Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-04-10, 06:49   #776
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?

Nei jeg teller ikke karber og sånt. Jeg kjenner vel på kroppen når jeg har fått for lite fett (og ser det på vekta....)

Dette er dagsmenyen min:

Frokost 0600: 1 kopp kaffe med cocosa

Frokost II 0900: En halv skyr (skogsbær for den har minst karber) med fløte

Lunch 1130: Salat med spekemat, egg og bacon, fløtegrøt, middagsrester... Kommer helt ann på hva jeg vil ha

Ca klokka 14: 1 grønn te med cocosa

Mellom klokken 16 og 18 er jeg som regel på trening

Middag: Minstens Chillisuppe, laks med blomkål og seterrømme, currygryte, biff med asparges - brokoli - sopp mm og fjordlands bernaise.

Og om jeg er fysen på kveld: En fruktte med cocosa.

Innimellom der drikker jeg ca 3 liter vann, og så blir det nok desverre noen glass med pepsi max å gitt

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 06:50   #777
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

meg

69,9 på vekta i dag tidlig..... ENDELIG!!

Mål til påske:

Gammel 12-04-10, 07:29   #778
Ana
Medlem

Ana sin avatar

Ana er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

meg

Gratulerer - du er på 60-tallet!

Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:00   #779
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 50
slektskap er på en erverdig vei

Hurra Stegforsteg!! Gleder meg også til jeg når 60-tallet, men det er en stund til tenker jeg. Vel, har omsider komt tilbake til før-påskevekt, og jeg vil si det IKKE var verdt det den lille sprekken jeg hadde. Kanskje hadde det stått stille likevel, men jeg tenker nok det er pga sprekken jeg.

Mannfolket har bursdag idag, så da blir det litt kakekalas i ettermiddag ja. Laget sjoko-bananmuffins med barna igår, var rett før jeg dykka ned i røra... Ellers går det greit. Men tror ikke jeg skal begi meg ut på noe lavkarbokaker eller noe, hadde vel kommet til å spise alt selv!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:59   #780
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Gratulerer med å nå 60 tallet, steg for steg!! Skikkelig bra!

jeg har også noe å feire. Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 10:23   #781
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

jeg har også noe å feire. Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.

Så deilig da Namba

Mål til påske:

Gammel 12-04-10, 10:32   #782
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?

Er det bare jeg som ofte drømmer at jeg spiser høykarbo før det plutselig går opp for meg "å herregud, hva har jeg gjort?!!" og slutter å spise med en gang. Men etter å ha spist i drømmen så er jeg jo tørst, så drikker jeg høykarbo drikke før det demrer igjen "å herregud, hva er det jeg gjør?!!" Jeg blir jo så lettet hver gang jeg våkner.

Gammel 12-04-10, 10:49   #783
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Lag oppsieruller, lollipopbrød feks. (Er ikke så glad i oppvarma omeletter osv jeg - så det foreslår jeg ikke til deg....) Minstens Chillisuppe var også god oppvarmet, og kunne lett puttes i "porsjonsbokser" (bruk creme fresh istedet for rømme)

Mål til påske:

Gammel 12-04-10, 12:27   #784
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 48
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?

Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon. Og så skal æ være to måneder bortreist i sommer. Nå er det heldigvis nordover til mamma, så ho lar mæ nok dirigere på kjøkkenet.. Men det blir rart å være på hytta med hele slekta i ukesvis.. Meeen, det får bare gå på et vis. Styre unna potet og så videre og ikke gi opp..

Når æ e ute på farten opp til Hamar (er mye der) så lager æ mæ en skikkelig dose med salat med masse godt oppi som tåler å ligge litt i romtemp. Har det oppi en isboks og knasker i ny og ne.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:33   #785
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Wevi: hva slags protein har du oppi da? som tåler romtemperatur?

Gammel 12-04-10, 15:00   #786
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 44
Superteddy er på en erverdig vei

Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! Kjempeflink har du vært! Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?

Namba: Gratulerer med fantastisk bra vekttap!! Kjempebra! Deilig å se stor forskjell på bilder altså!

Når vi skal kjøre langt så lager jeg meg en heftig kyllingsalat med masse snadder oppi! Spiser den som regel etter max 4 timer eller noe, og det går helt fint det altså!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:07   #787
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Hey, Namba!!! Så bra at noen har fått uttelling denne uka! Jeg fikk mensen nettopp nå, så jeg innbiller meg at det har noe å si for stillstanden og generell oppblpåsthet.

Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.

Gammel 12-04-10, 15:12   #788
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! Kjempeflink har du vært! Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?

Nei teller ikke fett. Hvis man får i seg for mye fett - kommer det ut igjen iform av "fettdiare" - og siden insulinet ikke er så "aktivt" lengre blir det heller ikke lagret fett på kroppen....

Mål til påske:

Gammel 12-04-10, 19:57   #789
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 19:59   #790
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Ah - jeg har vært på Zumba i dag Det var kjempegøy!!

Mål til påske:

Gammel 12-04-10, 20:00   #791
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Namba, jeg har vært špå tur. Går greit, for spiser så mye ute. Bestiller mer grønnsaker i stedenfor potet,ris etc og salater til frokost...Men siden dere skal på østlandet, er det til noen dere kjenner eller blir det utespising? Lettere når man spiser ute, for jeg liker ikke si at jeg slanker meg, og vil ikke være til bry, og da kan middag bli vanskelig...

Gammel 12-04-10, 20:01   #792
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, Steg for Steg, det er kjempemorro. Føler jeg får litt mer rytme av det også. Det trenger jeg...Men har vel bare trent to ganger siden jeg startet på kuren, så burde nok sjerpe meg litt...

Gammel 12-04-10, 22:58   #793
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Grattis StegforSteg!

Flinkis'n =) Våre dåpsbilder tørr jeg ikke se på engang .. Urrrgh!

Opprinnelig lagt inn av slektskap, her.

Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.

Kjekt å få den beskjeden også da

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...

Nå er jeg der. Mista litt motet nå.. Går opp igjen no som jeg endelig hadde gått ned neste 10 kg.. Men men, sånn har det vel egentlig gått hele veien, men blir så deppa når vekta går opp. Å stå stille er ille nok, men men må vel bare smøre oss med tålmodighet..

Du er vel ikke gravid da Elinee?? Men isåfall tror jeg IKKE du bør gå på ketolyse i hvertfall.. Mener jeg leste at det kunne være farlig eller ikke bra for fosteret..!?
Men skal ikke si det 100 % sikkert, men ville iallefall sjekket opp i det hvis du er gravid.

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 00:07   #794
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

*krysser fingrene for at Eilinee er gravid*

For en kjekk beskjed å få Slektskap.

Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica.

Gammel 13-04-10, 09:19   #795
65kgmamma=perfekt
Medlem

*krysser fingrene for at Eilinee er gravid*

For en kjekk beskjed å få Slektskap.

Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica.

Ja vi får krysse fingrer og tær Men ho får ikke lov å forsvinne vekk herifra fordi om (hvis ho ikke kan gå på ketolyse)

Så misunnelig på deg namba Men sånne atkins barer er kjekke å ha i tilfelle du er langt fra mat eller muligheter for å lage mat. De metter godt syns jeg Og du får nok lov å låne kjøkkenet tenker jeg

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 09:22   #796
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

God tur Namba! Høres gøy ut med Metallicakonsert, selv om jeg ikke er noen superfan av de. Live musikk er noe helt annet!

Juhu, nå har jeg mistet en tredjedel av det jeg skal ha av! Gjør at det kjennes verdt det å ha stått over alle kakene osv igår.

Gammel 13-04-10, 11:06   #797
65kgmamma=perfekt
Medlem

Det er deilig å tenke sånn slektskap Herlig å se at det går nedover

Gammel 13-04-10, 12:36   #798
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Jeg er også snart halveis - og det er fantastisk å tenke på

Mål til påske:

Gammel 13-04-10, 12:39   #799
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad Det er ikke i Bergen, men på OS Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.

Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre

Åå skulle sett hva du hadde skrevet før .. kunne vi tatt en kopp te sammen =) Jeg fikk beskjed om at det var begrgen men nei det var det jo ikke MYE finere =) minnet mye om Lysekloster. Du bor på en vakker plass

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:50   #800
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon.

.

Hihi lavkarbon...
Akuratt Riga er ikke et problem rett ved den lille parken som ligger midt i sentrum er det en resturant, der de selger all maten sånn at du plukker hva du vil ha, koldtbor bare det er varmt Nam kjempegodt og ganske rimelig og det er garantert noe for alle. Ellers er det jo bare å gå i butikken å handle Misunnelig noe av den beste maten jeg har fått i mitt liv ...

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.