|
Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Det er fantastisk hvor mye prestisje og hovering man finner hos enkelte mødre som ammer eller har ammet. Noen går ikke av veien for å fortelle andre hvor komplette idioter de er som gjør ting annerledes enn dem selv. De er helt overbevist om at akkurat den metoden de selv har valgt, er den optimale og uovertrufne metoden.
Mødre som har ammet har kanskje lest en del om emnet, det ville iallefall jeg gjort, og har kanskje dermed opparbeidet seg en ekspertise vi andre ikke har?
Denne hypotesen som går ut på at morsmelken blir full av giftstoffer hvis man er i ketose og mister vekt mens man ammer, er det bare noe man har hørt andre si, eller finnes det belegg for at det er riktig?
-
Uhhm...akkurat den holdningen går vel igjen på mange områder, spesielt her inne, det er svært mange her som, etter å ha spist lavkarbo i en måned, er overbevist om at de er eksperter og at f.eks ketolyse er det eneste riktige.
Jeg har ikke barn, og har naturlig nok aldri ammet, men hvis en lege med kompetanse på ketogent kosthold advarte mot det, ville jeg virkelig tatt det i betraktning. Og Torkil har vel neppe ammet han heller, så det er vel ikke subjektiv synsing av typen du beskriver?
Sist redigert av Sugarpill : 29-08-10 kl 14:51.
|