| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Kan man spise sosisser?Har kjøpt meg Dr.Dahlquist sin kokebok, og der står det en oppskrift med prinse/prinsessepølser og i parantes sosisser... altså..mener hun de vi spiser til jul? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man spise sosisser????Du må nesten sjekke karboinnholdet pr 100g på pakken.
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#3 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Kan man spise sosisser????
takker og bukker |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man spise sosisser????Det er vel kanskje det beste forlaget kunne oversette det med. Svensk Prinskorv er klassisk julemat, men berre form og storleik er som sosissar, og prinskorv har vi vel ikkje her i landet. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man spise sosisser????De fleste pølser ligger på eller over 5 karber/100g. Du bør derfor telle karber for Atkins induksjon/Ketolyse og følge med på næringinnholdet på pakningen og se hvor mange du kan spise i følge din kostholdsfilosofi.
|
Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
![]() ![]() |
Sv: Kan man spise sosisser?Dessuten kan man kjøpe pølser på f.eks Meny, som har tilnærmet 0 karber, og disse er kjempegode! Krydderpølser, bratwurst, italienske pølser osv. Nam-nam!! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Vil få applaudere litt her jeg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Til en viss grad, men det er vel så viktig HVA slags karbohydrater det er, som at de har så og så mange gram. Lavkarbo handler om å spise REN mant, og pølser er så langt fra ren mat du kommer. Karbohydratene i pølser kommer fra potetmeil og miasstivelse, og disse er verste sort for kroppen.
|
|
|
|
#9 |
|
Seniormedlem
Sv: Kan man spise sosisser?Jeg er helt enig med deg når det gjelder ren mat (unngår alle blandingsprodukter og lager det meste fra grunnen av sjøl), men det er ikke alle som er like nazi som oss, Carisma |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Sv: Kan man spise sosisser?
Det er jo nettop det vi ikke sier. Jeg syns det er viktig at nybegynnere lærer å tenke ren mat, og å sjekke hva produkter inneholder så fort som mulig. Og for mye av den "dårlige" typen karbohydrater, selv om det "bare" er 6g kan jo hindre vektnedgang, som igjen gjør at folk hopper av kuren.
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hva man kan spise? | mammanicken | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 6 | 18-06-10 11:23 |
| Ut og spise | Charl8 | Generell diskusjon | 1 | 23-04-10 18:22 |
| Spise ute.... | Elizabeth | Ketolysekuren | 8 | 13-04-10 18:37 |
| BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? | Tette80 | Ketolysekuren | 2 | 27-04-07 09:13 |
| Spise mer? | T77 | Vedvarende vekttap | 1 | 08-04-07 21:38 |