Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-11, 13:45   #803
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Etter noen uker på lavkarbo kan jeg trygt si at jeg aldri skal tilbake på brød og poteter igjen, for dette er så behagelig for magen atte Så jeg betrakter ikke dette som noe som helst "quick-fix" eller slankekur.
Men jeg vil jo gjerne gå ned noen kilo, og tenker at det kan da ikke være et kriterie å like disse produktene?
Jeg kjenner godt til metoden din for å få unger til å spise grønnsaker, og jeg har virkelig prøvd- med jevne mellomrom å like alt dette 'gugget' uten å lykkes. I alle sammenhenger ville det jo forenklet tilværelsen betraktelig om jeg likte det.
Når det er sagt, og uten å starte en diskusjon her, så går det greit å ha det i varm mat, da blir smaken kamuflert. Jeg får holde meg til det tror jeg, til jeg evt. finner andre/ flere alternativer

Hemmelige fettkilder er bra, og jo mer kamuflert de er jo mindre legger man vekt på at det er ekkelt eller slikt. Jeg setter meg aldri ned å spiser 50 gram smør med skje, men innholdet er det samme når jeg spiser en porsjon med grøt, f.eks.
En porsjon av fløtegrøten jeg lager inneholder :
Energi 553 kCal Protein 2.25 g (5 % ADI) Karbohydrat 2.55 g (2 % ADI) Fett 59.3 g

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat