Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

noen som kan hjelpe meg??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-07-06, 22:51   #1
minime
Gjest

noen som kan hjelpe meg??

Hei, har gått ned fra 113 til 85 kg fra i fjor til nå.. men nå har vekten stoppet på 85 kg siden februar.. ikke ett kg opp eller ned.... men jeg har lest tråder på tråder her... og lurer på om noen kan hjelpe meg eller anbefale meg hvor jeg skal starte og hva jeg skal starte med? jeg mangler ikke motivasjon, trener tre-fire ganger i uken og spiser sunt ..men vil ned 15 kg til i allefall... hååper på hjelp

Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:00   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: noen som kan hjelpe meg??

Først; meget bra resultat! Og det er meget bra at du har holdt vekta og ikke gått opp igjen.

Men videre: hva spiser du i løpet av en dag da, en uke? Hvor mange karber får du i deg i løpet av dagen?

Som en generell regel så vil følgende senke/stoppe vektnedgang:

fløte
rømme
ost
meieriprodukter generelt

kunstig søtet brus (cola light), kunstig søtet sjokolade osv

Gammel 13-07-06, 23:06   #3
minime
Gjest

generelt er frokosten min yoghurt på morgen ( siden jeg ikke er så glad i frokost)
salat til lunsj ( av og til er det kylling i)
middag er veeldig variende... men som regel er det med kjøtt og grønnsaker..
banan spiser jeg som mellom måltid, drikker 3-5 liter vann pr dag....

er ikke så glad i rømme, ost , brus (etter jeg sluttet med cola)
men drikker te av og til, når jeg skal kose meg. søtsaker har jeg holdt meg langt unna

Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:11   #4
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

det er mange som har hatt god hjep av å øke litt på karbene da...

Gammel 13-07-06, 23:14   #5
minime
Gjest

øke??
hvordan skal jeg våge å øke de? det er egentlig takket være at jeg ligger unna karbo at jeg har gått ned.... så hvordan skal jeg gjøre det på en "fin" måte?

Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:27   #6
Grethe
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 63
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Jeg ville økt med å spise mer grønnsaker. Gratulerer med flott vektnedgang forresten

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 23:30   #7
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Høres ut som du spiser for lite av alt synes jeg.
Spiser du noe fett?

Gammel 13-07-06, 23:37   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

det er mange som har hatt god hjep av å øke litt på karbene da...

Eller senke på dem og øke andelen fett. Ser ikke ut som du spiser noe særlig med fett, med tanke på at du jo følger Atkins. Og BANAN? Banan inneholder jo over 20 karber per stk (normal størrelse), det er jo et helt dagsbehov av karber for en på induksjon. Nå er du nok ikke på induksjonen, men jeg ville nok byttet ut bananen med noe annet. Nøtter, bær etc.

Gammel 13-07-06, 23:48   #9
minime
Gjest

takk for meldingen hittil
Iset: angående bananen var legen min som sa at jeg skulle spise mer av- selv om jeg sa i fra at det er rene karbo bomben for meg... når det gjelder fettet, av og til spiser jeg ost... spiser RIKT med grønnsaker at jeg får snart får kanintenner *ironi* elsker grønnsaker og sluker i meg alle oppskrifter om det ...

ang induksjonen- hva innebærer det egentlig, vet jeg spør dumme spørsmål- men er helt grønn på sida her enda og har funnet masse jeg liker men blir forvirret over hva jeg skal spise og ikke skal spise... det er frustrerende at jeg klarte å gå ned så mye på halvt år og deretter står helt still siden februar.. så var det ei venninne som er her inne som hadde fått mye hjelp og tipset meg om siden...

Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 02:27   #10
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Du kan lese om Atkins induksjon her:
http://lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser

Det skal være fett i alle måltider i større eller mindre grad uansett hvilken lavkarbo-filosofi du velger. Ost av og til er ikke nok

Gammel 14-07-06, 04:30   #11
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Banan, ta heller kaliumtabletter. Jeg reagerte på yoghurten. noen yoghurter er fin når en skal opprettholde vekten men når du skal videre ned i vekt er det best å styre unna. Hva med å bytte ut yoghurten med Cottage cheese?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 09:20   #12
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Et annet godt tips er å lese boka.

Gammel 14-07-06, 11:43   #13
minime
Gjest

takk
kaliumtabletter skal jeg skaffe- lest nu denne linken jeg fikk av trolljenta... blir litt vanskelig når jeg reiser på ferie på mandag... skal på telt tur med ei venninne og hennes to barn i en uke... men skal klare det har ikke gitt opp på ett år så hvorfor nå?

Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 14:34   #14
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Du kan jo bare justere litt på ditt nåværende kosthold i første omgang.
Et Fedon-lignende kosthold med fiberrik på menyen er vel fint på telt-tur.

Gammel 14-07-06, 16:49   #15
minime
Gjest

hmmm, hva skal jeg da ligge unna pent da?
spiser ikke brød eller poteter.....

Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 16:54   #16
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Ligg unna poteter, brød, pasta, ris og sukker. Spis kjøtt, fisk, egg, nøtter, bær, melkeprodukter, kylling, litt fiberrik/rug sprø.

Gammel 14-07-06, 17:08   #17
Snøhvit
Medlem

Snøhvit sin avatar

Snøhvit er ny på veien

vil bare gratulerer deg med vektnedgangen
Du får mange gode råd og tips her på forumet så
Lykke til videre!!!!

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 17:38   #18
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Dietten din høres mer ut som Fedon-mat enn Atkins egentlig.

Gammel 14-07-06, 17:50   #19
minime
Gjest

takk for det du snøhvit

ang hvilken retning jeg tar er akkurat nu litt frustrerende for meg.. for jeg har gått på atkins siden i fjor- men nu har det stoppet... men hvis jeg kan prøve noe annet og kanskje det kan hjelpe meg så er jeg fornøyd bare jeg ikke står fast så lenge.. har hørt så mye at folk kan stå stille i en periode.. men i 5 mnd var litt drøyt siden ejg har mer å ta av..

Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 18:49   #20
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Det kan være flere grunner til at vekten har stoppet opp. For lite fett, for lite mat, at diverse typer mat hemmer vekt-nedgang for deg (f.eks melkeprodukter).

Sitat:

generelt er frokosten min yoghurt på morgen ( siden jeg ikke er så glad i frokost)

Denne trenger jeg vel egentlig ikke å kommentere, kan knapt nok regnes som et mellom-måltid.

Sitat:

Burde alltid ha proteiner og fett i salaten.

Sitat:

Middagen er bra hvis du husker fettet. Det trenger ikke å være så veldig mye fett avhengig av hvor mye karbohydrater du spiser. 1 ss kaldpresset olje f.eks hvis du spiser alla Fedon/atkins fase 4

Sitat:

banan spiser jeg som mellom måltid

Bananen har noen andre kommentert allerede, ville byttet den ut ja.

2 hovedmåltider og 2 mellom-måltider er alt for lite, ihvertfall de dagene du trener.

Gammel 15-07-06, 00:54   #21
minime
Gjest

hmmm.... har hvertfall fått nå mer informasjon og har tenkt litt... så det blir en del endringer her ja så det gjenstår bare å se neste uke

Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 01:10   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av minime

banan spiser jeg som mellom måltid, drikker 3-5 liter vann pr dag....

er ikke så glad i rømme, ost , brus (etter jeg sluttet med cola)
men drikker te av og til, når jeg skal kose meg. søtsaker har jeg holdt meg langt unna

Yoghurt er vel mye sukker (dermed karbo) i. Og spiser du dette hvert dag så blir det for mye. Banan ville jeg også kuttet ut, evt. 1-2 ganger i uka hvis du ikke klarer å kutte ut helt.
Ser ut for meg som om du spiser for lite kjøtt/fett i måltidene. Råder deg til å justere litt.

Eller kanskje en mer fettfattig diett passer for deg, som Fedon?

Gammel 15-07-06, 01:24   #23
minime
Gjest

viiil spise mer kjøtt og fett... men er så redd for å falle tilbake til gamle godisene mine som wraps, taco osv.... så jeg *pirker* litt....

Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 02:13   #24
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Yoghurt er vel mye sukker (dermed karbo) i. Og spiser du dette hvert dag så blir det for mye. Banan ville jeg også kuttet ut, evt. 1-2 ganger i uka hvis du ikke klarer å kutte ut helt.
Ser ut for meg som om du spiser for lite kjøtt/fett i måltidene. Råder deg til å justere litt.

Eller kanskje en mer fettfattig diett passer for deg, som Fedon?

Neida, kan spise yoghurt hver dag på Lindberg eller Atkins fase 4, det gjør jeg. Yoghurt naturell eller yoplait 0.1% da vel og merke.
Når det er sagt er det jo forskjellig hvor mye karbo folk tåler, men det er visstnok de ferreste som må i ketose for å gå ned i vekt har jeg lest på nettsiden til Fedon tror jeg det var.

Gammel 15-07-06, 06:43   #25
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av minime

viiil spise mer kjøtt og fett... men er så redd for å falle tilbake til gamle godisene mine som wraps, taco osv.... så jeg *pirker* litt....

Hvem har sagt at du ikke kan spise taco? du må bare gjøre det på en litt annen måte

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe meg litt? (broccoli) Enrica Lavkarbo generelt 5 10-07-06 04:13
Er det noen som kan hjelpe meg i gang? Silja Spørsmål og svar 4 04-04-06 14:33
Kan Noen Hjelpe Meg??? Fettet Lavkarbo generelt 8 09-02-06 00:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.