| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Trenger litt starthjelpJeg har akkurat startet med å slanke meg, jeg trenger å ta av 30 kg eller litt mer, jeg har lest masse, men jeg er fortsatt litt forvirret. Jeg prøver å kutte ut omtrent alt av karbohydrater, men hvor mange karbohydrater er det "lov" å spise per dag? Jeg regner med at hvis man spiser litt for mye, vil det ikke ha noe effekt?
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger litt starthjelpHvor mange karbohydrater du kan spise hver dag virker det som er veldig individuelt. Ketolyse er vel 15 g, mens Skaldeman er mer opptatt av matens sammensetning (70% fett, 25% protein og 5% kh). Hva som passer deg og din kropp best er ikke godt å vite. Selv har jeg gjort det veldig enkelt - jeg holder meg unna matvarer med mer enn 5 g kh pr 100 g vare (ja, det er stort sett alltid pr 100 g). Kosten min består av kjøtt, fugl og fisk, fete meieriprodukter, grønnsaker (over bakken + noe løk), egg og noe knekkebrød-/brøderstatning. Skaldemans bøker fås på norsk (vet ikke hvor mye som er oversatt, men det vet sikkert forlaget), mener det er Lille Måne (http://lillemaane.no/) som utgir dem her i landet.
|
Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger litt starthjelpDu har jo alt fått litt svar, men jeg foreslåt at du leser denne tråden, Til alle nybegynnere på lavkarbo!
Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger litt starthjelpVil så absolutt anbefale deg å lese denne flotte samlingen med linker og info Arnakristin har laget jeg |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger litt starthjelp :) | NIK | Ketolysekuren | 4 | 28-08-10 23:17 |
| Trenger litt ny starthjelp her | Chiquita | Ketolysekuren | 2 | 29-12-09 16:48 |
| Helt ny, og trenger litt "starthjelp" | Stine86 | Spørsmål og svar | 4 | 02-12-09 16:26 |
| Trenger litt starthjelp | olepetrus | Lavkarbo generelt | 3 | 30-04-09 01:35 |