Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse & Jern

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-03-07, 21:07   #1
Nattesjel
Medlem

Nattesjel sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 43
Nattesjel er ny på veien
Question

Ketolyse & Jern

Fikk brev fra legen min i dag der hun forteller meg at ferritinverdien min er for lav. Den er på 3, og skal vistnok være mellom 10 og 167. Blodprosenten min er også for lav. Hun anbefaler meg å spise 200-300 mg jern daglig til jeg skal på kontroll om 6-8 uker igjen. Skal skaffe meg jerntabeletter i morgen.

Syns det går så bra nå, og jeg føler meg bra også ... for første gang så ser det ut til at en slankekur faktisk -fungerer- for meg, så naturlig nok har jeg ikke lyst til å bryte kuren. Men jeg har ikke lyst til å gå rundt med altfor lave verdier når det gjelder blod/jern/osv. Det jeg spiser mest av er vel egg, kylling, kyllingkjøttdeig, vanlig kjøttdeig, reker, salat-mix, seterrømme, bacon og ost.. så jeg burde vel få en del jern fra eggene, kjøttet og rekene...?

Kommer økningen av jern (200-300mg daglig) til å ha utslag på ketolyse-kuren? Hjelp!

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.

Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:18   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse & Jern

Mer rødt kjøtt, broccoli og leverpostei.... Og nøtter kanskje?

Men har man føst fått lav jern-nivå skal det litt til å få det opp på nivå igjen uten tabletter eller tilskudd av noe slag. Jeg fikk beskjed om at jeg ligger i neserste sjiktet og skal sjekke om et par mnd. Men det var visst fordi jeg hadde lite b-vitaminer, så det ikke ble tatt opp ordentlig. Kanskje det også bør sjekkes?

Forøvrig har min mor hatt lite jern i alle år, og hun har blitt anbefalt noe som heter Floradix formula, som hjelper kroppen å ta opp jernet. Jeg syns den smaker grevling, men den virker visst . Fås på helsekost.

Gammel 03-03-07, 01:20   #3
Nattesjel
Medlem

Nattesjel sin avatar

Nattesjel er ny på veien

Men tror du det kommer til å gå utover ketolysekuren når jeg må ta jerntilskudd (200-300mg. hver dag) da?

Gammel 03-03-07, 12:11   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Send en privat melding til Torkil og spør. Han svarer han

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 14:17   #5
Traxior
Medlem

Traxior sin avatar

Hvor: Bø i Telemark
Alder: 46
Traxior er ny på veien

Håper jeg får sånne resultater også, siden blodprosenten min var ca 17.5 og hematokrit på 0.54 når jeg startet på ketolyse...

Men til ditt problem. Nei, jeg kan ikke se at det skal ha noe å si, da man egentlig uansett skal ha ett relativt høyt inntak av jern på denne kuren... Men som Gerd sier, send en pm til Torkil.

Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 18:35   #6
Nattesjel
Medlem

Nattesjel sin avatar

Nattesjel er ny på veien
Cool

Melding sendt! Takk for forslaget!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har fått ketolyse-varer, men drøyer litt med å starte på kuren Melania Ketolysekuren 13 19-05-07 11:17
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Jern i multivitamintilskudd - farlig? Huldr Kosttilskudd 14 30-01-05 15:36
ekstra jern??? dingpot Induksjonen 1 22-10-04 22:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.