Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hard i magen

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-07, 09:10   #51
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hard i magen

Jaja. Da er det sikkert riktig. Sånn kjemisk sett er eneste forskjellen at magnesiumoksid er MgO mens magnesiumperoksid er MgO2. Altså ett ekstra oksygenatom. Jeg bare så i et datablad at man måtte ringe lege hvis man fikk det i seg. Det må nesten ha vært noe feil.

Gammel 25-04-07, 09:20   #52
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Når det er snakk om legemidler er det vel aller best å VITE og ikke TRO før man inntar dem ... eller ??

Det er mange legemidler som inneholder Magnesiumperoxid - men det er jo blandet med noe annet og ikke alene...

Ville ha ventet på svar fra Torkil for sikkerhets skyld.

Jeg snakket akkurat med legen min om en annen sak og glemte helt å spørre om dette. Det var jo dumt da....

Gammel 25-04-07, 10:46   #53
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tror magnesiumperoksid er helt trygt å bruke. Da jeg var liten hadde jeg ganske ofte forstoppelse og brukte dette stoffet. En del avføringsmidler kan være skadelig over tid fordi tarmene blir avhengig av avføringsmiddel for å tømme seg, men magnesiumperoksid har ikke denne bivirkningen. Siden dette ble anbefalt til et barn tror jeg det er helt trygt.

Men det smakte ikke noe særlig....

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:00   #54
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg tror magnesiumperoksid er helt trygt å bruke. Da jeg var liten hadde jeg ganske ofte forstoppelse og brukte dette stoffet. En del avføringsmidler kan være skadelig over tid fordi tarmene blir avhengig av avføringsmiddel for å tømme seg, men magnesiumperoksid har ikke denne bivirkningen. Siden dette ble anbefalt til et barn tror jeg det er helt trygt.

Men det smakte ikke noe særlig....

Så da er magnesiumperoksid og magnesiumoksid det samme ?

Gammel 25-04-07, 22:13   #55
villebill
Juniormedlem

villebill sin avatar

Hvor: Nord-Norge
villebill er på en erverdig vei

Oxytarm som fåes kjøpt i helsekosten er superduper mot treeeeeeg mage

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 22:24   #56
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Så da er magnesiumperoksid og magnesiumoksid det samme ?

Rent kjemisk er det ikke det samme, men jeg vil anta at når magnesiumoksid omtales som avføringsmiddel er det egentlig magnesiumperoksid det er snakk om.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 23:27   #57
Stinen
Seniormedlem

Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Andersen sa at det IKKE var det samme og at jeg burde levere tilbake boksen og be om magnesiumoksid. Så da følger jeg legens ordre! Men takk for all respons. Er glad for å få et svar på det

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 08:01
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage? Albertine Generell diskusjon 15 19-08-06 09:24
Luft i magen Tiril77 Fysisk og mental helse 9 23-01-05 01:57
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.