Tråd: Hmm...
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-10, 23:19   #28
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hmm...

Opprinnelig lagt inn av vimseguri, her.

jeg hadde akkurat gått ned 40 kg da jeg ble gravid...og da gikk det galt... jeg hadde planer om hold vekten kurs og hele pakka,men kom aldri så langt...ingen unnskyldning,men sånn ble det.
Vet godt at GR er like mye livsstilsendring resten av livet som Lavkarbo er. men velger jeg GR nå igjen,så skal jeg selvfølgelig komme meg på hold vekten kurs etter slankekuren,noe som jeg tror gjør det lettere å klare seg også etter at kiloene er borte... jeg liker veldig godt den magre maten som er en stor hoveddet av GR sitt kosthold,derfor jeg vakler litt nå... føler liksom at GR kostholdet er noe jeg vil leve emd resten av livet og føle at det er greit... selvom lavkarbo passer for mage andre,så trenger det n ødvendigvis ikke være løsningen for meg... vet at 2 uker er lite og har tenkt å prøve litt til,men ettersom tankene drar meg mer mot GR så føles det mer riktig.. dette går ikke på vekttap i det hele tatt,men hva som er komfortabelt... hvis du skjønner hvor jeg vil??

Hvis du trives med mager mat, sultfølelse og hele tiden måtte "passe på" hvor mye og hva du spiser så er jo GR helt fint. Lavkarbo derimot - er for meg kostholdet der jeg kan spise så mye jeg vil av så sinnsykt deilig mat uten å gå opp et gram. "Kun" når jeg ønsker å gå ned må jeg passe mengden.
Ta også med fordelene med lavkarbo helsemessig, da tenker jeg på at man får i seg livsnødvendig fett feks - som ikke er en stor del av GR kostholdet. Personlig har jeg også blitt kvitt 95% av alle symptomene mine på chrons, dvs diare og magesmerter som jeg hadde etter hvert eneste karbofylte måltid. Ledd- og muskelsmerter er vekke, humørsvingninger pga blodsukkersvingninger er borte, og energinivået er nå endelig balansert.

2 uker er veldig liten tid til å bli komfortabel med lavkarbo. De aller fleste har hatt utfordringer i starten ved å måtte spise mer fett etter å ha gått på GR. Jeg anbefaler deg å sette deg mer inn i de helsemessige fordelene ved lavkarbo før du tar et valg. Boka "Bedre uten brød" av Lutz er en fin kilde til saklig faktainformasjon.
Jeg feks har nå ikke lengre B12 og folatmangel - noe som skyldtes for mye karbohydrater og for lite fett. Stoffskiftet mitt var ekstremt lavt og har økt helt utrolig bare de første mnd på lavkarbo. Jeg er sterkere enn noensinne - styrketrening er nå faktisk gøy - fordi jeg vet at når jeg nå trener er det faktisk fett som forbrennes - ikke karbolagrene

Du skjønner kanskje at jeg er lavkarbo-fan på min hals. Jeg har spist lavkarbo siden i fjor høst og fått endret livet mitt totalt. jeg har kanskje ikke gått ned så raskt som ønsket, men de helsemessige fordelen er uvurderlige for meg.
Jeg har gått på 5 GR kurs , og gått ned på alle med unntak av det siste. Jeg husker de som svært krevende - fordi jeg måtte bruke viljestyrken til å klare å holde kuren - mest pga sultfølelse og søtsug. Viljestyrke vil aldri vinne over kroppens behov for mat når den er sulten - kanskje en stund - men så skjærer det seg. Søtsug kommer av for lite fett - og så mye fett kan man ikke spise på GR uten å komme over kcalori-begrensningene. Jeg har over 20 års erfaring med diverse slankemetoder, og for min del vil aldri GR føles "naturlig" for meg etter en slankekur. Jeg HAR allerede funnet metoden jeg kan spise resten av livet - for jeg går nemlig nå ikke opp i vekt uansett hvor mye lavkarbomat jeg klarer å pakke i meg

Valget er uansett bare ditt - tenk bare gjennom om du har all informasjonen om alle alternativene før gjør et valg, ikke gjør et valg utifra at det ene er kjent for deg og dermed vil bli lettere å gjennomføre på sikt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat