Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 19:56   #40
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

"Stakkars meg. Jeg er et offer som må se hvor fæl verden er. Å det er så støtende." Det er en fin måte å rettferdiggjøre at man kan overse og dysse det ned, og samtidig fraskrive seg ansvaret for å gjøre noe med det. Hvordan går det an å se dette bildet og tenke at "dette vil jeg ikke se på for det gjør så vondt for meg"? Er det du som får vondt? I så fall tror jeg ikke fotografen får budskapet sitt igjennom.

At vi skal være skjermet for smerte og lidelser er en fullstendig absurd tanke. En fantasi.

Hvor i all verden står det at man dysser ned og fraskriver seg ansvar ved å ikke se på ett slikt sterkt bilde? Jeg greier helt fint å bidra med både penger, klær, leker, samle inn briller og bidra på annen måte selv om jeg ikke ser et bilde av et lite barn dø med en sulten gribb i bakgrunnen.

Hvorfor er det å ikke ville se sterke bilder være ensbetydende med å ikke bry seg? Å påstå noe slikt er jo rett og slett tull...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat