| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#151 |
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 48
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Vel, han sa ikke at jeg kunne spise så mye fett jeg ville, men at jeg kunne lage meg en god og fet saus. Så da lagde jeg en med fløte i |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lchf
|
|
|
#152 |
|
Juniormedlem
![]() |
Sv: Easy Life høst 09
Hm, jeg lurer bare på grunnen til den fete sausen, hehe...ikke fordi jeg ikke tror på ham, men nysgjerrig på hvilken virkning det har for kroppen kontra å ikke spise den sausen... Brødbakemaskin har jeg, har brukt den masse. Genial når man finner sin egen perfekte oppskrift. Ja di barene er dyre, helt enig. Men skal kjøpe meg noen å ha liggende. Kjenner at jeg skulle hatt en ikveld. Savner virkelig noe å tygge på. Er sulten ikveld. Har drukket alle shakene mine også...får vel kanskje ta tidlig kveld. Skal selvfølgelig holde deg oppdater om jeg lærer noe nytt ang kostholdet vårt |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Easylife
|
|
|
#153 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Grunnen til den fete sausen tror jeg er fordi fett er bra for fettforbrenningen når man er i ketose. Fett skal visst forbrenne fett, så da er det sikkert bra med fløte og de tingene. Men når man går over på tallerkenmodellen skal man nok være forsiktig, for både fett og karbohydrater sammen er litt fy-fy. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Juniormedlem
![]() |
Ok sånn ja, det er jo logisk i grunnen |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Easy Life høst 09Halvlitere er "fyfy", anbefaler en tørr/halvtørr hvitvin, rødvin eller vodka istedet. Mindre karbohydrater, mye mindre.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
|
|
|
#156 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Easy Life høst 09Hvis du drikker øl etter å ha levd på pulver og lavkarbo tror jeg du vil bli veldig syk og sitte på do resten av kvelden...
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
|
|
#157 |
|
Juniormedlem
![]() |
Å, tror dere det... Selv om jeg følger tallerkenmodellen i kombinasjon med pulveret? For det er vel ikke akkurat lavkarbo? Ellers kan jeg jo alltids drikke vin, er godt det og |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Seniormedlem
Tallerkenmodellen? Fast eller kun på julebordet? Og med den, mener du da ernæringsrådet sin?
|
|
|
|
#159 |
|
Juniormedlem
![]() |
Jeg mener easylife sin, det er jo det kurset jeg følger. dvs 50%grønnsaker/salat, 25%pasta/potet/ris, 25%proteiner. Fast ja. Innfører ett måltid nå fra onsdag av. Så blir det flere måltid etterhvert. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Seniormedlem
Sv: Easy Life høst 09Ernæringsrådet sin, og ikke akkurat lavkarbo.. |
|
|
|
|
|
#161 |
|
Seniormedlem
Jøss, jeg trodde de frontet lavkarbo etter overgangen til mat jeg?
|
|
|
|
#162 |
|
Seniormedlem
Sv: Easy Life høst 09De gjør nok ikke det, derfor jeg valgte bort pulver og kosten de promoterer, kjører mitt eget løp.. Dvs har ikke oppfunnet kruttet, følger prinsippene i ketolyse "kuren". |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Juniormedlem
![]() |
Det er vel en grunn til at såpass mange er fornøyd med easylife sitt opplegg også da. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Seniormedlem
Sv: Easy Life høst 09Joda, og om du leser mine innlegg, så har jeg poengtert at dette er mitt valg, og jeg har ikke på noen måte vært nedlatende til de som har valgt pulverkur og tallerkenmodell. Måtte ha noe som fungerte for meg, skal leve lavkarbo resten av livet, og det valget står jeg for. Har prøvd tallerkenmodellen, og det ble for mye karber for meg. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Medlem
![]() |
Det er også en grunn til at easylife får til å slanke folk og å holde de på den vekta, SELV med tallerkenmodellen. Mitt mål er i alle fall å kunne spise vanlig mat igjen når jeg er ferdig med pulverkuren, men det som er viktig for meg er å lære hvordan jeg setter sammen kosten på riktig måte, i en tallerkenmodell. Og det lærer vi på easylife. Derfor blir det ikke å kaste pengene ut av vinduet ved at vi vender tilbake til vanlig kost! Har absolutt tro på at gode karbohydrater er nødvendig her i livet jeg. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Seniormedlem
Sv: Easy Life høst 09Hm.. Ifølge min kursleder, så visste hun ikke noen tall på hvor mange som klarte seg over tid, etter kurset. Og da hun skulle sjekke det opp, så ble det sagt at det ble jobbet med å få frem et tall. Hvordan vet du da at det fungerer? Målet er livsstilsendring, og da er ett år veeeldig kort tid.. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Juniormedlem
![]() |
Enig med du agurken |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Som i alle slags omlegninger av kostholdet, er det jo opp til den enkelte å klare å holde seg der man ender opp etter vektreduksjon. Ved å bruke de redskapene jeg får på kurset, vil jeg tro at jeg kan opprettholde den vekta jeg ønsker. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Seniormedlem
Jeg har aldri spist så variert som etter jeg begynte med lavkarbo
|
|
|
|
#170 |
|
Seniormedlem
Sv: Easy Life høst 09Provosert av hva? Har bare argumentert for mitt valg, siden du virket å "blåse av det". Har tilogmed sagt at du er heldig som kan legge opp livet ditt etter tallerkenmodellen. Provosert av at jeg stiller spørsmål ved opplegget? Det er et fritt land vi lever i, og jeg kan vel neppe, noensinne, sies å være en enkel elev. Vil vite hvorfor, evt hvorfor ikke, og om alternativer. Tro meg, har aldri tidligere spist så variert som jeg gjør nå... |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Fikk inntrykk av at du "blåste av" tallerkenmodellen skjønner du, at du mente det var umulig å opprettholde vekten ved den metoden. Men kan være lett å misforstå her på nett... Vi får velge det vi synes er best for oss |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Seniormedlem
Ja, enig i det, at vi må velge selv. Og i tillegg har du valgt å være på et lavkarbo-forum, der Ernæringsrådets tallerkenmodell ikke akkurat regnes som stuerent... |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Da har jeg vel havnet feil da. If you say so. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 54
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Liten kommentar til ovenfor. Easylife handler om å spise de riktige karbohydratene. Jeg har en av Fedon sine bøker og Easylife opplegget har hentet det meste fra hans bok. Så å si at Easylife sin tallerken modell er feil i dette lavkarbo forumet, blir ikke riktig. Karbohydratene skal komme fra mat med lav GI, og skal kun utgjøre 25% av tallerkenen. Dersom man ikke skal spise karbohydrater i det hele tatt så er det mer snakk om en Ketolyse metode. (Jeg har den boken også... :-) ), og det er det ikke snakk om i Easylife opplegget. Sist redigert av Trille71 : 02-11-09 kl 23:05. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#175 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 54
![]() |
Sv: Easy Life høst 09Uke 7: Forrige uke hadde vi mental trenings time. Den var utrolig bra og ble holdt av en instruktør som selv hadde gått ned 30 kg. Hun kjente dermed til alle fellene vi går i, og til alle tankene som vi har i hodet. Hun skal litt senere i kurset også ta oss med på "butikk runde" og vise oss hvilken mat som er bra å ha i huset og hvor fellene ligger. (F.eks brød som ikke er grovt nok etc.) Sist redigert av Trille71 : 02-11-09 kl 23:08. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||