Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 21:16   #201
Medli
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Hva spiser dere for å få bort den vonde ånden? Finnes det f.eks en slags lavkarbotyggis?

Kjører på med munnskyllevann (listerine) om morgenen og kveld, i løpet av dagen tar jeg sugetabletter (1 - 2) kjøpt på apotek for frisk pust. Mine inneholder i tillegg sink, som visstnok er et av de mineralene lavkarbofolk kan risikere å få for lite av..

Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:01   #202
nina75
Juniormedlem

nina75 sin avatar

Hvor: Hedmark
nina75 er på en erverdig vei

[quote=Medli;921745]Selv varierer jeg for øyeblikket mellom omelett og en egen versjon av denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33547

Kjøpte inn nøtter (valnøtter og hasselnøtter) for å ha i, i tillegg til frøene. Da blir det i det minste litt mere fett!
I dag prøvde jeg også å ha fløte i som noen hadde nevnt i tråden, men det likte jeg ikke helt..

Takk for fine frokosttips! Denne müslien likte jeg kjempe godt!
Har gått ned 1 kg nå på de 3 første dagene og er superførnøyd så langt.

nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 08:40   #203
Ann65
Nytt Medlem

Ann65 er på en erverdig vei

Hei

Melder meg også inn her. Begynner i dag, har inntatt eggerøre med litt kyllingkjøtt + oopsies til frokost. Har ca 25-27 kg som skal av og er veldig spent på om dette virker

(Spent på om jeg får lagt inn melding, første gang overhodet jeg skriver på et forum )

Ann65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:06   #204
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?

Til deg Picasso
Dette opplevde jeg å i går. Gikk på vekta på forskjellige steder på badet 5 ganger uten at den viste lik vekt på noen av de.
Snakket med ei som jobber på Elkjøp om dette: på badet er det ofte litt helling mot avsluket, og det er veldig viktig at vekta står på et jevnt under lag. Vekta skal heller ikke stå på varmekabler.

Så nå står vekte mi på vaskerommet, kanskje det også hjelper på at jeg ikke går på vekta "hele tiden"

Gammel 26-08-10, 09:43   #205
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Fikk i meg frokost idag (egg og bacon som min snille pappa lagde til) Flinke meg
Så satser jeg på at jeg får i meg skolematen også (rester fra middagen igår, sqaush carbonara)

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:59   #206
Muffin
Juniormedlem

Muffin sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Alder: 57
Muffin er på en erverdig vei

Gikk jo som det måtte gjøre, ettersom jeg ikke har vært flink pike denne uka , og spist endel karbo. Opp ett halvt kilo. Nå må jeg ta å bake litt, så jeg har noe å ta til når jeg blir sulten.

Får ikke til å justere tickeren min...noen som har "oppskrift"?

Muffin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:28   #207
Brittk
Juniormedlem

Hvor: oslo
Alder: 43
Brittk er på en erverdig vei

Då er dette min fjerde dag på ketolyse og ting går egentlig betre enn forventa! sultfølesen har stagnert og blir sjelden meir enn fire måltid per dag! Har vore i ketose sia dag to og merker det veldig godt på magen. Er ikkje like oppblåst som før. ja heile kroppen føles betre enn før ketolyse, så viss dette fortsette så e det jo berre supert.

Men eit par spørsmå ( eller råd) til dokke som ha vore litt lenger enn meg på kuren.
For eg va på kafe i går, ikkje heilt planlagt og følte eg ikkje hadde sett meg nok inn i ketolyse kuren. alt fungere jo fint så lenge enn er heime, men kva gjer dokke når dokke er på cafe? Med tanke på at ting er litt strengt med oppmåling og sånt, så turte ikkje heilt å ta sjansen på ete noko der.( bestilte ei skål med oliven, pepsi max og ein cappucino.)
Har dokke nokon tips til folk på farten( før var det lett å berre ta med seg eit wasa knekkebrød pakke og ei frukt, men det går jo ikkje lenger)
Hadde vore supert å høyrt kva dokke gjer!!

Ha ein super fin ( nesten)karbofri dag

Brittk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:07   #208
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Brittk, her.

Har dokke nokon tips til folk på farten( før var det lett å berre ta med seg eit wasa knekkebrød pakke og ei frukt, men det går jo ikkje lenger)
Hadde vore supert å høyrt kva dokke gjer!!

Ha ein super fin ( nesten)karbofri dag

Jeg synes disse porsjonsomelettene jeg har linket til i bunn er supre å ha med seg i veska når jeg skal ut å shoppe, trille tur med guttungen, på besøk eller som en snack etter trening. (Blir alltid ihjelsulten da...) Trenger ikke nødvendigvis bruke de ingrediensene jeg har brukt i oppskriften, men idèen er god... Også kan den spises både varm og kald...
Ellers så lager jeg av og til Fedon sine pannekaker med kanel og vaniljeessens, for de smaker kake... De er også supre å ha med seg, og trenger verken ligge kjølig eller varmes opp.
På kafèe bestiller jeg nesten alltid en salat, også plukker jeg ut eller lar vær å spise det jeg vet det er for høyt innhold av kh i...
Og du, Cappuccinoen bør du ligge unna...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35999

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:15   #209
Brittk
Juniormedlem

Hvor: oslo
Alder: 43
Brittk er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Og du, Cappuccinoen bør du ligge unna...

