Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-10, 13:19   #2
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tenker ikke så mye på mat lenger....

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Ser enkelte snakker om frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommat.........hos meg holder det faktisk med 2 måltider, første måltid i 11-12 tiden, er ikke sulten før da.... og så går det 5-6 timer til neste (hender jeg putter inn noe utpå kvelden, et par osteskiver, noen nøtter hvis det begynner å rumle... ) Er i fin form og spiser KUN når jeg er sulten, liker denne måten å spise på før måtte jeg alltid gå med noe i veska i tilfellet jeg ble sulten, nå stoler jeg på at alt fettet holder meg mett lenge, godt å slippe å tenke på mat så ofte
Synes det var veldig "styr" med denne type mat i begynnelsen, men nå synes jeg at jeg har kommet godt inn i det, har prøvd oppskrifter fra forumet og litt etter eget hode.... og vekta går nedover for hver uke, er veldig glad jeg fant fram hit

*Men jeg lurer på en ting, hvis vekta går opp en dag, er det da det jeg har spist dagen før som har "skylden" eller det jeg spiste for 2 dager siden, noen som vet.....

Hei mamz, så godt å høre at du har funnet en måltidsrytme som passer for deg. Det er jo ikke antall måltider som teller men at du får i deg nok næring og er mett. Selv spiser jeg 2 egg med 25 gr smør til frokost. Da er jeg mett i timesvis og spiser lunsj på jobben kun for å være sosial, ikke fordi jeg er så sulten. Jeg orker ikke så store måltider om gangen, så jeg spiser 3 måltider om dagen. Før spiste jeg hele tiden, så for meg er 3 måltider helt supert (og spiser ingen ting i mellom).

Du spør om hva om vekta går opp en dag. I utgangspunktet legger du i hvertfall ikke på deg fett fra en dag til en annen. Alle går vi litt opp og ned fra dag til dag. Dette kan skyldes ulikt volum i magen, vannsamling i kroppen og menssykluser.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat