| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 44
![]() |
Soya er dårlig for stoffskiftet?leste just at soya er dårlig for stoffskiftet...hvordan? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ehrm..vi får nå se
|
|
|
#2 |
|
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?Soya virker hemmende på skjoldkjertelens hormoner. Og produseres det ikke nok hormoner, vil stoffskiftet lide
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile Sist redigert av Nille : 07-11-06 kl 18:43. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Atkins
|
|
|
#3 |
|
Administrator
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?Limer inn en post fra en annen tråd - med litt mer info:
|
|
|
#4 |
|
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 44
![]() |
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?hmmm...jeg tar jod for å høyne stoffskiftet. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ehrm..vi får nå se
|
|
|
#5 |
|
Administrator
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?
ja, om du har stoffskifte problemer er det ikke noen god ide å spise soyaprodukter. Som det står "mer enn 70 års forskning viser ifølge Daniel at soya kan skade skjoldkjertelen. Soyebønner inneholder såkalte goitogener, dvs. stoffer som blokkerer dannelsen av skjoldkjertelhormoner. En måte dette skjer på, er at planteøstogenene (soyaflavonene) i soyabønner hemmer enzymet tyroidperoksidase (TPO). Dette enzymet er involvert i syntesen av skjoldkjertel hormonene T3 og T4. Hun mener det er viktig at leger advarer sine pasienter om at isflavoner i soya kan påføre skjoldkjertelen store belastninger hos dem som tar syntetisk skjoldkjertelhormoner på grunn av manglende egenproduksjon, noe som soyaprodukter ytterligere undertrykker"
|
|
|
#6 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
man kan jo bruke linser bønner og kikerter og lage masse digge soyaprodukt-lignende greier. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#7 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
OJ! Dette var nytt for meg! Jeg bruker Tofupill for å begrense hetetokter i overgangsalder - en pille daglig - og det virker - det er laget av soya... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?Oj, gjelder dette soyasaus også? Det er vel eneste soya jeg spiser. Og det er kanskje greit det ikke er så ofte da. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? | isbjørndama | Generell diskusjon | 8 | 26-03-10 19:16 |
| Om soya (lang) | Hannehk | Generell ernæringsdebatt | 10 | 21-04-09 19:16 |
| Soya Protein | lille meg | Spørsmål og svar | 0 | 05-02-07 23:28 |
| Soya - USUNT?! | Zoë | Lavkarbo generelt | 9 | 22-10-05 18:37 |