|
|
#51 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?
Ok ...? Ja, jeg skjønner jo at denne pekepinnen er temmelig generell, for jeg har som før nevnt tynne håndledd, og et skjellett som ikke veier så mye (innenfor de relativt korte monnene), men har fortsatt, ser det ut som, en brystkorg som er ganske bred. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#52 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Jeg stemmer for at man tar inbodytest jeg, litt mer presist en tanitavekten, som jeg har forstått er ganske ustødig og tidvis veldig misvisende.
Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
|
|
|
#53 |
|
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Det er bra vi har sanser å sanse med og ikke er avhengig av apparater og idiotiske tabeller som ikke klarer å ta hensyn til individuelle forskjeller. Den tabellen med -10 % må være lagd av noen som tror vi er full av fett mellom de indre organene og muskelbyggere |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
|
|
|
#54 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Nå tøyser du vel? Jeg er på ingen måte stor selv om jeg passer inn i den tabellen, og jeg er heller ikke muskelbygger eller har fett mellom de indre organene.
|
|
|
#55 |
|
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Nei vel, men som sagt er det individuelt og vanskelig å få alle til å passe inn i en modell. Jeg faller helt klart utenfor. Jeg er tykk om jeg har idealvekta ifølge den tabellen der. Da jeg var yngre beregnet jeg annerledes, da tok jeg antall cm og tok så minus ti og meteren, altså: jeg er 171cm minus 110, er 61. Jeg har da idealvekt 61. Det var et bedre mål synes jeg.Hadde jeg hatt masse muskler hadde det funka med 61 kg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
|
|
|
#56 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Hahaha...så...om jeg tar høyre handledd er den 14. Da skal jeg veie 159-100 = 59*0,90 = 53,1 kg. Det er jo over TJUE kilo mindre enn jeg er nå. Det kommer til å ta sååå lang tid *sukk*. Da får jeg en BMI på 20 og det er normalvektig, men allikevel...over 20 kg til? URK! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#57 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
|
|
|
#58 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sorry, var kanskje litt kjapp i avtrekkeren der, men har vanskelig for å tro at du er reelt tykk når du veier 61. Kanskje du er bittelitt lubben hvis du er veldig spedlemmet, men tykk er nok å ta veldig i. Jeg hadde nok ikke sett ut om jeg hadde veid 53 (163-110), men det er nok fordi jeg ikke er "skapt" for å veie det.
|
|
|
#59 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, jeg er venstreorientert :P |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#60 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#61 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Hei. Dette blir en liten digresjon, men jeg ville bare slenge den inn for å øke forvirringen ytterligere |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil
|
|
|
#62 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Hahaha |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Juniormedlem
![]() |
Sv: Idealvekt?Tro min idealvekt ligger rundt 70.Da regner jeg med at jeg skal være godt trent i tillegg.Jeg har gått svært lite ned etter jeg begynte og trene.Jeg har vel kanskje gått ned nesten 2 kilo på snart 3 måneder.MEN centimeterne har det forsvunnet helt til i forgje uke da pga trening jeg har gått opp i lår/rumpe,men resten ned.Jeg bygger muskler fort,og tror nok at jeg har en tedens til og bli "stor" vist jeg trener mye.Jeg har en veldig grov og tung beinbygning.er 1,70 høy og måler ca 17,5 cm rundt håndleddet,men grovt bygget resten av kroppen også.Mine ribbebein står liksom mere ut på meg enn andre,så vist jeg blir veldig tynn vil de bli veldig fremtredende,samme med hoftebeina mine..Så maxs ned til 70 kg for meg.kansje det er også for lite? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#64 |
|
Seniormedlem
Hvor: Haugesund
![]() ![]() |
Oi, nå ble jeg nysgjerrig på hvor du jobber |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg
|
|
|
#65 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Hva er din høyde? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Eg har no tatt kroppsanalyse og fått vurdert ei idealvekt som vil kategorisere meg som overvektig etter BMI, enda eksperten som gjorde analysen syntes det var litt i nederkant tilogmed. (Eg syntes det var horribelt høgt, men eg fikk jo sjå tala på muskel- og skjelettvekt, og da blei det jo meir fornuftig.) Eg ville heller ikkje ha fylt kriteria til Pruttilutt-kirurg-sjefen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
|
|
|
#68 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Takk for svar |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Jeg er 95 kilo. Jeg er 169 høy. Og ikke snakk om at jeg vil legge meg under kniven for det!! Det anser jeg som helteit! Det er snakk om hvordan man bærer den vekta man har. Jeg bærer min fint, synes jeg og andre med meg.
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
|
|
#71 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Nå er det ikke snakk om å operer meg for å bli tynnere, men for å bli kvitt løst skinn på magen. Såkalt "fettforkle" - vakkert ord sant |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Enig! Selv om jeg er ung, så er den grusom. Og arrete. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Idealvekt?Det hjelper liksom ikke hvor slank jeg blir, den magen er i veien uansett. Og gjør at jeg må opp en buksestørrelse mer enn jeg "egentlig" hadde trengt. Ikke at det er noe problem, bare irriterende. |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hva er idealvekt? | Sari | Ketolysekuren | 113 | 20-03-11 21:51 |
| Har nådd min idealvekt, hva nå? | Dazeman | Ketolysekuren | 23 | 18-03-09 16:02 |
| IDEALVEKT/FETTPROSENT/BMI | smosje | Lavkarbo generelt | 17 | 02-12-04 23:07 |