Jepps! såg nett det i eit anna forum og!
Skal ikkje skje igjen
Takk for gode tips!

Brittk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 16:17   #210
Biggirl
Medlem

Biggirl sin avatar

Hvor: Nordvestlandet
Alder: 40
Biggirl er på en erverdig vei
Smile

vekten har allerede begynt å rikke på seg i riktig retning !! måtte det bare fortsette og fortsette, hehe.

laget "marsipan" i går: malte mandler + eggehvite + sukrin/natreen og noen dråper mandelessens... mmm... tok med litt i matpakken i dag og det både metter godt og smaker godt. tar imidlertid beslag på noen kh, så da blir det omelett til kvelds.. hehe.

mat i farta: babybel-oster, en liten boks med nøtter, crabstiks med porsjonspakning med majones, 1 delt avokado og medbrakt skje, cherrytomater...

Livsstilsbloggen min
Biggirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 16:36   #211
picasso
Medlem

picasso sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 46
picasso er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Jeg veide meg i dag tidlig med vekta på to forskjellige steder på badegulvet. Den ene plassen viste vekta 76.1 (!!! Det er jo mer en start vekta min jo) og den andre plassen på gulvet viste vekta 72.9... Tror ikke noen av de stemmer. Er vekten min helt ødelagt? Den er digital. Hvilket underlag skal den helst stå på?

Til deg Picasso
Dette opplevde jeg å i går. Gikk på vekta på forskjellige steder på badet 5 ganger uten at den viste lik vekt på noen av de.
Snakket med ei som jobber på Elkjøp om dette: på badet er det ofte litt helling mot avsluket, og det er veldig viktig at vekta står på et jevnt under lag. Vekta skal heller ikke stå på varmekabler.

Så nå står vekte mi på vaskerommet, kanskje det også hjelper på at jeg ikke går på vekta "hele tiden"

Har ikke varmekabler, men det er nok litt hell på gulvet. Det eneste er at i alle andre rom har jeg som regel klær på... Badet er liksom der man veier seg. Hehe jeg finner vel ut av det.

Takk for hjelpen

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 21:00   #212
belino
Juniormedlem

belino sin avatar

belino er på en erverdig vei

Hvor ofte veier dere dere? Jeg har tenkt å kun veie meg en gang i uken for å ikke bli for opphengt i vekta, men det frister jo selvsagt. har også tatt mål av mage, lår og bryst.

belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 21:04   #213
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Hvor ofte veier dere dere? Jeg har tenkt å kun veie meg en gang i uken for å ikke bli for opphengt i vekta, men det frister jo selvsagt. har også tatt mål av mage, lår og bryst.

Jeg hadde tenkt å veie hver Mandag, men det har blitt til at jeg går på vekta hver morgen... Nå SKAL jeg vente til Mandag for jeg blir så skuffa når det ikke er noe forandring... Man blir jo såååååå opphengt av den vekten!!! Skal finne frem målebånd jeg også, og måle hver Mandag...

Gammel 26-08-10, 21:12   #214
belino
Juniormedlem

belino sin avatar

belino er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Jeg hadde tenkt å veie hver Mandag, men det har blitt til at jeg går på vekta hver morgen... Nå SKAL jeg vente til Mandag for jeg blir så skuffa når det ikke er noe forandring... Man blir jo såååååå opphengt av den vekten!!! Skal finne frem målebånd jeg også, og måle hver Mandag...

Sikkert lurt.

Hvor lenge har du holdt på med ketolyse? Sååå mange kg du har gått ned! Imponerende!

belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 21:36   #215
Dollsine
Gjest

Hei. har noen av dere prøvd oopsies? Har sjekka og fant ut at det var noe som kunne brukes til mye; se bilder her
Hvilken erfaring har dere med disse??

Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 23:27   #216
Muffin
Juniormedlem

Muffin sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Muffin er på en erverdig vei

Hei!

Har tenkt å bake oopsies i løpet av helga, og også de nøtte/ostemuffinsene, både med vanlig smak og noen søte.

Må begynne å ha noe ferdig bakst kjenner jeg, for veldig skjelden jeg har lyst på ett egg f.eks, om jeg blir litt småsulten.

