Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-07, 19:32   #47
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

jeg mener at det bedre å ta vare på seg selv og de man er glad i (mange er ikke i stand til det en gang) og sef vist man er oppi en situasjon der man kan hjelpe så gjør man det! men desverre jeg kan ikke redde alle verden`s barn som lider og jeg har ikke tenkt å gå rundt å straffe meg selv fordi jeg altid er mett og har det godt...

Ingen kan redde alle verdens barn som lider. Men ALLE kan gjøre NOE. Jeg blir nesten skremt av en så snever tankegang at vi kun skal bry oss om oss selv og dem vi er glad i. Dette får meg til å ville dele følgende flotte historie med dere:

Det var en gang en gammel mann som vandret langs en lang strand. Underveis møtte han en liten gutt som sto og kastet ilanddrevne sjøstjerner ut igjen i havet. Mannen spurte gutten hvorfor i all verden han gadd å kaste sjøstjernene ut igjen. Hadde han ikke skjønt at kilometer på kilometer med strand var overstrødd av tusenvis av sjøstjerner, og at hans lille innsats ikke ville bety noe som helst i den store sammenhengen? Gutten smilte, plukket opp nok en sjøstjerne fra sanda og kastet den langt ut over en brytende bølge. "Jeg betydde i alle fall noe for denne," sa han.