Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fineste julesang?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-12-06, 22:13   #26
Hege_
Medlem

Hege_ sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 52
Hege_ er ny på veien

Sv: Fineste julesang?

Julekveld i skogen med Alf Prøysen (?)

"]

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:41   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hege_, her.

Julekveld i skogen med Alf Prøysen (?)

ikke spør meg hvorfor jeg vet dette (jeg fyller jo hodet mitt med det rareste trivia..) men julekveld i skogen er skrevet av astow ericson, og tonsatt av otto nilsen. ingen av dem så veldig kjente, astow aller minst. faktisk får ikke nrk lov til å spille den lenger, fordi de hadde forbigått astow helt, og otto nilsen fikk ufrivillig all ære.
hvor julete låta egentlig er, kan bestrides, da astow ericson skrev den som et harselas over alle juleheftene som ble solgt på dørene på sekstitallet, hvor alle historier var tårevåte og fulle av armod, men så årnet alt seg til slutt ved et eller annet absurd lykketreff, i kristu og julenissens navn.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:55   #28
Hege_
Medlem

Hege_ sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 52
Hege_ er ny på veien

Du hadde sikkert likt den nye boka "Hvor mye veide Elvis da han døde"

"]

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 00:38   #29
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

....men julekveld i skogen er skrevet av astow ericson, og tonsatt av otto nilsen. ingen av dem så veldig kjente,.....

Nei, ikke så kjendte nå lenger, skjønner jeg.
Nå hører vel jeg til blandt de eldste , eller kanskje den aller eldste her. Alle vi i vår generasjon og de som er enda eldre husker svært godt Otto Nielsen fra NRK radio. Hans rikholdige radioprogram (Søndagsposten), hans nydelig sang både alene og sammen med søsteren Gerd var virkelig populære og godt kjente over hele landet,- ja ut over landets grenser.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:42   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hege_, her.

Du hadde sikkert likt den nye boka "Hvor mye veide Elvis da han døde"

jeg har vært inne på tanken!
men stort sett all sånn underlig kunnskap som dette tilegner jeg meg ved tilfeldigheter, og så er det de underligste som blir stucked.
men, som nå, så hender det jo at jeg får bruk for det igjen

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Nei, ikke så kjendte nå lenger, skjønner jeg.
Nå hører vel jeg til blandt de eldste , eller kanskje den aller eldste her. Alle vi i vår generasjon og de som er enda eldre husker svært godt Otto Nielsen fra NRK radio. Hans rikholdige radioprogram (Søndagsposten), hans nydelig sang både alene og sammen med søsteren Gerd var virkelig populære og godt kjente over hele landet,- ja ut over landets grenser.

otto nielsen er velkjent for meg fordi min bestefar var stort fan, og spilte plater av ham titt og ofte, også av alf prøysen som nielsen skrev noen melodier for! men nå slutta han i nrk før jeg ble født, og døde da jeg var bitteliten, så for mange av min generasjon er han heller ukjent. men bra om folk kan fortsette å huske ham, da han er en del av den norske kulturarven!!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-12-06, 09:45   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

aah! nå kom jeg plutselig på en av favorittvisene fra bestefarfanget: tango for tv. hihihi! minner....

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-11-10, 22:32   #32
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Dette er en eldgammel tråd, men jeg rister liv i den jeg
Hva er din favorittjulesang? For tida har jeg dilla på Julen er här, (i fagottkoret sin versjon off course!)
http://www.youtube.com/watch?v=a-YWXN3jxTY

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

aah! nå kom jeg plutselig på en av favorittvisene fra bestefarfanget: tango for tv. hihihi! minner....

De lillos og DumDumBoys har laget en fantastisk versjon av den!

Gammel 30-11-10, 23:01   #33
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Jeg liker så mange julesanger jeg, men de fineste synes jeg er "Det lyser i stille grender", "Romjulsdrøm" (men der MÅ teksten være riktig altså! Det finnes utrolig mange elendige versjoner!) og "O' helga natt" (også her er riktig versjon viktig!).

Likeså er "Jeg er så glad hver julekveld" spesiell for meg for jeg husker at min mormor var på besøk hos oss da jeg var 3-4 år gammel og jeg krøp ned under dyna hos henne om morgenen og lå på armen hennes og hun lærte meg den.

Og mange, mange andre koselige. Heldigvis er jentungen minst like julete som meg!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 00:08   #34
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 54
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Slenger meg på her jeg
* O helga natt med Carola eller Tommy Körberg (sikkert ikke riktig skrevet..)
*Himlen i min famn av Carola
* Klagesang av Maria Arrondondo ( Er vel ingen julesang egentlig men...)

