Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-12, 15:11   #40
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 36
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg tror det skyldes at leger og diabetessykepleiere henger igjen i det de har lært, nemlig at fett er farlig, diabetikere får høyt kolestreol, grovt korn og potet er sunt og kroppen trenger karbohydrater.
Dette lærer de den forskrekka stakkaren som akkurat har fått vite at de har diabetes.
Og siden fremdeles flertallet av oss innbiller oss at leger og sykepleiere sitter med rett kunnskap, så tror man på dem........

jepp, min søster fikk beskjed da hun fikk påvist dia2: Spis minst en frukt om dagen, epler er bra. Kutt smør, fett og spis grovt brød, med så magert pålegg som mulig. Spis mindre og beveg deg mer. omtrent det var eneste beskjeden hun fikk, ifølge henne selv.

Mens jeg av min lege fikk beskjeden: Kutt karbene, spesielt de kjappe, ligg unna potet,ris,pasta osv, fyll på med proteiner, litt ekstra fett og masse grønnsaker! Unn deg noe godt av og til, men ta noe lite, og ikke ting som den søteste sjokoladen. Mørk sjokolade er topp i små mengder.

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat