Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 10:59   #3344
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Skravler alene igjen i kveld! Pizzaen er spist, og vet dere hva? Bunnen var ikke såå god. Ikke så god som jeg mener å huske den var i allefall. Og det sier en som synes bunnen og skorpa er det beste på pizzaer....

Jeg tenker med gru på hva jeg har spist de siste dagene, og uten å gå i detaljer for dere kan jeg si at det har vært ille. Det eneste jeg ikke har spist tror jeg, er vanlig brød. Og det til tross for at jeg bakte grovbrød til gubben i går og huset var fylt av duftende gjærbakst. I morgen er jeg tilbake; med mål om å få hangoverhode, bli slapp, lite energi, sikkert litt hodepine også. Men det blir godt å ta kroppen tilbake! Jeg har sjekket vekta og den var ikke pen for å si det sånn. Jeg tar nedtrappingen først og så prøver jeg meg med cocosa og Udos coctailen litt uti uka.

Ut fra hva jeg har lest de siste dagene er vi visst flere enn meg som er i denne situasjonen

For øvrig tenker jeg at gjort er gjort, og spist er spist. Det jeg ikke liker er at buksene strammer over en bulende mage som er vanskelig å skjule. Det er vel det som kalles etter den søte kløe så kommer den sure svie? Eller noe i denne duren: etter all den søte maten kommer den vemmelige magen?

Ikke bare deg nei - jeg spiste en hel sjokoladeplate i går jeg. Vips: så var den borte. Gosj. Så nå er det bare å vente på kvisene liksom... Men - spist er spist. Og det er den første sjokkisen siden 30 mai. Godt var det - med kaffe & fløte.
Bra du sier at pizzaen ikke smakte. Jeg har lært opp samboeren til å si det - når han spiser pizza, godis eller bakevarer og jeg spør om det er godt. "Nei, det smakte ikke noe særlig" sier han da. Hehe - godt oppdratt!?
Kanskje kroppene våre driver å forbereder seg til vinter - liksom i gang med å isolere huset på et vis. Hm, får se om jeg klarer å øke fettmengden enda mere, tilfelle sprengkulde.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Minn meg på at når torsdag kommer, så er jeg nødt til å skjerpe meg. Får spørsmål om hvor langt på vei jeg er... Dritartig...
Har en down-dag, blitt noen konfrontasjoner og samtaler av ymse slag, men alt i alt en fin bursdag. Lest ut de bøkene jeg hadde med, dessverre. Får ha musikken på ørene de neste dagene heller Veldig fin ferie, det må sies! Deilig å ri hest i vill natur, plukke filen rett fra hesteryggen, virkelig terapi. Blir lettere å skrive til hver og én av dere når jeg kommer hjem. Nå er ting nødt til å endre på seg skal jeg unngå 3-siffer-fella.

Det spørsmålet er kjipt. Men på den annen side så var det spørsmålet en av de tre tingene som fikk meg i gang - sånn sett førte det noe godt med seg også. (Bare synd at jeg ikke har møtt han som spurt meg enda - gleder meg til det!!)
Konfrontasjoner er ikke bra - men hvis de renser luften så er det godt etterpå. Nesten som å gå ut av et tannlegekontor.
Men GRATULERER med vel overstått!!!
Kos deg nå da - er vel ikke mange dagene til du skal hjem - du har ferie nå, er sikkert helt ok å se alvoret i hvitøyet når du er tilbake i gamlelandet.

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Akkurat dette sier mamma også. At det er veldig bra at de tar meg på alvor og sjekker alt som kan sjekkes - selv om det er skikkelig utrivelig. Og herlighet.. Tenk at jeg sovna mens jeg tok MR. MR er jo i en sånn stor trommel (Fra Siemens - sikkert derfor jeg syns telefonene deres er noe dritt. Kan ikke lage BÅDE magnetmaskiner OG mobiltelefoner!) og det bråker skikkelig mye selv om man har fått hørselsvern. Hørtes egentlig mest ut som beaten til skikkelig dårlig techno/trance.

Takk takk. Akkurat det der forstår ikke jeg heller. Har googlet litt, og ser at det visstnok skal være som en "vanlig blodprøve". Jeg er blodgiver, som innebærer større nål og større mengder blod enn en "vanlig blodprøve", og dette var definitivt værre enn å gi blod.

Mamma stod der og holdt meg i hånda (som hun etterhvert ikke hadde følelse i), og fortalte sykepleiern og legen at dette måtte være uutholdelig vondt, for jeg er vanligvis tøff og takler sånne ting. Og der lå jeg og grein og grein. Kan ikke ha vært noe særlig for mamma å være der. Men tror nok hun heller ville være der, enn å være et annet sted og bare få en og annen oppdatering .

I dag har jeg ligget rett ut hele dagen, spist masse godteri, peppespizza og enda mer godteri. Gitt kroppen masse (feil) energi, og siden jeg har brukt minimalt med energi, så er jeg alt annet enn trøtt. I morgen må vi dra hjemmefra klokka sju. Det skal bli spennende...

Og prutti! Gratulerer så mye med dagen!

Skikkelig "EU-kontroll" på deg nå da. Men det er bra!! Får håpe de ikke finner noe som helst egentlig. Men det er jo ikke meningen at du skal dovne bort i armer & bein heller da. Kanskje det var en reaksjon på blodgivningen? At du var i ferd med å svime av egentlig?
Tor MR forrige uke jeg, og ja: det var bra med lyder inni der. Turte ikke lukke opp øynene jeg - så for meg at det var både lyn og torden inni den maskinen med alt det spetakkelet.
Håper du snart er back-in-buisness lille Appelsin!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat