Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-11, 21:11   #55
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mitt kosthold vs vekttap

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er vel litt forskjell på om man har startet med mye, eller om man starter med pyntekiloene.
Har man hatt en lang vei å gå så er det nok greit å holde de vanene som man har funnet at fungerer også hele veien ut. Men har man noen få kilo man skal kvitte seg med så *tror* jeg at det å bruke ketolyse lett blir en "slankekur" og man får samme effekten som ved å sulte seg... man går ned så lenge man følger "kuren", men lærer ikke et varig kosthold på den tiden man tar kiloene.

For folk som kun skal ned noen pyntekilo tror jeg det er bedre for de aller fleste å ta noen små matvanejusteringer som antakelig er enklere å holde også etter måloppnåelse. For de med den lange veien å gå vil gode matvaner antakelig være en del av hverdagen nå og en godt inngrodd vane når man kommer fram til pyntekiloene. To vidt forskjellige utgangspunkt.

Det er ikke tvil om at ketolyse er en krevende øvelse om man kommer fra standard høykarbokost. Nettopp derfor vil mange feile når de forsøker å ta pyntekilo med denne (men da ikke de som har jobbet seg "ned" til pyntekiloene via samme livsstil).

Har jeg fått surret dette fram forståelig nå?

Jeg er enig, men samtidig sett slanke mennesker som har gått over til ketogent kosthold av f.eks helsemessige årsaker, og tar tapet av eventuelle pyntekiloer som en bonus. At noen bare bruker det som en quick fix uten å ellers sette seg inn i kosthold er alltid dumt, om det så gjelder dette eller noe annet, det er jeg helt enig i. Poenget mitt er at man må finne noe man trives med, enten det er ketogent, eller mer moderat.

Regret: Godt spørsmål, men jeg kunne bare ikke la en sånn bastant og dårlig (unnskyld ...) argumentert påstand stå ubesvart.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat