Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-08, 22:55   #31
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Høyere kolesterol

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

søren, takk for tipset. Da er vel D_vitaminen i tran bare crap da ? Er det den syntetiske da ?
Men jeg ble rett og slett forvirra nå. What to do ? Jeg trodde omega 3 var viktig jeg ?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Hmm, dette med tran var fryktelig nytt for meg. Omega 3 har også andre virkninger og har lest plenty om god virkning på feks hjerne og psyke. Jeg ville ha beholdt tranen ens stund til og latt danish ta en ekstra research før man kutter den.
Men interessant var det danish

Jeg har sett på endel research. Det er lite overbevisende om Omega-3s gunstige effekter. F. eks. så jeg en liten studie hvor de konkluderte med at "mødre som får tran under svangerskapet, får smartere unger." Greit nok. Hva fikk den andre gruppen mødre? Maisolje, som er nesten 60 % flerumettet fett. De har sikkert raffinert bort nesten all vitamin E òg. Jeg mistenker frie radikaler og DNA-ødeleggelser. Her dør Omega-3-musene lenge før Omega-6-musene. Jeg antar at, siden Omega-3 er anti-inflammatorisk (demper immunreaksjoner), så blir ikke feil i kroppen rettet opp. Interessant å se på. Kan hende at jeg vil forske på dette når jeg blir ferdig med videregående.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat