|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Opprinnelig lagt inn av bente1, her.
Jeg forstår at mange har vansker med å fordøye det som har skjedd og kanskje har hatt nok med seg og sine nærmeste. Det er nok også mange som synes det er vanskelig å uttrykke følelsene sine rundt dette. Jeg vil bare si at det er helt ok å ikke skrive om det hvis dere ikke føler det er riktig for dere. Det er også helt ok å skrive om andre ting som foregår i hverdagen. Vi er alle forskjellige, noen reagerer på en måte og trenger å få ting ut gjennom å skrive/prate om det, andre greier ikke helt det. Det finnes ingen "riktig" reaksjon. Vi må respektere at vi er forskjellige. Det viktige er at vi er der for hverandre, lytter, forstår, støtter, holder sammen - enten en ønsker å snakke om de siste dagers hendelser eller en ønsker å snakke om mat eller andre ting i hverdagen. 
Støtter denne med hele meg (og det er en del)!
Gikk 5,5 km med - for meg - små skritt. Godt å røre seg, og å få tankene på noe annet enn hodepine. Dessverre er det mulig å ha migrene over flere dager; denne gangen startet det sist tirsdag med forverring dag for dag. På lørdag gikk jeg heftig og fort i 2 timer (joda...jeg vet.. ) og da kom det for fullt. Måtte ta en paralgin forte søndag, noe som slår meg helt ut og jeg sovner. Etter en søndag kveld/natt neeesten bra, var det på'n igjen da jeg våknet i går. Og så sies det at lavkarbo hjelper på migrene. Vel....Jeg skal ha en mnd pause fra medisinen for å se om migrenen er blitt bedre av den. Må holde ut i 2 uker til. Men dette skal aldri gjøres i ferien mer, det er iaf sikker!
Har dere sett Allers denne uka? De har jo satset på info og oppskrifter om lavkarbo, og i dag var det en presentasjon av Sofie Hexebergs oppskrifter. Greit med litt variasjon for en som er kjedelig i matveien som meg Stekte knekkebrød i microen i kveld, råenkelt. Man tager 1 egg som blandes med 80 gram solsikkefrø (eller 80 gram frøblanding) og en knivsodd salt. Hell og smør blandingen utover ett stort fat kledd med tilklippet bakepapir. Stek i micro på full varme i 2 min (min micro gir 600 W og er styggammel og brukte nesten dobbelt så lang tid). Litt for mye proteiner i brødet for min del, men veldig godt!
Prutti: har du spist noe du ikke tåler??? Å ha så vondt er forferdelig!
Du har skrevet nydelige ord i avisinnlegget ditt. Du er flink å skrive og må fortsette med det.
|