nå på snart tre uker....det er jeg glad for.
Eurojente - du er jo kjempe godt igang....

~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:10   #940
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så fantastisk, Buble.

Her er jeg tvunget ned i sofaen med et glass rødt, gutta lager kyllingwok etter eldstemann sin skolebok. Hører de snakker både sukker og ananas der ute på kjøkkenet, men jeg får heller bare forsyne meg med en liten porsjon og plukke ut maisen. Har visst blandet meg nok inn nå.

Gammel 22-01-11, 21:44   #941
Ada/80
Medlem

Ada/80 er på en erverdig vei

Så utrolig fiiin du er Monica! De kiloene viser utrolig godt! Gleder meg til det blir min tur!!

Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 01:14   #942
Becky
Medlem

Enig med alle her - du ser både kjempefin ut og ferdigslanket, Monica! Det så inspirerende å få se slike bilder!
Og dere andre også, så artig å høre om nedgangen deres, kjempeflinke er dere! Samtidig, må jeg si at det er godt å høre om andres utfordringer i forhold til dette i hverdagen også, da føler man både at man ikke er alene om det, men også at det faktisk er mulig å komme videre til tross for noen tilbakefall osv. SÅ heia for oss alle!

Gammel 23-01-11, 02:15   #943
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Gammel 23-01-11, 10:48   #944
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av ~Buble~, her.

Etter noen pausedager etter en streptokokkinfeksjon er jeg igang igjen. Heldigvis stoppet i vektnedgangen veldig opp ved sykdom, heller på vei ned.
Kan notere meg - 6 kg nå på snart tre uker....det er jeg glad for.

Så bra at du er kvitt streptokokkene - de er ikke til å spøke med......
Og 6kg på 3 uker er jo knallbra - keep up the good work

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:00   #945
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Søndag morgen og jeg har allerede vært ut og trimmet!!
Denne ferieuken min ser ut til å ha trigget en hel masse greier, for ikke bare har jeg greid å koble bort alle tanker på jobb - jeg har også trimmet litt de fleste dager (aktivt trimmet altså, ikke bare gått små turer til og fra bussen).
Fantastisk mot stress, og ikke minst så har jeg sovet myyye bedre disse dagene.
Dessuten har jeg lagd meg en liste med oppgaver jeg ønsker å gjennomføre her hjemme, og målet er å greie 1 oppgave hver dag.
Det kan være så enkle oppgaver som å vaske 2 maskiner med klær, finn musikk til MP3-spilleren, til større oppgaver som å gå gjennom klærne som ligger pakket bort på loftet
I går startet jeg på den av oppgavene som nok kommer til å strekke seg over noen uker - rydde/kaste/innrede loftet.
Vi bruker ikke loftet til noe annet enn oppbevaring akkurat nå, men jeg har et ønske om å innrede det ene soverommet til hobbyrom - men da må jeg altså først grave det fram
Skal snart gå opp og fortsette gravingen.....

Ha en fantastisk søndag da dere

Gammel 23-01-11, 12:50   #946
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

GOD MORGEN OG TAKK FOR ALLE SKJØNNE OG GODE TILBAKEMELDINGER.....
Det varmer og inspirerer til å fortsette!!!! jeg er enig i at jeg ser forskjell, men uten klær er det fortsatt mage og de valkene bak på ryggen er der fortsatt. Men jeg føler meg veldig annerledes og nyter å slippe å drasse på 15 kilo ekstra hver dag.....DET ER EN GOD FØLELSE!

....men ble både kake og litt smågodt igår med gjester, men idag er det en ny dag med bare lavkarbo igjen!
Nå skal vi ut snart å nyte solen....herlig, rolig søndagsvær!

Håper dere andre har hatt en fin helg?!?!?!?

Klemmer.....(gjorde VIRKELIG godt med alle tilbakemeldingene, dere er gode og snille...)

Gammel 23-01-11, 14:50   #947
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Ha en god søndag alle flinke mennesker her inne!Velkommen hit til Ed tråden Bubble og herlighet for et vekt tap du har hatt!Gratulerer!