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 01:57   #35
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Jeg har blitt helt hekta på Maria Menas nye julesang "home for Christmas" den er bare såååå nydelig!!

Ellers, så e Deilig er jorden en sang jeg alltid får tårer i øynene av å høre.
Driving home for Christmas gir meg skikkelig juleglede

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 07:13   #36
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg, herpet av oppvekstsmiljø, hører Sputniks romjulskassett i hodet når jeg tenker på jul. Ellers er jeg enig i at Chris Rea er veldig julete - og så har jeg en litt sånn hemmelig smak for svulstig kor, så jeg liker Oslo Gospel Choirs En stjerne skinner i natt.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:00   #37
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

"Fairytale of New York" av Pouges

Gammel 01-12-10, 11:14   #38
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Måtte bare ta tak i julekveld i skogen som noen skrev om for fire år siden
Til opplysning er det Rolf Just Nielsen som synger. Prøysen har itt'no med denne å gjøre i det heletatt.

Julesangen over alle julesanger for meg er "Adàms julsång (o'helga natt) men det er bare en eneste versjon som duger her ...og det er Jussi Björlings

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:19   #39
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg får gåsehud av Det Lyser i Stille Grender, den er berre alt det som er jul for meg. Den er vakker, og ikkje pompøs som ein del andre (om eg får lov til å seie det )

Jussi Björlings versjon av O Helga Natt er nydeleg også.

Julekveld i skogen brukar eg og systera mi å synge med stoooor innleving! Moro!

Sist redigert av Furine : 01-12-10 kl 12:33. Årsak: dysleksi og snikinnføring av burka ;)
Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:23   #40
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Alle på merry christmas from the Beach Boys

Alle på Phil Spectors julealbum

Chicago med childs prayer og omtrent alle på dette albumet også..

When a chils i born - Wilson Philips eller Sarah Brightman

Her kan man nevne i det uendelig... God jul!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:42   #41
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har blitt helt hekta på Maria Menas nye julesang "home for Christmas" den er bare såååå nydelig!!

Satt AKKURAT og hørte på den da jeg leste innlegget ditt. Litt rart...
Forøvrig bra at denne tråden ble pustet liv i igjen
Ellers er jeg forbauset over at ingen har skrevet "Carol of the Bells". Er det bare jeg som elsker den? Det er jo utallige versjoner, og mange har sikkert mest juleminner med versjonen fra Home Alone-filmen, men man får bare lytte seg til sin favoritt!
"God Rest Ye Merry Gentlemen" finnes også i mange vakre versjoner.
"Mitt hjerte alltid vanker"
"What Child Is This"
"I Wonder As I Wander"
"Sonjas sang til julestjernen"
"Do You Hear What I Hear"
"White Christmas"...
And the list goes on and on and on and on...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:04   #42
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

I dag kjører jeg en alternativ julesang: http://www.youtube.com/watch?v=tOVx7myiXCk

Gammel 02-12-10, 10:04   #43
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Christmas must be tonight - The Band

Vinterengelen - Hans Rotmo

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 17:29   #44
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Førsteksen elsket denne sangen!!!

"Svigermor ble overkjørt av nissen"

Banana Airlines

Gammel 02-12-10, 17:33   #45
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Nordnorsk Julesalme av Trygve Hoff sunget av Halvdan Sivertsen

Gammel 02-12-10, 17:37   #46
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Førsteksen elsket denne sangen!!!

"Svigermor ble overkjørt av nissen"

Banana Airlines

Oi, visste ikke at den fantes på norsk. Men måtte jo være Banana Airlines, da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 18:35   #47
Kvakk
Seniormedlem

Kvakk sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

http://www.youtube.com/watch?v=4YnFCKvflP0
http://www.youtube.com/watch?v=cZ-8jYpa1-o

Nyyyyydelig!!

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:55   #48
Heaven
Seniormedlem

Heaven sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette er en eldgammel tråd, men jeg rister liv i den jeg
Hva er din favorittjulesang? For tida har jeg dilla på Julen er här, (i fagottkoret sin versjon off course!)
http://www.youtube.com/watch?v=a-YWXN3jxTY

De lillos og DumDumBoys har laget en fantastisk versjon av den!

Åh! Den hadde jeg helt glemt!!!! Takk for flashbacket!!!

Jeg liker godt The sound of christmas, hadde den på julekonserten vi spilte for noen uker siden.
Den aller aller fineste, er Deilig er Jorden. Vakker.. (selv om det ikke egentlig er en julesang vistnok)

Gammel 14-12-10, 21:19   #49
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

"Away in a manger" er en av mine favoritter... Spillte den på blokkfløyte på barneskolen, så gode minner strømmer på når jeg hører den sangen...

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 02:42   #50
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

En stjerne skinner i natt

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.