![]() |
Soya er dårlig for stoffskiftet?
leste just at soya er dårlig for stoffskiftet...hvordan?
|
Sv: soya er dårlig for stoffskiftet?
Soya virker hemmende på skjoldkjertelens hormoner. Og produseres det ikke nok hormoner, vil stoffskiftet lide
|
Limer inn en post fra en annen tråd - med litt mer info:
Sitat:
|
hmmm...jeg tar jod for å høyne stoffskiftet.
fikk ved en kroppsscan påvist belastning i skjoldbukskjertel,og har symptomer som lavt stoffskifte.dette kommer troligens av mangel på jod. men som veggis spiser jeg jo masse soyaprodukter...og dette vil da senke stoffskiftet igjen? eller riktigere..produksjon av hormoner som styrer stoffskiftet? æsj altså...kroppen er en komplisert sak... |
Sitat:
jeg ville har prøvd å klare meg uten dem, iallefalle en periode, for å se om du merket noen bedring på stoffskiftet. Men det er vel ikke lett å finne alternativer til soya når du er veggis ? |
Sitat:
maggotbaby! når du kommer til byen neste gang, så kan jeg vise deg noen digge oppskrifter på kikertburgere etc.. som er kjempegode og enkle og lage og fryse ned. men soyaprodukter er finfint da... selv om det er ganske dyrt på f.eks helios o.l.... |
Sitat:
|
Oj, gjelder dette soyasaus også? Det er vel eneste soya jeg spiser. Og det er kanskje greit det ikke er så ofte da.
Er det forresten Bengalkatt du har, Lisbeth Falling? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38. |