Muffin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 09:10   #217
Medli
Juniormedlem

Damn... Ikke mer omelett på meg på ei stund nå! Har bare spist mindre og mindre av porsjonen i det siste, i dag gikk nesten halve i søpla. Tar en evighet å tvinge den i seg (brukte over 10min på den første halve porsjonen), og i dag klarte jeg å brekke meg av det også (gjerne deler av baconet som har sånne ekle 'tråder'). Skal heldigvis bake knekkebrød i dag, opprinnelig tenkte jeg å ta de med til lunsj men nå tror jeg at jeg tar de som frokost noen dager i stedet for omelett.

Tror det er best å begrense seg til å sjekke vekt og evt. måle seg én dag i uka, så har man noe å 'se frem til' også. :P Jeg driver ikke med måling, men mener bestemt at buksebeltet mitt begynner å bli litt for vidt. Er spent på vekta på søndag!

Gammel 27-08-10, 09:47   #218
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

Kjører på med munnskyllevann (listerine) om morgenen og kveld, i løpet av dagen tar jeg sugetabletter (1 - 2) kjøpt på apotek for frisk pust. Mine inneholder i tillegg sink, som visstnok er et av de mineralene lavkarbofolk kan risikere å få for lite av..

Tusen takk!
Hva heter de sugetablettene? Hvorfor får vi i oss for lite sink?

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:03   #219
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Sikkert lurt.

Hvor lenge har du holdt på med ketolyse? Sååå mange kg du har gått ned! Imponerende!

Jeg begynte forrige mandag... Begynte på 92 kilo, så tickeren er litt feil... Men totalt har jeg gått ned fra 110 siden 1. Mars... Fornøyd med vektnedgangen, men vanlig sunt kosthold og trening var ikke bra nok for meg, følte jeg var sur og grinete og deppa døgnet rundt... Derfor vil jeg prøve ketolyse for å se om den livsstilen passer meg

Skal lage en egen ticker kun på ketolyse vekttapet jeg

Gammel 27-08-10, 17:05   #220
MarensLille...
Medlem

Middagsforslag folkens! Bør prøves, dette var naaaaaaaaaaaaaaam Med bilder...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36077

Gammel 27-08-10, 17:12   #221
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei. har noen av dere prøvd oopsies? Har sjekka og fant ut at det var noe som kunne brukes til mye; se bilder her
Hvilken erfaring har dere med disse??

De er greie å ha, det er ikke mye "mat" i dem, men de er fine å legge pålegget på. Med litt søtning i røra tenker jeg de blir knall som små kakebunner med litt krem og bær på! Jeg spiste et par her en dag, smør på den ene, så et egg i skiver, pepper og kaviar og en oppsie til på toppen. Godt! Ungene syntes det var en morsom hamburger!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:48   #222
Medli
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Tusen takk!
Hva heter de sugetablettene? Hvorfor får vi i oss for lite sink?

De heter Nycodent Frisk Pust. Da jeg kjøpte dem på apotek 1 for ei uke siden var de på 2 for 1 salg. ^^

Tja, vet bare at et av kosttilskuddene som anbefales til ketolysekuren inneholder sink. Så da antok jeg at lavkarbokosthold generelt risikerer mangel på det.. På wiki står det at sink finnes naturlig i kjøtt- og kornprodukter. Kan være at man lett får for lite når man dropper korn, med mindre man er veldig flink med kjøtt. :P

Gammel 27-08-10, 22:37   #223
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Uff.. jeg burde virkelig bli bedre på å skrive ned det jeg spiser i løpet av en dag! men, holder meg jo fortsatt i ketose, så satser på det går greit ut helgen, så kan jeg begynne med skrivingen på mandag

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 09:56   #224
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Varmen er over ! Jeg har vandra rundt i kjole hele forrige uke (var så varm og god i kroppen, så sol og 9 grader var nok til å få meg i kjole ). Nå er imidlertid den deilige varmen borte!!
Hva skjer? Har fortsatt stålånden, går litt ned i vekt (sikkert naturlig stagnasjon: 100- 200 gram per dag nå). Spiser som før - er nøyaktig på 15 karber hver dag. Fortsatt veldig sulten, selv om jeg spiser salat med en hel avokado til lunch. Er det noe jeg gjør galt?

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:01   #225
Dollsine
Gjest

God morgen everybody! Her i det vakre trøndelagen er det nydelig vær! Dessverre våknet jeg med en kraftig hodepine i dag, muligens forårsaket av et inntak av rødvin i går. Trivelig kveld i trivelig lag. Merker godt at vinen virker annerledes på meg nå enn før.
Jeg har i mange år veid meg hver eneste dag; og siden gamle vaner er vonde å vende så bryr jeg meg ikke om den. Og vekta står på ca det samme som den har gjrot i lengre tid, med litt +/- i variasjon fra uke til uke. Men - ketostixen gir utslag!! Det har den gjort ett par kvelder, så kanskje kroppen jobber likevel og jeg ramler ned 10 kg plutselig en dag

Ønsker alle en god dag med mye god mat!!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 10:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 19:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.