Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 08:30   #3525
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen alle sammen, ønsker alle en fin dag!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Lukter litt på Svalbard jeg, da.

Jeg har spist hvetebolle i dag siden modern er så innmari lur som kjøper!
Ellers måtte jeg ha meg en blund, og jeg kjenner det klør over hele meg. Får sette meg ned å pusle litt, tenker at morgendagen blir litt verre enn i dag psykisk pga. sukkerbehovet (behov, ja, haha). Be prepared!

Hihihi - alle vi andre drømmer om sol og varme mens du vil til Svalbard, herlig - godt vi alle er forskjellige
Kall den bollen nedtrapping, du! Ellers kan du si til mamman din fra meg at hun godt kan være litt mer hensynsfull nå i omstillingsfasen din og la være å kjøpe inn slikt Er jo alltid vanskeligst de første dagene nå sukkerabstinensene sliter i kroppen. Ja, jeg kaller det abstinenser jeg, for det er jo egentlig det det er, kroppen blir avhengig av det sukkeret, men det går heldigvis over. Sliter du med humøret i dag, så få det ut her inne, vennen, vi skal støtte deg 100%

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Veldig bra for meg at du legger ut hva du spiste til lunsj Bente; veldig bra! Jeg havna borti salatdisken jeg, og følte meg forspist da jeg reiste meg. Men når jeg ser tilbake så ser det ikke så ille ut lell; det ble litt for mye proteiner men ellers ok. Blir fasinert av at jeg får metthetsfølelse av Cocudosen altså, vann oppå derigjen gjør det enda bedre!
Dans en dans eller syv for meg og du Bente; jeg har trukket under pleddet jeg nå, men jeg skal tenke på deg og salsaen i mens. Kanksje jeg skal være ekstra solidarisk med deg og ikle meg treningstøyet også?

Til lunch er jeg litt prisgitt denne kantinen. Da jeg startet opp spiste jeg salat hver dag til lunch, for det er salatbar her, men jeg følte jeg kom litt høyt på kh med både salat til lunch og grønnsaker til middag, og jeg foretrekker egentlig de grønnsakene jeg lager istand selv istedenfor en sliten salatbar. Derfor har jeg begynt å bare spise egg, pålegg og majones til lunch. Enkelte kikker litt rart på meg da, men det har jeg sluttet å bry meg med Litt ensformig blir det imidlertid, men jeg kjenner at den fisken jeg ofte velger er bra for meg, så da får det heller være litt ensformig

Du får komme og danse med meg Dollsinemor. Neste tirsdag starter jeg opp nytt nybegynnerkurs...... Det er helt annerledes enn å undervise avanserte kurs, men veldig kjekt det også, spesielt når du ser at du du greier å tenne gnisten i folk og merker at de koser seg når de er på kurs
Liker veldig godt å undervise, du gir veldig mye av deg selv i slike settinger, men samtidig føler jeg at jeg også får utrolig mye tilbake

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Viljestyrke, hvor er du ?!

Bestemte meg for å starte med lavkarbo igjen så fort spinalhodepinen ga seg. Nå har den gitt seg, men jeg har hatt litt vondt i hodet hver dag (som jeg faktisk tror skyldes absurde mengder karbohydrater!).

Det er rett og slett for enkelt å spise karbohydrater. Dagene føles så mye lettere organisert når jeg bare kan kjøpe en ferdigpizza, eller en ferdigsmurt baguette osv. MEN JEG VET JO AT DET IKKE ER BRA FOR KROPPEN!
I dag kjørte jeg rett og slett på med en sjokolade, og var både sulten og kvalm samtidig. Skikkelig ekkelt! Hadde helt glemt hvordan den følelsen var (og plutselig slo det meg hvor alle kiloene kom fra!).

Tok med meg mama lupes lefser fra frysern hos foreldrene mine, så i morgen blir det quesedillas til lunsj. Gleder meg! Og så skal jeg lage squashlasagne til middag i morgen (og lunsj fremover). Søren heller, lavkarbo - I'm back!
Må bare si det til dere, så ikke jeg plutselig finner ut at det er greit å gjøre det enkelt en dag til, og en dag til, og en dag til...

Føler meg dritfeit også. Vet at det er grenser for hvor mye jeg har lagt på meg på halvannen uke, og det meste er nok vann (heldigvis), men jeg føler meg helt forferdelig. Uggen i kroppen, fett som velter ut over alt, alt for mange toalettbesøk, og masse luft i magen.

Jeg som hadde gått ned 2,5 kilo siden jeg flyttet på hybel! De er nok borte. Godt det er lenge til neste gang jeg kan stå på vekta... Droppa å måle cm på mandag (siden jeg visste jeg hadde gått opp), men blir spennende å måle på mandag igjen. Håper det ikke er så veldig ille...

Godt å høre at du begynner å bli frisk igjen, Appelsinpiken, har tenkt masse på deg!

Så bra at du strammer inn igjen! Sier det samme til deg som til Pruttis: Det er bare abstinensene som river de første dagene, det går heldigvis over igjen, så stå på du, masse lykke til!

Og du har helt rett - det er altfor enkelt å spise kh i dette samfunnet, nesten helt umulig å finne noe "kjapt på veien" for oss som lever lavkarbo. Men jeg tror dette kommer til å endre seg, siden det nå er så mange som legger om kostholdet sitt og får ett mer bevisst forhold til dette Vi får se på oss selv som pionerer, stille litt krav rundt omkring, så blir det enklere for de som kommer etter oss - og selvfølgelig også for oss selv på sikt

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Herlig Bente! La ham få mer sånn! La ham se hva han ikke likevel ikke får Sov godt i natt og drøm søtt!

Og nei - du er ikke stygg. Du er en vakker dame i sin beste alder med ei rumpe mannfolk snur seg etter.

Hihihi, ja, skal jammen tenke mer slik, for det første har han godt av å se det, for det andre kan den tanken kanskje gjøre at jeg får mindre fokus på hva jeg føler for han....dessuten må jeg si at litt skadefryd faktisk fikk meg til å føle meg bra, selv om det sitter litt langt inne å innrømme det

Og takk vennen

Sist redigert av bente1 : 14-09-11 kl 10:34.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat