Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 18:13   #126
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Det hørtes slitsomt ut. Jeg har i perioder slitt med søvnen når jeg har vært deppa og hatt mye å tenke på. Men nå er det liksom ingen pagsomme tanker eller noe. Jeg bare får ikke sove. Og jeg kjenner jeg bir litt smågal av det. Men nå kommer mamma på besøk og skal opp kl 8 i morra tidlig, så jeg får prøve å stå opp med henne og kanskje gå å trene eller noe. Da våkner jeg vel..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:51   #127
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Løsningen er kaffe om morran! Mvh frøken insomnia

Noen som har gode råd for hvordan komme over mannfolk som svikter en, forresten?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:52   #128
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Noen som har gode råd for hvordan komme over mannfolk som svikter en, forresten?

Finne seg en ny og enda bedre en

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:59   #129
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

jeg haaater kaffe ;_;
og ja, det er slitsomt i perioder.. er jo totalt død når jeg kommer hjem fra jobb også når jeg ikke får sove skikkelig..

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:04   #130
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Når jeg ikke får sove, så gjør jeg noe jeg har lyst til å gjøre (lese, strikke se video). Når jeg har slappa av med det en times tid, pleier jeg å få sove. Tror jeg lurer mitt eget hode med å si "du behøver ikke å sove - kos deg" Da blir jeg avslappa og klarer å sove.

I dag er det ikke noe problemer med søvn - har høy feber og er skikkelig snørrforkjøla.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:27   #131
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Det er noe i den at for å komme over noen må du komme under en annen... :P
Ellers, når jeg ble sviktet av eksen for noen år siden så fokuserte jeg så mye på å være sint på han at jeg ikke savnet han i hele tatt. Men ikke bra å være sint i lengden heller, selv om fyren fortjener det

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:31   #132
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Jeg ble så gira over å endelig ha energi til å trene igjen i går, at jeg overdrev. Skikkelig. I dag er jeg så støl at jeg har problemer med å komme meg opp for egen maskin. Omtrent sånn at jeg tar med telefonen på do i tilfelle jeg ikke klarer å reise meg og må ringe et eller annet nødnummer.

Føler meg fryktelig flink da, og lider med stolthet.

Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:32   #133
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Bør jeg forresten ringe ambulanse og få meg innlagt, eller holder det med brannvesenet som kan lempe meg i senga?

Gammel 18-01-11, 21:36   #134
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

tja, dag nr 2 med stølhet er jo værst... så du kan jo trøste deg med at du blir værre imorra

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:45   #135
Deanna
Medlem

Deanna sin avatar

Fantastisk. Da blir det kontorstol med en eller annen stakkar som må dytte meg rundt på jobb i morgen.

Gammel 19-01-11, 13:56   #136
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Takk gud for circadin altså! <3

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 14:28   #137
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Hva er circadin

Gammel 19-01-11, 15:24   #138
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hva er circadin

Ehmm.. kom visst litt feil den, men er en tablett med sovnhormoner i, så blir enklere å sovne da

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:24   #139
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

aha

Gammel 20-01-11, 10:12   #140
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Heisann,
Livet er rimelig hektisk hos meg for tiden med problemer på hjemmebane og travel (men veldig kjekk) ny jobb. Kosthold og trening kommer derfor litt i annen rekke. Holder meg fremdeles til lavkarbo altså, men har gitt opp den ekstra innsatsen jeg skulle gjøre for å gå ned noen kilo til. Jeg kan alltids gå ned de kiloene en gang jeg har mer overskudd. Det viktigste er å ha det bra og ha et godt kosthold nå.

På søndag skal jeg dra til USA med jobben og være borte i en uke. Og i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen gode shoppingtips. Enten det er relatert til lavkarbo eller ikke. Kommer ikke til å ha allverdens tid til å shoppe, men jeg skal nok få til noe, jobber jo ikke hele døgnet heller.

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:00   #141
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Heisann,
Livet er rimelig hektisk hos meg for tiden med problemer på hjemmebane og travel (men veldig kjekk) ny jobb. Kosthold og trening kommer derfor litt i annen rekke. Holder meg fremdeles til lavkarbo altså, men har gitt opp den ekstra innsatsen jeg skulle gjøre for å gå ned noen kilo til. Jeg kan alltids gå ned de kiloene en gang jeg har mer overskudd. Det viktigste er å ha det bra og ha et godt kosthold nå.

