![]() |
Fineste julesang?
hva er din favoritt julesang/melodi??
jeg har mange favoritter men den største er: "mitt hjerte alltid vankar".. da blir jeg i julestemning med en gang.. jeg har også stor sans for "Nordnorsk julesalme". og selfølgelig "Deilig er jorden". og en ny favoritt av året er Jul i svingen :D Jeg driver å laster ned for å lage min ultimate jule-cd.. og trenger flere tips.. |
Sv: fineste julesang???
O helga natt...eller Holy night om du vil;)...
|
Den mest "julete" sangen jeg vet om, er Chris Rea - Driving home for christmas. Det er bare ikke jul uten denne!!
Men de nydeligste julesangene jeg vet om er bla. O helga natt (Oh holy night), Ave Maria, Deilig er jorden og Glade jul. Jeg ELSKER julen!! Er så lettrørt og griner for ingenting, griner bare jeg ser et juletre ute. :lol: |
O'helga natt er min favoritt om det er en mann med kjempedyp stemme som synger.
kommer med flere etterhvert... |
:) har nettopp lastet ned o helga natt med jussi bjorling, sikkert han du mener jeef..
iset: har føyd til cris rea.. tenk at jeg kunne glemme den:p |
Jussi Björling er tenor, så ikke så innmari mørk stemme der ;)
Jeg liker den sangen på trompet, jeg :_plystre: Skal spille den på konsert på lørdag :love: |
Den fineste? "Silent Night"...er faktisk finere på engelsk enn norsk...og det vakreste er når Mahaila Jackson synger den....
"Det lyser i stille grender" er også vakker... |
Sv: Fineste julesang?
De mest gåsehudfremkallende sangene for meg er:
Fairytale of New York - Shane McGowan og Kirsty McColl O helga natt - Jussi Björling Stjernesludd - DumDum Boys Alle julesangene Elvis har gjort Alle julesangene Low har gjort |
Jeg liker veldig godt "Jul i bakgår'n" (er ikke helt sikker på hva den heter egentlig) med Hans Rotmo. På Vårres Jul-skiva. Og Vårres Jul er også herlig :love:
Jussi Björling og Mahalia Jackson må være med :ja: Og "Peace On Earth/Little Drummer Boy" med Bing Crosby og David Bowie. Og "Happy Christmas (War is over)" med John Lennon og Yoko Ono. "Do they know it's Christmas" med Band Aid også ... "Julekveld i skogen" med Rolf Just Nilsen er jo artig ... :D |
så mange supre tips dere kommer med. Jeg laster og jeg laster.. blir fin plate til slutt ja.. kansje jeg skal gi den ut.. hi-hi..
|
den aller fineste jeg vet om er o helga natt med han svenske jussi(et eller annet) ellers så liker jeg julekvelds visa og på låven sitter nissen hehe...glitrende tre sangen er også nydelig :D
|
Kom bare på noen morsomheter i denne anlednig...blir en digresjon, men dog....
Minsteguten min (han er 4 nå, mao 3 ifjor jul) sang Julekveldsvisa på følgende vis; "Dra krakken bort, kle a sæ...." ("dra krakken bort te glase..") Og alle skulle ha han te å synge Julekveldvisa, heile tia, stakkar gut..;) Og iår, så har også mine håpefulle (4 og 6) falt for "Glade jul", og gjerne på engelsk, "Silent night"...og det blir mange variasjoner over denne tittelen, i og med at ingen av dem er særlig drevne i utlandske språk! Men en variant tok pusten fra ho mamsen, -min 6-årige pode ba meg synge den fine, triste julesangen, den "Satan Light":eek: .... |
:lol:
|
eller mitt 5-årige søskenbarns to favoritter "mi mish u a merri kriiiiismas" og "sprinkle-sprinkle where you are (twinkle-twinkle little star)
skal du lage jule-cd, så må du ha med "all I want for christmas is my two front teeth" og santa claus is coming to town :D |
signerer på frøy og enid, med tanke på "the fairytale of new york", bowie og crosbys "little drummer boy", og elvis' julesanger, da i sær "blue christmas" og føyer til:
*jethro tull - ring out, solstice bells *smashing pumpkins - christmastime *bing crosby - the first nöel og, hehe... jeg må si det er litt motvillig fint når pappa setter på "vårres jul" med hans rotmo. jooo. ikke disse rotmo, han var jo en politisk fantast av dimensjoner i sin tid. like rotmo! |
Sitat:
Nå sitter jeg heelt alene hjemme og skrattler høyt!!! |
Sitat:
Ja, Fairytale of New York er fin, men den er ikke så julete for meg selv om den handler om jul. Elvis, jepp! :ja: Jeg er trønder, så Rotmo er obligatorisk. Har vært på besøk på gården hans og greier! Men han var ikke hjemme, da :p. Dessuten vokste jeg opp med Vømmøl. Digger det rått! :D |
Sitat:
|
Noen flere enn meg som så senkveld nettopp?
Harald og Thomas har jo laget hver sin julesang;);)...tihii Også Josh Groban da!! Når han synger, griner jeg...og er FULL av gåsehud!!! |
Boralis jeg ler så tårene spruter..
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_20.gif |
morsomt veddemål i senkveld..
jeg skal vært fall inn å stemme.. synes haralds sang var tøff.. Ja Josh Groban... er rett og slett det vakreste av det vakre.. skulle ønske jeg kunne ha fått med meg en konsert med ham. |
Personlig synes jeg Josh Groban er litt feminin, men synge, det kan han :)
Thomas og Harralds konkuranser er fredagens høydepunkt :D |
Synes han er helt nyydelig jeg...Og jeg snakker først og fremst om stemmen, og innlevelsen hans...
Men synes det er en nydelig gutt og jeg da... Og han virka veldig jordnær og ekte.. Har faktisk aldri hørt han i et intervju før.... Harald Rønneberg kunne jeg gifta meg med.... Herlig fyr!! |
Det lyser i stille grender.
Nå vandrer fra hver en verdenskrok, og ellers alle disse gamle gode "norske" ( de fleste er jo oversatt) julesangene.:) Julekveldsvisa og En romjulsdrøm av Alf Prøysen kommer jo også høyt oppe på lista.:) |
jeg husker vi hadde en pop-julekassett da jeg var liten, som jeg ikke husker hva heter eller aner hvor ble av, men denne teksten er brent inn på hjernen, låta var relativt dårlig, og litt dansbandsaktig, men jeg gråt mine skrekkfyllte tårer hver gang jeg hørte den.
det handla om noen som (jeg tror) lå i koma og da han våkna opp så var jula over, kan du tenke deg noe så tragisk for ei lita jente som jeg den gang var. sånn gikk det jeg kan huska av teksten: "det var fjortende november, og snart desember, og så, så kommer dagen. da nissefar kommer med pakker på ryggen og magen", og så refrenget- ", så ko-om igjen med nisser og..." og så husker jeg ikke mer... hihi. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11. |