|
Sv: Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra?
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Interessant, det samme med meg også. Mine største kritikere er diabetikere med diabetes 2. Altså livstilssykdommen. De sier jeg lever farlig, jeg har alltid lurt på hvordan de vet det siden de aldri har prøvd. Altså jeg vet det er farlig i et land som Afghanistan uten å ha vært der. Men nå har jeg vært der og det er faktisk farlig der....men man kan fint overleve også. Så hvorfor kan da ikke en diabetiker prøve leve litt farlig da og spise lavkarbo og kanskje bli frisk? Jeg mener hvor mange diabetikere med diabetes 2 dør årlig i verden fordi de går over til lavkarbo kosthold? Og hvor mange dauer med diabetes 2?
Hvorfor er veldig mange diabetikere 2 feitere enn meg som lever lavkarbo og hvorfor er det disse som kritiserer meg så ofte?
Kan noen svare på dette?
Jeg tror det skyldes at leger og diabetessykepleiere henger igjen i det de har lært, nemlig at fett er farlig, diabetikere får høyt kolestreol, grovt korn og potet er sunt og kroppen trenger karbohydrater.
Dette lærer de den forskrekka stakkaren som akkurat har fått vite at de har diabetes.
Og siden fremdeles flertallet av oss innbiller oss at leger og sykepleiere sitter med rett kunnskap, så tror man på dem........