På søndag skal jeg dra til USA med jobben og være borte i en uke. Og i den forbindelse lurer jeg på om noen har noen gode shoppingtips. Enten det er relatert til lavkarbo eller ikke. Kommer ikke til å ha allverdens tid til å shoppe, men jeg skal nok få til noe, jobber jo ikke hele døgnet heller.

Så herlig med tur til USA - hvor skal du?
Jeg har ikke shoppet særlig mye lavkarbo-produkter der borte, men klær og sko er derimot fast på handlelisten.
Sist jeg var over kjøpte jeg levi's-bukser til 25 dollar pr stykk (ca 150 kr), og undertøy til 1/10 av prisen hjemme.
Var også på et av disse Factory outlett hvor de har en egen Eccoskobutikk, og kjøpte Gortexsko samt 2 par "vanlige" eccosko til under halv pris av norsk pris.

Sjekk området du skal være i på nettet, for de har slike factory outletts over alt.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:09   #142
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så herlig med tur til USA - hvor skal du?

Skal til Houston, så det er ikke veldig spennende. Har også vært der et par ganger tidligere. Men kjekt å komme seg bort litt og det er ikke dumt at det er varmere der også.

Må prøve å få kjøpt meg litt klær ja. Selv om jeg endelig begynner å få noenlunde orden på garderoben etter at jeg måtte gi vekk alle klærene mine, så mangler det fremdeles litt.

christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:17   #143
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Houston ja - da finnes det nok en god del alternativer til shopping.
Et kjapt søk gav meg denne linken http://www.premiumoutlets.com/outlet...ting.asp?id=77
Ligger et lite stykke utenfor downtown, men siden dere skal være der 1 uke har dere kanskje leiebil???

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 13:03   #144
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

God tur! USA har jeg alltid drømt om å reise til
Så håper jeg det ordner seg på hjemmebane for deg.
Klem

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 13:25   #145
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Takk for shoppinglink. Jeg har nok ikke leiebil nei, og kommer til å jobbe relativt lange dager. Så jeg får ikke gjort så veldig mye annet enn å jobbe og sove. Vurderte å bli en ekstra dag og dra hjem søndag i stedet for lørdag, men det ble for mye stress når jeg kom hjem igjen, så jeg er der bare i ukedagene. Men drosje er jo billig, så om jeg vil komme meg et sted så skal jeg nok klare det. Og åpningstidene er jo stort sett veldig greie der borte.

Det store spørsmålet mitt nå er egentlig om jeg trenger en iPad eller ikke...

Gammel 20-01-11, 14:18   #146
buzy bee
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
buzy bee er på en erverdig vei

Nå er det snart 2 mndr siden jeg var her inne, og jeg har skeiet ut i jula, men nå er jeg i gang igjen - dette er tredje uka på lavkarbo. Følger ikke noen spes retninger, men prøver meg fram med det jeg kan/liker, så tar jeg det etterhvert. Jeg har gått ned 2,6 kilo på 16 dager, så det er jeg fornøyd med.

buzy bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:31   #147
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Trenger??? Har du lyst, har du lov..

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 15:00   #148
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Trenger??? Har du lyst, har du lov..

Helt enig - noe skal en jo kjøpe bare fordi det er gøy
Husk at amerikansk elektronikk trenger strømadaper her hjemme, men det er jo lett å fikse - og så er det alltid greit å sjekke dette med soner.
DVD-spillere og PC'er kan være programert til å følge sone 1 som er USA og Canada, men dette finner du lett ut ved å spørre i butikken.
Vet flere som har kjøpt iPad i USA, så jeg tipper dette ikke er noe problem (bare jeg som alltid sjekker og dobbelsjekker slike ting )

Men som vaskeklut sier - har du lyst har du lov

Gammel 20-01-11, 15:35   #149
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Jeg tror spørsmålet nå kan omstilles til:
iPad eller Galaxy tab?
Vanskelige spørsmål dette her altså..

Gammel 20-01-11, 15:46   #150
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg tror spørsmålet nå kan omstilles til:
iPad eller Galaxy tab?
Vanskelige spørsmål dette her altså..

Jeg spiller bridge online og fikk ikke installert (Flash og tror det var noe aktivx) som jeg trenger - så jeg kunne ikke ha iPad. Veit jeg kan bruke virtuelle boxer på mac' er og sånt. Men det ønsker jeg ikke å gjøre. Så er du avhengig av noen "windows programmer", sjekk om det er mulig uten trøbbel.

Kos deg på tur.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 130 31-01-10 23:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.