Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-11, 00:47   #1595
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Pruttin: så bra du er på vei "opp igjen". Du må passe på tablettene dine; har du tenkt på å investere i en liten pilleeske? Jeg bruker det for ketolysetablettene + blodtrykksmedisinen min, og hadde jeg ikke hatt det - da hadde det blitt rot da . Følte meg rågammel da jeg kjøpte den, men det er råsnedig! Anbefales!!

Har en slik, doserer for tre uker i slengen Problemet dukket opp dagen vi reiste hit med stress hele formiddagen, oppdaget når klokka var der at pillene lå i kofferten vi hadde sjekka inn, og når vi kom hjem glemte jeg det av Men det er veldig lurt!

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Er det prutti sine lapper du lager?
Har lagd dem jeg også, men mine blir litt omelettaktige? Hva gjør jeg feil?

Noen som vet hvor høyt man kan gå på karbo inntak før man bør begynne å redusere på fettet? Var det ca 50 gram?

1) Følger du oppskriften til punkt og prikke? Jeg opplever ikke omelettfølelsen, i alle fall. Du kan redusere ett egg og ha i liiiiitt bakepulver? Jeg har endra oppskrifta (ikke i bloggen) og den ble jeg mer fornøyd med.
2) Tror man må se på sammensetningen prosentvis. Jeg vil ikke øse på med fett de dager jeg skjønner jeg ikke holder meg på rett sti. Da kommer det inn faktorer som kcal, vann og salter som lett setter seg på baken.
Men dere vet nå meg, jeg passer igrunn mest på "ned med protein og opp med fettet".

HJELP!!! Er dette viktig???? Jeg har bare økt kh jeg, og ikke tenkt på spesielt å redusere fettet. Jeg husker ikke hva Prutti sa om fordelingen; kan du hjelpe meg? Æsj! dette må jeg få klarhet i før jeg fortsetter og det går helt gæli

Må kikke litt lengre bak i tråden, så tar vi det opp i morgen. Hvordan går det forøvrig? Vekten går opp? Det er i så fall ikke noe å bekymre seg for. Vi skal nok få den ned.

Prutti; du som har holdt på så lenge, kan du forklare oss litt mer?

Jeg er av den oppfatningen at hvis man ikke er i lavkarboens gyldne middelvei, så må man tenke kalorier. Jeg er veldig påpasselig (ved både sprekker og pauser) at jeg får i meg rikelig med væske, mindre salter enn vanlig, litt mer proteiner, minimalt med karbohydrater og moderat med fett.
Grunnen til det er fordi jeg mener essensielle fett- og aminosyrer har oppgaver som er mer viktigere enn glukosen har, og sverger til å ha mer av det i kroppen. Hva kaloriene ender på aner jeg ikke - aldri brydd meg om dem. Mulig at en OK prosentvis dag blir rundt 15% karb, 35% protein og 50% fett. I bunn og grunn tror jeg det viktigste er å faktisk TA en pause når du føler for det. Ikke diett.no-krampetak på kvelden med etterfølgende kvaler og vegg-møting. Dette er ikke med kniven på strupen, vi skal tross alt leve også Ble det litt klarere?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat