Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye går dere ned?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-08-07, 19:30   #26
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye går dere ned?

Opprinnelig lagt inn av tullann, her.

har dere som går ned så jevnt og trutt noe matplan jeg kan se på???

Foran min journal(gerds nye livsstil) ligger det 4 ukeplaner jeg har brukt flittig under ketolysekuren. Bare se på de du.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:31   #27
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 48
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Hvordan veier du opp for mangel på eventuelle vitaminer og mineraler osv, da?
Du tar vel en del kosttilskudd?

Ja, det gjør jeg!
I begynnelsen spiste jeg vitaminene fra ketolyse.no.
Men nå kjøper jeg i helsekosten.

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:54   #28
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Foran min journal(gerds nye livsstil) ligger det 4 ukeplaner jeg har brukt flittig under ketolysekuren. Bare se på de du.

hmmm... leter og leter!!! leste litt i journalen. Herlig personlighet
Motiverende er du

tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:59   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

hmmm... leter og leter!!! leste litt i journalen. Herlig personlighet
Motiverende er du

Takk takk

Før du klikker deg inn i journalen, der oversikten over all journaler er. Når du ser Gerds journal , se bortover linja og du ser en binders. Klikk på den og der inne ligger de... ( litt kronglete forklart.... )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:00   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Hmm...
Bare for å ha sagt det, så føler jeg meg MYE sunnere med "min" diett,
enn jeg har gjort på mange år!!
Faktisk, så har jeg aldri følt meg SÅ bra før...!! Så det...

Det tviler jeg ikke et eneste øyeblikk på kjære du.
Og at man deler sine erfaringer er også helt greitt.

MEN

Vi må huske på at vi alle er unike og selv om noe funker for en er det ikke nødvendigvis riktig for en annen. Eller at det passer å anbefale til alle. Hva som er bra for din kropp er ikke nødvendigvis bra for alle.

At du føler deg bedre er kommer sannsynligvis av at du har en intoleranse mot de tingene du nå IKKE spiser. Derfor har kroppen din det bra. Det er ikke en vanlig intoleranse. Den samme har Skaldeman til en viss grad. I tillegg kommer bonusen ved at når man er/har vært overvektig og så tar av vil kroppen føle seg betraktelig bedre bare ved å ta av. Og spesielt bra ved å kutte ut tig kroppen er ømfintlig overfor. Men også Skaldeman spiste f.eks. grønnsaker i sin slankeperiode. Han passet bare på at han holdt seg til de som vokser over jorden. Nå når han vedlikeholder kan han tillate seg mer. Om han vil OPP i vekt spise han frukt !

Intoleranse/ømfintlighet virker akkurat som når mange av oss ikke tåler hvetemel og stivelse f.eks. Alle som fungerer bedre på lavkarbo enn lavkalori har en intoleranse/ømfintlighet for den type karber.

Alle må som sagt finne ut hva som passer for dem, men jeg mener (og tallrike studier) viser fremeles at et kosthold med bare fett og proteiner for å få raskt ned i vekt (- og ikke fordi en har en intoleranse -) ER for ensidig og vil gjøre vedlikehold vanskeligere etterpå. Det passer heller ikke for de fleste på lavkarbo og bl.a. Atkins, ketolyse og Lindberg. Det er det flere forskningsprosjekter som klart viser at grønnsaker/antioksidanter har en meget viktig rolle i et varig vekttap. Det er ikke en påstand, det er et faktum.

DERFOR syns jeg at det blir feil å anbefale et slikt kosthold til folk uten at de har store problemer med vekttapet og allerede har prøvd seg frem med forskjellige typer/mengder grønnsaker/melkeprodukter/søtstoff - altså de kjente vekthemmerne. Det et en lang og møysommeig prosess å finne ut av hva en tåler/ikke tåler. Jeg mener det må være absolutt siste utvei å frarøve kroppen de tusenvis av enzymer, vitaminer og mineraler grønnsakene gir.

Det er jo ingen som gir råd av vond vilje. Alle gir som regel råd med et ønske om å hjelpe andre som kanskje sliter med samme problem. Vi må bare huske at vi er ulike.

Gammel 16-08-07, 20:22   #31
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

DERFOR syns jeg at det blir feil å anbefale et slikt kosthold til folk uten at de har store problemer med vekttapet og allerede har prøvd seg frem med forskjellige typer/mengder grønnsaker/melkeprodukter/søtstoff - altså de kjente vekthemmerne. Det et en lang og møysommeig prosess å finne ut av hva en tåler/ikke tåler. Jeg mener det må være absolutt siste utvei å frarøve kroppen de tusenvis av enzymer, vitaminer og mineraler grønnsakene gir.

Nå har jeg aldri (såvidt jeg husker, og korrigèr meg gjerne om jeg tar feil) anbefalt noen å spise slik jeg gjorde! Jeg har fortalt om mine erfaringer, der spørsmålet har vært f.eks "hva er DINE erfaringer".

Det jeg derimot vet at jeg mange ganger har gjort, er å gi råd om å redusere/kutte ut "vedlikeholdsprodukter" og/eller øke fett- og/eller vann-mengden.

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 16-08-07, 22:51   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå har jeg aldri (såvidt jeg husker, og korrigèr meg gjerne om jeg tar feil) anbefalt noen å spise slik jeg gjorde! Jeg har fortalt om mine erfaringer, der spørsmålet har vært f.eks "hva er DINE erfaringer".

Det jeg derimot vet at jeg mange ganger har gjort, er å gi råd om å redusere/kutte ut "vedlikeholdsprodukter" og/eller øke fett- og/eller vann-mengden.

Det har du sikker helt rett i. Og du har gjor en flott jobb her inne.
Det jeg vel egentlig mente var at mange oppfatter det som råd når vi forteller om erfaringer. Det er derfor det er viktig å presisere, slik at de skjønner at det er akkurat det - erfaringer og ikke anbefalinger. Jeg vil ikke på noen måte laste deg for at folk gjør slik du gjør. Du er en god støtte og inspirasjonskilde for mange - og da vil mange gjøre slik du gjør - uansett om det er bra for dem eller ikke. Men du kan på ingen måte holdes ansvarlig for at noen "hermer". Beklager misforståelsen

Gammel 16-08-07, 22:53   #33
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det har du sikker helt rett i. Og du har gjor en flott jobb her inne.
Det jeg vel egentlig mente var at mange oppfatter det som råd når vi forteller om erfaringer. Det er derfor det er viktig å presisere, slik at de skjønner at det er akkurat det - erfaringer og ikke anbefalinger. Jeg vil ikke på noen måte laste deg for at folk gjør slik du gjør. Du er en god støtte og inspirasjonskilde for mange - og da vil mange gjøre slik du gjør - uansett om det er bra for dem eller ikke. Men du kan på ingen måte holdes ansvarlig for at noen "hermer". Beklager misforståelsen

Godt å høre!! Jeg ble litt satt ut her et øyeblikk...

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 16-08-07, 22:56   #34
tullann
Medlem

tullann sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Godt å høre!! Jeg ble litt satt ut her et øyeblikk...

Og da ble jeg nysgjerrig. Hva er det du gjør da lokkebiff???

Ser jo du har gått ned utrolig masse.

tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:59   #35
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Og da ble jeg nysgjerrig. Hva er det du gjør da lokkebiff???

Ser jo du har gått ned utrolig masse.

Jeg spiste bare rent kjøtt og egg. Samt pittelitt salat og ost av og til. Jeg raste ned 24 kilo på 3 mnd, og jeg følte meg fantastisk!!!

Men dette er en erfaring, IKKE en anbefaling!! (Var jeg flink nå Nille?? )

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 16-08-07, 23:05   #36
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Jeg spiste bare rent kjøtt og egg. Samt pittelitt salat og ost av og til. Jeg raste ned 24 kilo på 3 mnd, og jeg følte meg fantastisk!!!

24 kilo på 3 mnd er utrolig bra da. Hvordan blir det når du begynner å spise "vanlig" igjen da?? Men det hørtes litt kjedelig ut med bare rent kjøtt og egg da.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:09   #37
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Gammel 16-08-07, 23:10   #38
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

24 kilo på 3 mnd er utrolig bra da. Hvordan blir det når du begynner å spise "vanlig" igjen da?? Men det hørtes litt kjedelig ut med bare rent kjøtt og egg da.

Kjedelig? -Tja...
Effektivt?? -YES!!!
Verdt det?? -Absolutt!!
Ville jeg gjort det igjen?? -Uten å tenke meg om!!

Jeg skal aldri begynne å spise "vanlig" igjen.
Men med vedlikeholdskosthold holder jeg vekta uten problemer,
uten offer og uten slit, men med den største fornøyelse!!

Lavkarbo er livet!!

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 16-08-07, 23:11   #39
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Kjedelig? -Tja...
Effektivt?? -YES!!!
Verdt det?? -Absolutt!!
Ville jeg gjort det igjen?? -Uten å tenke meg om!!

Jeg skal aldri begynne å spise "vanlig" igjen.
Men med vedlikeholdskosthold holder jeg vekta uten problemer,
uten offer og uten slit, men med den største fornøyelse!!

Lavkarbo er livet!!

Høres veldig bra ut!! Du har i hvertfall vært kjempeflink! Blir jeg desperat nok, så kanskje jeg prøver dette selv.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor går jeg ikke ned? Curl Ketolysekuren 16 05-07-07 12:38
Går ikke ned! moccis Ketolysekuren 21 02-04-07 10:54
Jeg går ikke ned! Christine123 Ketolysekuren 4 21-01-07 14:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.