|
|
#51 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hard i magenJaja. Da er det sikkert riktig. Sånn kjemisk sett er eneste forskjellen at magnesiumoksid er MgO mens magnesiumperoksid er MgO2. Altså ett ekstra oksygenatom. Jeg bare så i et datablad at man måtte ringe lege hvis man fikk det i seg. Det må nesten ha vært noe feil.
Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat.
|
|
|
#52 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Sv: Hard i magenNår det er snakk om legemidler er det vel aller best å VITE og ikke TRO før man inntar dem ... eller ??
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#53 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 55
![]() ![]() |
Sv: Hard i magenJeg tror magnesiumperoksid er helt trygt å bruke. Da jeg var liten hadde jeg ganske ofte forstoppelse og brukte dette stoffet. En del avføringsmidler kan være skadelig over tid fordi tarmene blir avhengig av avføringsmiddel for å tømme seg, men magnesiumperoksid har ikke denne bivirkningen. Siden dette ble anbefalt til et barn tror jeg det er helt trygt. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#54 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Sv: Hard i magen
Så da er magnesiumperoksid og magnesiumoksid det samme ?
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#55 |
|
Juniormedlem
Hvor: Nord-Norge
![]() |
Sv: Hard i magenOxytarm som fåes kjøpt i helsekosten er superduper mot treeeeeeg mage
|
Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren
|
|
|
#56 |
|
Medlem
Hvor: Østlandet
Alder: 55
![]() ![]() |
Sv: Hard i magen
Rent kjemisk er det ikke det samme, men jeg vil anta at når magnesiumoksid omtales som avføringsmiddel er det egentlig magnesiumperoksid det er snakk om. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#57 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hard i magenAndersen sa at det IKKE var det samme og at jeg burde levere tilbake boksen og be om magnesiumoksid. Så da følger jeg legens ordre! Men takk for all respons. Er glad for å få et svar på det |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarb
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. | apple | Lavkarbo generelt | 13 | 12-04-07 08:01 |
| Hard mage | raptor | Spørsmål og svar | 50 | 28-08-06 15:36 |
| Hva er ditt beste råd mot treg og hard mage? | Albertine | Generell diskusjon | 15 | 19-08-06 09:24 |
| Luft i magen | Tiril77 | Fysisk og mental helse | 9 | 23-01-05 01:57 |
| Vondt i magen | MHM | Fysisk og mental helse | 20 | 04-10-04 17:06 |