Gammel 23-01-11, 18:29   #948
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Mille89 er ny på veien

hei bubble. gratulerer med fantastisk start!!

her fortsetter det også å gå nedover. norterte meg - ca 1 kilo (vekten varierer mellom 0.8 og 1,2 såh). Jeg undrer megover at det går så fort. men nyter det! Nå har jeg vel stort sett begynt på fase to. Har spist kylling til middag allerede, og det hadde jeg igår også. men det får så være. nå skal jeg stålsette meg på at ting kommer til å ta lengre tid. Er ikke lenger i kategori fedme, og er over halvveis

I helgen har jeg jobbet, og er på jobb nå. Så har blitt rolige kvelder. Imorgen er det 8 timer skole og så skal jeg og kjæresten danse swing boogie woogie! Satser på at han har lyst å fortsette også (jeg SKAL) , tenker dette kan være trening jeg klarer å opprettholde også Vil tippe det ikke er hardtrening, men det er noe. Et sted må jeg begynne. Og en slik "nå SKAL jeg løpe på mølle tre ganger uken) funker ikke for meg. Prøver å gå mye da. Blir som regel en time for dagen + -

lykke til med loftet grotingeling! Jeg sliter nok med å finne en bra løsning på mitt 16m2 rom noen som har tips til hvor man får tak i sakkosekker? Føler lenestoler og sofa vil ta for stor plass, men pinnestoler blir det IKKE noe av.

kos dere videre resten av helgen. ikveld skal jeg prøve et nytt TV spill som ble innkjøpt igår (byttet en julegave).

Gammel 23-01-11, 22:16   #949
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hei dere.

Hipp hurra for nedgang!

Lurt med lister, Grotingeling, jeg og samboeren har laange lister og er blitt ekstra flinke etter at vi ga hverandre Iphone til jul, den har en jo med overalt og slipper alle disse gule lappene overalt. T.o.m. minstegutten min på 8 skriver lister over ting vi må huske.

Her har det vært en fin og rolig søndag, det blir litt fullt i huset når vi alle er samlet og en merker det særlig under måltidene særlig siden min lille prepubertgutt blir fornærmet av det minste og har en tendens til lage litt sur stemning rundt spisebordet, men vi hentet oss inn i dag også. Matet over 40 svaner i dag, stor stas for både store og små, og så tok vi like godt middagen på gatekjøkkenet i dag .Jeg bestilte biffsnadder med ekstra salat i stedet for pommesfrites og uten mais i salaten, men det ble litt bernaisesaus og dressing da. Men ikke det verste da.
Ellers merker jeg at jeg spiser mer og mer lavkarbo i helgene, og at ED-produktene blir kjeks og barer stort sett. Men nå er omelett laget og jeg er klar for fase 2/3 til uka igjen.

Satser på mer trening til uka også, tenkte å trene indoor waliking på treningsstudio på tirsdag og torsdag og teste ut nye zumba-dvden på mandag og onsdag etter jobb.

Og så har jeg vi blitt enige om å prøve å gå en kveldstur hver kveld vi er barnefrie, det er en begynnelse hvertfall. Vi var såååå nære på å kjøpe oss en liten hund i helgen, men fornuften tok oss (meg. ).

Ellers begynner jeg å studere over nett til uka, det blir spennende og sikker litt slitsomt. Og på lørdag er den o store prøvebrudekjoledagen...

Håper alle får en fantastisk ny uke og husk det er ikke de som lever lengst som nødvendigvis har det beste livet, men de som lever hvert minutt, hver time og hver eneste dag.

Gammel 23-01-11, 22:36   #950
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

her fortsetter det også å gå nedover. norterte meg - ca 1 kilo (vekten varierer mellom 0.8 og 1,2 såh). Jeg undrer megover at det går så fort. men nyter det!

Heisan...rundet 15 kilo Mille!!!!!!!!!!!! Wow!!!!!!!!!!
Får vi en aldri så liten før og etter titt til nå.......eller.....håper.....håper.....

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Håper alle får en fantastisk ny uke og husk det er ikke de som lever lengst som nødvendigvis har det beste livet, men de som lever hvert minutt, hver time og hver eneste dag.

Syntes du virker veldig bevisst alle aktiviteter og er flink å tenke lavkarbo uansett! Inspirasjon til meg! Men sikkert fordi jeg ikke har holdt meg helt til opplegget i helgen. Flotte mål dere har satt dere Titti Må være en utfordring å ha dine og mine barn også....men bra med aktiviteter som engasjerer alle!
Jeg er mer konsekvent når jeg planlegger.....kanskje det er nøkkelen til å holde ut.....Grotingeling er helt inne på det med planer og lister. Man blir mer effektiv og strukturert. Men av og til må jeg bare får lov å ikke være super-flink-effektiv-mamma!

Imorgen er allerede frokost og lunsj planlagt og resten går av seg selv. Nå er det lavk.mat på oss alle 4. Ungene har ikke spurt etter poteter eller ris eller pasta......virkelig sunt og godt for hele familien!

Ha en strålende uke!

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 15:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.